درمان زردی نوزاد – به هیچ وجه پایان می‌یابد، به جز…

سطح بیلی روبین (شدت زردی) دوره درمان را تعیین می کند. این شامل برداشتن مکرر مقدار کمی خون و جایگزینی آن با خون دهنده است، در نتیجه بیلی روبین و آنتی بادی های مادر رقیق می شود – روشی که در بخش مراقبت های ویژه نوزادان انجام می شود. برای زردی متوسط یا شدید، ممکن است کودک شما مدتی در بخش نوزادان در بیمارستان بستری شود. اما اگر زردی خفیف تر باید می توانید از پزشک خود بخواهید که اگر صلاح می داند نوزاد دلبدتان را در منزل و زمانی که کنار خودتان است فتوتراپی کنید. اگر سطح بیلی روبین نوزاد بین ۹ تا ۱۷ باشد دستگاه فتوتراپی خانگی کاملا بیماری را درمان می کند اگر بیشتر از این مقدار شد باید از دستگاه های بیمارستانی قوی تر استفاده شود. پس از پایان درمان، نوزاد مجدد معاینه شده و تست پوستی زده می شود، تست پوستی با بیلی تست توسط کارشناس پرستاری هم در مرکز امید زندگی و هم در منزل بیمار امکان پذیر است. زمینه و هدف: زردی یکی از مشکلات شایع دوران نوزادی است که برای درمان آن از نور درمانی، دارو درمانی، تعویض خون و یا طب سنتی استفاده می کنند.

حتی اگر RH خون مادر منفی و RH خون نوزاد مثبت باشد،احتما لایجاد زردی متوسط تا شدید وجود دارد. فتوتراپی در مشهد درمان زردی نوزاد با کرایه دستگاه فتوتراپی استریل و تمام اتومات . این نوع فوتوتراپی معمولا هر 3 الی 4 ساعت یک بار به مدت 30 دقیقه متوقف شده و نوزاد برای شیردهی، در آغوش گرفتن و تعویض پوشک از دستگاه خارج می شود. این نوع زردی گاهی تا 12 هفته طول میکشد، اما بهندرت در نوزادان سالم و شیرخوار عارضه ایجاد میکند. بد نیست بدانید زردی فیزیولوژیک از روز دوم یا سوم تولد شروع میشود، اما پس از گذشت 10 روز تا دو هفته به حد طبیعی برمیگردد. زردی اگرچه بهطور طبیعی و اکثراً در نوزادان رخ میدهد، اما برخی علائم زردی نوزاد میتوانند نشاندهندهی بروز مسائل خطرناکتری باشند. زردی نوزاد یک عارضه شایع در نوزادان است و تقریبا هشتاد درصد نوزادانی که به دنیا می آیند به زردی مبتلا می شوند. زردی نوزاد در طب سنتی ایران به سادگى قابل درمان است و از این نظر بر طب اروپایى برترى کامل دارد. بر اساس طب سنتی طبیعت سنجد سرد و خشک است و از همین رو برای افرار با طبع گرم و تر مناسب است.

به روشهای درمان سنتی توجهی نکنید. چه درمان ساده و چه پیچیده به هر حال درمان وجود دارد و جای نگرانی نیست. زردی نوازاد میتواند یک زردی ساده باشد و به راحتی قابل حل و می تواند اندکی پیچیده تر باشد و نیاز به درمان های خاص پزشکی داشته باشد. باید گفت اشعهای که از مهتابی ساطع میشود، بیلیروبینهای رسوب کرده را شکسته و به قطعا تریز تبدیل میکند تا از طریق ادرار دفعشوند، اما این موضوع حتما باید به تجویز پزشک باشد چون مهتابی قابل مقایسه با فتوتراپی نیست و انجام خودسرانه این کار و تاخیر در درمان میتواند سلامت نوزاد را به خطر بیندازد. این شامل موادی است که باید در برنامه غذایی خود قرار دهید و موادی که باید مصرف آنها را محدود کنید. چه غذاهایی برای زردی نوزاد مضر است؟ تابش نور در این دستگاه از سه طرف بوده و اتلاف انرژی به مقدار زیادی کاهش یافته است که باعث می شود راندمان دستگاه بسیار زیاد باشد .منبع نوری در این دستگاه نور سرد است و اشعه های مضر uv کاملا حذف گردیده .

᠎Data was c reated with GSA C on tent ​Genera to᠎r DEMO.

احتمال انتقال هپاتیت مزمن B کمتر است زیرا 10-20٪ از زنان عفونت را به نوزاد منتقل میکنند. کارشناس پس از انجام تست به خانواده مشاوره می دهد که این میزان نورگیری برای نوزاد کافیست یا اینکه باید درمان را ادامه دهند. تست شنوایی سنجی نوزاد به نوزادانی که دچار کم شنوایی هستند این امکان را می دهد که در چند هفته اول پس از تولد، معاینه شوند. اگر شما خانم بارداری هستید که در هفته یا هفته های آخر بارداری خود به سر می بریدحتما این سوالات را از خود پرسیده اید و شاید مثل همین حالا در حال بالا بردن گستره ی اطلاعات خود در این زمینه هستید تا در صورت مواجه با زردی نوزاد بتوانید به درست ترین شکل ممکن واکنش نشان دهید یا آن را مدیریت کنید. زردی نوزاد به آنها یک ظاهر برنزه مى دهد، این بیمارى زردی نوزاد نام دارد. زردی زیر سه روز زردی پاتولوژیک (مرضی) و زردی بالای سه روز فیزیولوژیک نام دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *