درمان زردی نوزاد: دوباره به مبانی

این بیماری ممکن است در روز اول تولد یا همان ۲۴ ساعت ابتدای تولد ایجاد شود که علت آن وجود عارضه های جدی از قبیل اختلال کبد، کیسه صفرا، روده کوچک، عفونت، ترومای شدید حین تولد، بیماری خاص و … این نوزادان در ابتدای تولد تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرند تا در صورت ابتلا شدن سریعا روش های درمانی موثر را انجام دهند. آکادمی اطفال امریکا توصیه می کند نوزاد قبل از مرخص شدن از بیمارستان تحت معاینه و درمان زردی قرار گرفته و به این منظور هر 8 تا 12 ساعت در بیمارستان معاینه شود. زردی به این دلیل بروز می کند که کبد نوزاد به اندازه کافی بالغ نشده تا بیلی روبین خون را دفع کند. معمولا تا تجمع زیاد و زرد شدن پوست یکی دو روز طول می کشد و نوزادانی که بعد از روز دوم مبتلا می شوند را اصطلاحا زردی فیزیولوژیک می گویند که ممکن است علایم بیماری یک یا دو هفته در بدن کودک باقی بماند.

2 گروه از نوزادان هستند كه با خوردن شير مادر به زردي مبتلا مي شوند. درواقع اين مشكل به خاطر رشد ناكافي روده و كبد نوزاد رخ مي دهد. زردی در عین حال که مشکل شایعی است و برای تعداد زیادی از نوزادان رخ میدهد و اگر به موقع درمان شود مشکلی ایجاد نمیکند، چنانچه به موقع درمان نشود، میتواند در درصد پایینی مشکلساز شود. همچنین جلوگیری از تولد زودهنگام نوزاد نیز یکی دیگر از مواردی است که به شدت در این مورد میتواند موثر واقع شود. یکی دیگر از مواردی که میتوانید از آن برایدرمان زردی کودکتان کمک بگیرید، استفاده از مکملهای گیاهی است. آزمایش نوزاد یکی از آزمایش های غربالگری می باشد که برای بررسی بیماری های احتمالی نوزاد در بدو تولد انجام می شود. این بیماری در دوران بارداری قابل پیشگیری نیست و هیچ راهی برای عدم ابتلا وجود ندارد و گاها پیش آمده که کودک هیچ کدام از علت های بالا را نداشته اما پس از تولد دچار یرقان شده است. ​This article h as be en g enerated by G SA C᠎on tent​ Gener ator Demover si᠎on .

اما اگر این زردی بیش از حد در بدن کودک گسترش پیدا کند، شما باید برای درمان یرقان نوزاد و در صورت مشاهده علائم زردی نوزاد برای درمان آن به پزشک مراجعه فرمایید. کشیدن خون برای آزمایش ممکن است شامل خونریزی سبک یا کبودی در محل سوراخ شود ، و این نیاز به یافتن مکان جدید برای آزمایش های بعدی دارد. زردی شدیدتر ممکن است به سایر درمان ها نیاز داشته باشد. مادر میتواند با خوردن این مکملها مواد مورد نیاز را از طریق شیر به بدن کودک خود انتقال دهد. کبد کودک ضعیف است وقتی به هر علتی از بین رفتن گلبولهای قرمز بیشتر اتفاق افتد زردی نیز به درجاتی اتفاق میافتد مثل هماتوم در بدن کودک، عفونتها، نارس بودن نوزاد، کودکی که حین زایمان مقداری مکونیال دفع و مجدد بلع کرده است، و در نهایت ناسازگاری گروه خون و RH بین مادر و کودک. نوزادانی که در حین تولد خونمردگی شده اند. این کار را بهتر است در نور طبیعی روز انجام دهید. هپاتوسلولار: وقتی کبد توانایی خود را برای متابولیسم بیلی روبین از دست میدهد، به زردی سلولی کبدی منجر میشود. در واقع این عرق گیاهی منجر به تصفیه خون و پاکسازی کبد مادر به طور طبیعی می شود و به همین دلیل است که عموما پیشنهاد میشود.

حجامت باعث تصفیه خون و پاک سازی کبد مادر میشود. • کبد ملتهب یا مجاری صفراوی انسداد یافته میتواند منجر به یرقان و همچنین سایر بیماریهای زمینه ای شود. هنگام انجام تست در منزل نیازی به در آوردن پوشاک نوزاد نیست . توجه نمایید که بعد از درمان زردی نوزاد، شما میتوانید شیردهی به کودک را از سر بگیرید و نیازی نیست در رابطه با شیردهی به کودک، نگرانی داشته باشید اما ممکن است که به صورت موقت مجبور باشید از شیرخشک برای درمان کودک استفاده کنید. علائم مربوط به افزایش بیلی روبین در کودکان و بزرگسالان شامل یرقان، زردی پوست یا چشمها، خستگی مفرط، خارش پوست، تیره شدن ادرار و کماشتهایی است. دلیل اینکه نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند و دچار زردی می شوند در عدم دریافت کافی مایعات است. به همین دلیل توصیه میشود؛ دستمال یا حوله غیر استریل را به بدن نوزاد نمالید. دلیل زردی نوزاد این است که خون نوزاد حاوی مقدار زیادی بیلی روبین، رنگدانه های زرد سلول های قرمز خون، می باشد. می باشد. شرکت نوین طب ایران دارنده ی انواع دستگاه های تست و درمان زردی می باشد که محصولات برندهای معتبر جهانی را عرضه می کند. به عبارت دیگر استفاده از این دارو علائم بیماری را از بین میبرد و والدین فکر میکنند که فرزندشان خوب شده در حالیکه اصلا اینطور نیست و چه بسا وضعیت فرزندشان وخیم تر نیز میشود.

Th is artic᠎le h as  be​en done  by G SA Content Gener᠎ator D​em​ov᠎er᠎sion .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *