درمان زردی نوزاد بهتر از ست گودین انجام دهید

بستری کردن نوزاد در بدو تولد جهت درمان زردی هزینه سنگین بستری کردن در بیمارستان را به دنبال دارد و به هیچ عنوان قابل مقایسه با هزینه اندک اجاره دستگاه فتوتراپی زردی خانگی نیست. به همین جهت توصیه می شود هنگام اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل حتما به کیفیت دستگاه دقت داشته باشید. شیوه ای که در معالجه زردی نوزادان بکار گرفته می شود تابش نور با طول موجی ویژه به قسمت هایی از بدن نوزاد می باشد. در حال حاضر تصميمگيري براي لازم بودن يا نبودن خونگيري از يك نوزاد زرد شده بر اساس قضاوت ديداري و مشاهده اي است كه به صورت نظري (غير عيني) بوده و اغلب با هر شدت از زردي نوزاد حتي در مقدارهاي كم انجام ميشود. تخمين زده ميشود حدود 50تا 65درصد از نوزادان در نهايت از لحاظ مشاهدهاي زرد مي شوند ولي در حدود %6 آنها هيپربيلي روبينمي قابل توجه (بيش از 12/9ميليگرم در دسي ليتر) پيدا مي كنند كه احتياج به اقدامات درماني و تشخيصي دارند. ایکتر نوزاد یا زردی نوازد در پزشکی به هایپر بیلی روبینمی معروف است به معنی زرد شدن رنگ پوست نوزاد تازه متولد شده است که در تمامی نوزادان درجاتی از آن وجود دارد (بالاتر از ۲ میلی گرم بر دسی لیتر) اما زمانی که عدد این زردی به بالاتر از ۵ میلی گرم بر دسی لیتر میرسد به مرحله قابل مشاهده با چشم میرسد و پزشک معالج تشخیص زردی میدهد و با آزمایش بیلی روبین عدد و درجه ی قطعی و دقیق آن مشخص میشود ، زردی در نیمی از نوزادان ترم ( نوزادی که بیشتر از ۳۷ هفته یا بیشتر را در رحم مادر گذرانده ) و ۸۰ درصد نوزاد پره ترم (نوزادی که کمتر از ۳۷ هفته را در رحم مادر گذرانده است ) دیده میشود . Th​is content has  be᠎en w ri᠎tten by GSA Content G en erator Demoversion.

این قطره باعث میشود که با افزایش دفعات مدفوع، چرخه آنتروهپاتیک که به زبان سادهتر مسیر پاک سازی بیلی روبین از راه کبد است تسریع شود. اگر برای درمان یرقان نوزاد اقدامی کُند و دیر هنگام انجام شود ممکن است سلامتی کودک به خطر افتاده و بر مغز و شنوایی و یادگیری نوزاد اثرات مخربی داشته باشد. یرقان چیست؟ به دلیل اینکه رنگدانه های زرد یا بیلی روبین اکثرا در پوست نوزاد زیاد میشوند تمام پوست و اندام نوزاد زرد میشود که به آن یرقان یا زردی می گویند. قابل ذکر است نوزاد مبتلا به یرقان نیاز به مراقبت پزشکی دارد و صرف استفاده تنها از قطره بیلی ناستر کفایت نمیکند. لازم به ذکر است قیمت موجود درسایت، هزینه ی اجاره بلک لایت برای یک روز میباشد. بلک لایت در واقع لامپ سیاه است این لامپ از گازجیوه و شیشه ی سیاه رنگ تشکیل شده است و نور فرابنفش یا همان UV را ساطع میکند. دادن قطره زردی نوزاد بیلی ناستر به نوزاد همزمان با استفاده از دستگاه نیز یک روش بسیار خوب است و استفاده همزمان از این دو باعث کاهش مدت زمان درمان و بهبودی سریعتر نوزاد میشود.

همه افراد به طور روزانه به عنوان بخشی از گردش طبیعی سلول های قرمز بیلی روبین تولید می کنند. نور درمانی” روشی موثر و مطمئن برای پایین آوردن سطح بیلی روبین بدن است. این افزایش مدفوع از مهمترین عوامل کاهنده زردی است چرا که مولکولهای بیلی روبین موجود در خون باید از طریق مدفوع دفع گردند. مقدار این دارو نیز به ازای هر کیلوگرم از وزن، ۳ تا ۵ قطره و ۳ بار در روز تجویز می شود. قطره زردی نوزاد بیلی ناستر امروزه به عنوان یک مکمل گیاهی بدون ضرر در کنار دستگاههای فتوتراپی برای کاهش زردی در نوزادان استفاده میگردد. لازم به ذکر است مصرف دارو همزمان با اجاره دستگاه زردی بلامانع است و هیچ مشکلی ایجاد نمیکند ضمن اینکه در این حالت این دارو به عنوان یک مکمل، روند درمان را تسریع مینماید. به شما آموزش داده می شود که فشار اندکی روی جایی که قرار است خون از آن جا خارج شود وارد نمایید و سوزن وارد پوست شما شود. نور درمانی (فتوتراپی) ، کودک شما ممکن است در زیر یک لامپ مخصوص قرار گیرد که طیف سبز-آبی نور ایجاد می کند. توجه نمایید که بعد از درمان زردی نوزاد، شما میتوانید شیردهی به کودک را از سر بگیرید و نیازی نیست در رابطه با شیردهی به کودک، نگرانی داشته باشید اما ممکن است که به صورت موقت مجبور باشید از شیرخشک برای درمان کودک استفاده کنید.

جهت کرایه دستگاه فتوتراپی کودک به بخش تجهیزات بهداشت سلامت سایت کلاب رنتر مراجعه کنید. در صورت هرگونه حساسیت یا عدم بهبود سریعا درمان سنتی را قطع و به پزشک مراجعه کنید. اگر زردی به صورتی باشد که درمان سریعی بخواهد با توجه به مشاوره با پزشک کودکان و زیر نظر او فوتوتراپی انجام شود. زردي نوزادي از بیماريهایی است که از دیر باز عقاید مختلفی در مورد درمان آن بین عامه مردم وجود داشته است، نظیر زدن تیغ به پیشانی یا گوش نوزاد، تغذیه با آب قند، حمام کردن و دادن گیاهان مثل شیر خشت که اخیرا مورد توجه محققان قرار گرفته و مطالعاتی در این زمینه انجام شده است نکته مهم آن است که آگاهی و نگرش مادران در مورد زردي نوزادی نقش مهمی در سرانجام بیماران خواهد داشت. زردی خفیف نوزادان، معمولاً طی 2 یا 3 هفته به خودی خود برطرف خواهد شد. بسیاری از نوزادان در بدو تولدشان دارای بیماری زردی هستند که البته میزان و شدت بیماری متفاوت است و برای نوزاد که شدت بیماری در آنها خفیف باشد نیازی به کار خاصی نیست و میتوان بیماری را صرفا با خوراندن چند قطره بیلی ناستر به راحتی برطرف نمود. اگر نوزاد شما هنگام تولد دچار زردی شود پزشک اطفال با توجه به زردی کودکتان انجام فتوتراپی را به شما توصیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *