درمان زردی نوزاد را کجا پیدا کنیم

بهره مندی از شیوه های ارسال اصولی و تحویل دستگاه در سریع ترین زمان ممکن، بهره مندی از صرفه اقتصادی و مشاوره رایگان قبل از خرید از جمله مزیت های خرید دستگاه فتوتراپی از مجموعه GMED می باشد. ما همواره با ارائه ی بهترین و با کیفیت ترین محصولات به دنبال رضایت شما عزیزان هستیم. اگر مقدار این آنزیم در بدن شما کم باشد به این معناست که به کمبود G6PD یا فاویسم مبتلا هستید. اگر نوزاد شما با نشانههای یرقان یا زردی پوست و چشم متولد شده باشد ممکن است به فاویسم مبتلا باشد. وقتی پزشک سایر دلایل کمخونی یا زردی را رد کند آزمایش فاویسم را برای شما تجویز میکند. آنزیم G6PD از سلولهای قرمز غنی از اکسیژن در برابر مواد شیمیایی به نام گونههای واکنش اکسیژن (ROS) محافظت میکند. کمبود متوسط: کمبود متوسط نشان میدهد که میزان آنزیم G6PD در خون شما 10 تا 60 درصد از عدد نرمال آزمایش فاویسم است. از سوی دیگر، این آزمایش نباید پس از انتقال خون انجام شود. لازم به ذکر است که با درمان زردی نوزاد در منزل علاوه بر اینکه نیازی به بستری نمودن نوزاد در بیمارستان نمی باشد از سایر خطرات احتمالی مانند مبتلا شدن به بیماری های خطرناک و عفونی جلوگیری خواهد شد. This conte᠎nt was g​ener​ated with the  help of GSA Conte nt Generator Demover sion .

همینطور برای مراقبت از قسمت تناسلی و جلوگیری از آسیب رسیدن به او، حتما باید کودک را با پوشک داخل دستگاه قرار دهید. برخی از داروها میتوانند بر نتیجه آزمایش فاویسم تاثیر بگذارند. افزایش بیش از حد بیلیروبین ممکن است باعث نفوذ آن به مغز نوزاد و در نتیجه سبب آسیب دائمی به مغز شود. معمولا در ۱۰ روز اول تولد میزان بیلیروبین در نوزادان نوسان بسیار زیادی دارد. معمولا نوزادان چندروزه مبتلا به زردی میشوند. آزمایش فاویسم، آزمایشی است که معمولا برای بررسی کمبود G6PD انجام میشود. فاویسم یک اختلال ارثی است که بیشتر در مردان آفریقایی، آسیایی یا مدیترانهای مشاهده میشود. در این نوع درمان, نوزاد در معرض نور فرا بنفش یا همان UV قرار می گیرد و یا آن را در داخل پوشش های نور مصنوعی می پیچانند. چراغ های دستگاه فتوتراپی خانگی می تواند LED یا فلورسنت باشد. در ارتباط با روش انجام فاویسم لازم به ذکر است نمونهگیری خون برای این آزمایش میتواند در بیمارستان یا آزمایشگاه انجام شود.

آنها همچنین در مقابل برخی فراوردههای فرعی که در هنگام مبارزه بدن با عفونت یا مصرف برخی داروها تجمع پیدا میکنند از سلولهای قرمز خون محافظت میکنند.کمبود G6PD میتواند باعث شود که سلولهای قرمز خون در فرآیندی موسوم به همولیز تجزیه شوند. در افرادی که مبتلا به کمخونی همولیتیک هستند بدن نمیتواند سلولهای قرمز خون را به اندازه کافی تولید کند تا آنها را جایگزین سلولهای از بین رفته کند. پس از آن، نمونه خون شما در آزمایشگاه بررسی میشود. همه نوزادان تازه متولد شده در چند روز اول زندگی خود شروع به از بین بردن گلبول های قرمز جنین (RBC) می کنند و سلول های قرمز خون جدید را جایگزین آنها می کنند. زردی نوزادان در چند روز اول زندگی طبیعی است اما اگر این نشانهها بیش از دو هفته طول بکشد و کودک نشانههای دیگری مثل تیره بودن ادرار، کمرنگ بودن مدفوع و سطح بالای بیلیروبین را داشته باشد ممکن است پزشک آزمایش فاویسم نوزاد را تجویز کند. ممکن است نیاز باشد که به او شیر بیشتری داده شود تا بیلیروبین خون از طریق مدفوع سریعتر دفع شود. ᠎Conte nt w as creat ed by GSA Con tent Gener​at​or D em oversi​on!

در برخی موارد خاص که زردی شدید با سایر درمانها بهبود پیدا نمیکند، ممکن است نوزاد نیاز به تزریق و تعویض خون داشته باشد. برای درمان زردی نوزاد می توانید از روش اجاره دستگاه زردی نوزد و انجام فتوتراپی در منزل استفاده نمایید. اکثر نوزادان به طور طبیعی خودشان از بیلی روبین اضافی خلاص می شوند، اما همیشه اینطور نیست. همچنین، لازم است بدانید ناشتا بودن برای این آزمایش ضروری نیست. همچنین، اگر در حال تجربه دوره همولیتیک باشید ممکن است لازم باشد انجام آزمایش فاویسم به تعویق بیفتد. همچنین، پزشک ممکن است این آزمایش را برای بررسی روشهای درمان یا تایید نتایج آزمایشهای خون دیگر تجویز کند. درنتیجه این مسئله، سلولهای خون از بین میروند و کمخونی اتفاق میافتد. وقتی بدانید چه نکاتی را باید رعایت کنید و از چه داروها و مواد غذاییای باید اجتناب کنید میتوانید مانند دیگران زندگیای طبیعی داشته باشید. به همین دلیل، مهم است که به پزشکتان بگویید چه داروهایی مصرف میکنید. چرا تشخیص فاویسم مهم است؟ اگر در 24 ساعت اولیه نوزاد دچار زردی شود باید به سرعت برای تشخیص عفونت های ممکن و ناسازگاری هایی که برای گروه خونی ایجاد می شود تحت درمان قرار گیرد . این تشخیص به شما کمک میکند که شرایط خود را بهتر درک کنید و در مورد اقداماتی که میتوانید انجام دهید توسط پزشک آموزش ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *