درمان زردی نوزاد در خانه چیست؟

تنها کاری که در این زمینه میتوان انجام داد، تشخیص گروه خونی مادر است تا پس از تولد نوزاد، گروه خونی وی هم مشخص گردد و احتمال بروز زردی درصورت نامطابقت گروهخونیها درنظر گرفته شود. در حالی که در گذشته، خانواده با همین داروهای گیاهی بدون عوارض زردی بچه را به طور چشم گیری کاهش می دادند، اما امروزه پزشکان نه تنها از این دارو ها استفاده نمی کنند بلکه مصرف آن را نیز مضر می دانند. این دستگاه در منزل ، بیمارستان ، مراکز درمانی و مطب پزشکان قابل استفاده است . در انجام این تحقیق نگار نیکزاد، مجید کاظمی و فاطمه عبدلی؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مشارکت داشتند. علاوه بر این، ممکن است آزمایش کومبس برای بررسی افزایش تجزیه گلبولهای قرمز خون انجام شود. تولید انواع دستگاه زردی نوزاد، شورت فتوتراپی و چشم بند فتوتراپی در مجموعه ای مجهز و توسط متخصصان زردایران انجام می شود که هر دو از اصلی ترین لوازم در زمان استفاده از دستگاه های فتوتراپی می باشند، تا بتوانید چشم ها و اندام تناسلی نوزاد را از حرارت در امان نگاه دارید.  This  post has been do​ne  by ​GSA  Co nten t  Generato᠎r  DEMO​.

پتوی نوری را میتوان به جای نور بالای سر یا در کنار آن استفاده کرد. همان طور که می دانید دستگاه زردی نوزاد در بیمارستان و خانه مورد استفاده قرار می گیرد. علل به وجود آمدن زردی در نوزادان چیست؟ اما در نهایت آن چهار موردی که می تواند شما را به اجاره دستگاه زردی وادار کند می تواند موارد دیگری باشد که با هم در این بخش از مقاله به بررسی آنها می پردازیم و هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم. زردین بر جهت کاهش هزینه های درمان و با هدف سلامت نوزادانی که در روزهای اول زندگی به زردی مبتلا شده اند سرویس اجاره دستگاه زردی نوزاد خود را ارائه می نماید. شیرخوارها برای چند روز اول زندگی باید روزانه 8 تا 12 بار شیر بخورند. نوزادانی که در ۲۴ ساعت اول زندگی دچار زردی میشوند، باید بلافاصله سطح بیلی روبین را از طریق آزمایش پوست یا آزمایش خون اندازه گیری کنند. همچنین زردی شدید خطر عبور بیلی روبین به مغز را افزایش میدهد که میتواند باعث آسیب دائمی مغز شود.

اکثر موارد زردی طبیعی هستند اما گاهی اوقات زردی میتواند نشان دهنده یک بیماری زمینهای باشد. حتی ممکن است برای بررسی اینکه آیا زردی نوزاد به دلیل یک بیماری زمینهای است، آزمایشهای بیشتری لازم باشد. آزمایشهای غربالگری نوزادان به شناسایی افراد پرخطر کمک میکنند. معمولاً زردی نوزادان بی خطر است. شیر خشت و ترنجبین؛ ترکیب گزانگبین، شیر خشت و ترنجبین مشهور ترین و بهترین روش درمان زردی نوزاد در خانه است. علت دقیق زردی شیر مادر مشخص نیست؛ اما مادهای در شیر مادر وجود دارد که ممکن است از عملکرد برخی پروتئینهای خاص و در نتیجه تجزیهی بیلیروبین در کبد نوزاد جلوگیری کند. اگر کمی فشار دادن انگشت روی پوست نوزاد باعث زرد شدن آن ناحیه از پوست شود، احتمالا نشانهای از زردی است. اولین علامت زردی زرد شدن پوست و چشم نوزاد است. والدین، سایر مراقبان و پرستاران باید نوزادان را از نزدیک در صورت بروز زردی تحت نظر داشته باشند. برای والدین بسیار مهم است که نوزادان خود را چند روز پس از تولد برای معاینه بیاورند زیرا سطح بیلی روبین بین ۳ تا ۷ روز پس از تولد به اوج خود میرسد. البته علت زردی نوزادی همیشه مربوط به تفاوتهای گروه خونی نیست؛ اما اگر از این نوع باشد، جزو دسته زردیهای خطرناک دوران نوزادی است.  This post was w᠎ri tten  wi th G​SA Conte nt G​enerator  Dem over​sion !

یک رنگ زرد متمایز تایید میکند که نوزاد زردی دارد اما ممکن است برای تعیین شدت زردی به آزمایشات بیشتری نیاز باشد. این کار به دفع بیشتر بیلی روبین از طریق مدفوع و درمان زردی در نوزادان کمک می کند. این ماده بطور طبیعی به وسیله كبد از خون برداشته می شود؛ از آنجا كه كبد نوزاد رسیدگی كامل را ندارد، در هفته اول تولد معمولاً این ماده در خون زیاد شده و سبب ایجاد زردی نوزاد می گردد. با این حال ، از آنجا که کبد نوزادان نارس در بدو تولد کاملاً رشد نکرده است ، ممکن است بیلی روبین را به طور کامل متابولیزه نکند. برای درمان زردی خود با گوجه فرنگی، میتوانید آنها را در قابلمه ای بجوشانید. اگر متوجه شدید که نوزادتان علائم زردی دارد، فورا با پزشک خود تماس بگیرید. کودک شما تغذیه بدی دارد، بیحال یا بیانرژی به نظر میرسد و گریههای بلند میکند. رنگ زرد نوزاد تایید میکند که او زردی دارد، اما ممکن است برای تعیین شدت زردی به آزمایشات بیشتری نیاز باشد. سطح بیلی روبین معمولا بین ۳ تا ۷ روز پس از تولد به اوج خود میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *