درمان زردی نوزاد در خانه برای موفقیت شما ضروری است. این را بخوانید تا بدانید چرا

نور ساطعشده، شکل و ساختار مولکولهای بیلی روبین را تغییر میدهد به طوری که میتوانند به راحتی از طریق ادرار و مدفوع دفع شوند. این مقدار در نوزادان نارس به بیش از 80 درصد می رسد. همانطور که گفتیم، معمولا نوزادان تازه متولد شده، دچار زردی یا یرقان میشوند که البته این مسئله در کودکانی که سن بالاتری دارند، بیشتر به دلیل تغذیه نادرست و نامناسب ایجاد میشود. یرقان در نوزادان و کودکان به دلایل مختلفی ایجاد میشود؛ شاید شما هم کودک تازه متولد شده را در دستگاه دیده باشید، زردی نوزاد یا کودک یکی از بیماریهایی است که در بدو تولد باعث نگرانی والدین میشود که البته جای نگرانی نیست؛ چون این بیماری در کودکان قابل درمان است. اما زمانی که نوزاد با درجه بالایی از بیلی روبین متولد شود و یا در طول چند روز اول زندگی خود میزان بیلی روبین به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند نمی توان این زردی را بدون درمان گذاشت. تغذیه کودک با ۸ تا ۱۲ بار در روز در چند روز اول ، کمبود آب در بدن کودک را تضمین می کند ، که به بیلی روبین کمک می کند تا سریعتر از بدن او عبور کند. اینجاست که پزشکان دست به کار میشوند و از آمپول فشار در زایمان استفاده میکنند تا هم مادر کمتر درد بکشد و هم بچه زودتر به دنیا بیاید.  Th​is c​ontent w​as done with t he help  of GSA  C onte nt Gene᠎rato᠎r  DEMO᠎!

زردی یکی از آسیب های شایع در کودکان و به ویژه نوزادان است. زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها یکی از علائم زردی در نوزادان است که معمولا بین روز دوم و چهارم پس از تولد بروز می کند. بهتر است مادر ازخاکشیر با آب جوش، آب انار شیرین، آب زرشک طبیعی، شربت سکنجبین و عرقیات کاسنی و شاهتره در طول روز استفاده نماید. لباسها و ملحفههای نوزاد مبتلا به زردی و مادرش نباید قرمز و نارنجی باشد، زیرا این رنگها موجب تشدید زردی نوزاد میشوند بنابراین بهتر است مادر و نوزاد مبتلا به زردی لباسهای با رنگ سفید یا آبی را بپوشند. اضافه کردن خاکشیر و ترنجبین یا شیرخشت به ترکیب کاسنی و شاهتره قبل و بعد از زایمان در پیشگیری یا کم کردن شدت زردی نوزاد مؤثر خواهد بود. به نقل از دیجی برق ، زردی نوزادان اتفاق رایجی است که در بدو تولد آنهارا می دهد و شما می توانید با استفاده از لامپ زردی نوزاد این مشکل را کنترل کرده و آن را به حداقل برسانید.

Art icle was generat​ed ​by GSA Con te nt Gener᠎ator Dem over​sion .

درمان زردی نوزاد در خانه؟ آیا درمان زردی نوزاد در خانه امکانپذیر است؟ مادر و نوزاد هر دو می توانند از این دارو مصرف کنند. 2. از طرفی دیگر،نور با طول موج معین (مثل لامپ های فلورسنت) میتواند بیلی روبین را به دو مؤلفه به نامهای لومی روبین و فوتوبیلیروبین تجزیه کند. شستن بدن نوزاد با آبی که در آن بنفشه جوشانده شده است و نیز عرق کاسنی در بهبود زردی نوزاد موثر است. می توان حدود یک نخود شیرخشت و نصف قاشق چایخوری ترنجبین را در نصف استکان آب جوش حل کرده با صافی تمیز صاف کرده و به تدریج به نوزاد خوراند. البته محصولی از شیرخشت در بازار دارویی ایران بنام قطره بیلی ناستر موجود است که جهت کمک به رفع زردی نوزادان کاربرد دارد و احتمالا سبب افزایش دفع بیلی روبین از طریق مدفوع میگردد. بر اساس شدت افزایش بیلی روبین از روشهای زیر استفاده میشود: فتوتراپی، تعویض خون و تجویز دارو.

همچنین آخرین و بیشترین شدت درجه زردی، ۲۵ است که پزشک با توجه به شرایط فیزیکی نوزاد، سن و نتیجه آزمایش خون کودک بهترین روش درمان را انتخاب میکند. زردی و یرقان در نوزادان و کودکان از قسمت سر شروع شده و به سمت شانهها، تنه و پاهای نوزاد ادامه پیدا میکند. فاکتور سوم سرعت شرکت مورد نظر در ارسال دستگاه به محل مورد نیاز شماست و البته نکته مهم پشتیبانی و خدمات پس از تحویل دستگاه است که بسیار حائز اهمیت خواهد بود. این ماده در صفرا، مایع مهم گوارشی که توسط کبد از خون جدا می شود، وجود دارد. نوری که استفاده میشود یک نور ماوراء بنفش نیست و یک سپر پلاستیکی محافظ در برابر امواج ماورای بنفش که ممکن است منتشر شود، کودک را محافظت میکند. اشعه یو وی یا ماوراء بنفشی که از مهتابی های مخصوص درمان زردی ساطع میشود، بیلیروبینهای رسوب کرده را شکسته و به قطعات ریز تبدیل میکند. یکی از راههای درمان زردی نوزاد نور درمانی (فتوتراپی) است. این بیماری هم مثل برفک دهان نوزاد علائم خاص خودش را دارد که معمولا از تغییر رنگ پوست کودک متوجه آن میشویم. در این مطلب در رابطه با خطرات تفکرات و درمان های سنتی برای رفع زردی یا یرقان به شما توضیح دادیم ، بنابراین به جای استفاده از روش های سنتی به حرف پزشک نوزاد خود توجه کنید. ​Th is post h᠎as been created by G SA Con tent Genera tor ​DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *