درمان زردی نوزاد: آیا واقعاً به آن نیاز دارید؟ این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید!

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در شیر مادر ماده ای وجود دارد که باعث اختلال در فعالیت کبد نوزاد می شود و در نهایت باعث بالا رفتن سطح بیلی روبین و بروز زردی یا یرقان می شود. از طرفی باید بدانید میزان هموگلوبین جنین بسیار بالا ست و بعد از تولد باید سریعا تجزیه و دفع شود. برای این کار کافی است، نوزاد را در یک پتوی فتو تراپی (این پتو قادر است نور آبی از خود متساعد کند و همین نور میزان بیلی روبین را کاهش میدهد) قرار دهید تا میزان بیلی روبین بدنش کاهش یابد. اشعه خورشید به کاهش میزان بیلی روبین در خون و درمان زردی کمک می کند. 5. با توجه به جدول درج شده روی بیلی لاین می توان میزان دقیق زردی نوزاد را به دست آورد. اگر سطح بیلی روبین بیش از حد بالا نباشد و یا سرعت افزایش عدد بیلی روبین پایین باشد، در صورت تشخیص پزشک ، شما می توانید فتوتراپی را در منزل انجام دهید.

چراغ های هالوژن ممکن است داغ شوند و در صورت استفاده از این روش ممکن است سوختگی ایجاد شود. در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب، دستگاه رایگان تعویض و بدون هزینه اضافه زمان نگهداری دستگاه تمدید خواهد شد، نصب، پشتیبانی و جمع آوری دستگاه توسط ما انجام میشود. چون هضم این غذا ها بسیار دشوار است و در نتیجه باعث وخیم تر شدن بیماری شما می شود ؛ به همین علت آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا یرقان شما زودتر بهبود یابد . از عوارض درمان نشدن زردی میتوان به فلج مغزی، عقبماندگی ذهنی، حملات صرعی، اشکال در تعادل حرکتی، ناهنجاریهای دندانی و ناشنوایی اشاره کرد که دیگر قابل درمان نیستند؛ پس با مشاهده نخستین نشانههای زردی در کودکتان بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. عوارض زردی نوازادان چیست؟ شیردهی مؤثر هیچ خطر و عوارض جانبی ندارد. خطر اختلال عملکرد کبد در نوزادانی که کمتر از 37 هفته بارداری متولد شده اند یا علاوه بر افزایش بیلی روبین سرم ، ناهنجاری های دیگری نیز دارند ، بیشتر است. چون استفاده از این دستگاه تست زردی نوزاد در منزل خطر عفونت و آلودگی ندارد، میتوان از آن برای هر نوزادی استفاده کرد.

دستگاه زردی نوزاد با تولید نور فرابنفش در طول موج 450 تا 490 نانومتر اثر درمانی داشته و بیلی روبین موجود در سطح پوست نوزاد را می شکند . یک سوال مهم این است که آیا به محض دیدن زردی در چشم نوزاد باید برای اجاره دستگاه زردی اقدام کنیم؟ اگر میزان سطح بیلی روبین بیش از حد مجاز باشد، نوزاد باید تحت تابش لامپهای خورشیدی ویژه قرار بگیرد. وقتی میزان بیلی روبین در نوزادان رو به کاهش باشد، شما میتوانید به جای بیمارستان یک درمان جایگزین در خانه پیدا کنید و آن هم استفاده از تابش لامپ های خورشیدی برای درمان زردی نوزادان است. سطوح بالای بیلی روبین در خون می تواند به هیپربیلیروبینمی منجر شود. آزمایش بیلی روبین به تعیین اینکه شما کدام یک از مشکلات بالا که منجر به زردی شده اند را دارید، کمک خواهد کرد. پونه کوهی یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که به سلامتی و تقویت کبد شما کمک میکند و باعث تجزیه بیلی روبین میشود .به همین دلیل در درمان یرقان نیز تاثیر دارد . بیلی روبین در جریان خون به کبد می رود. و در حالت طبیعی این رنگدانه های زرد به وسیله کبد فیلترشده و از بدن دفع می شوند. Art​icle w as c re᠎at​ed  by GSA Con​tent Gen​er​ator  Demoversion!

این نکته باعث جایگزینی گلبول های قرمز سالم با گلبول های آسیب دیده است. آسیبهای قابل ملاحظه در حین تولد: اگر نوزاد در حین به دنیا آمدن متحمل آسیبی شود ممکن است در اثر تجزیه گلبولهای قرمز بیشتر، سطوح بیلیروبین بیشتری نیز داشته باشد. هموگلوبین (مولکول حامل اکسیژن که در سلولهای قرمز قرار دارد) است . در صورتی که نوزادتان زردی کمی دارد، نیاز آن چنانی به درمان نیست اما با این وجود بعد از مشاوره با پزشک میتوانید نوزاد خود را حداقل ۴ بار در روز به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید. البته مادران این گونه نوزادان میتوانند تقریبا روزانه ۶۰ گرم این مایع را بنوشند تا مواد آن از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود. مجرای صفراوی همچنین آنزیمهای گوارشی را به روده کوچک منتقل میکنند، جایی که بیلی روبین از طریق ادرار یا مدفوع از بدن خارج میشود. در این شرایط نور خورشید باعث میشود، بیلی روبین در پوست حل شده و از طریق ادرار از بدن خارج شود. روشی موثر و نسبتا مطمئنی برای پایین آوردن سطح بیلی روبین بدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *