درمان زردی نوزاد ربع ساعت یک روز برای رشد کسب و کار کوچک شما

همچنین ممکن است نوزاد روی یک تشک نوری منعطف خوابانده شود. تحقیقات بعدی نشان داد که چگونه انرژی نور توسط مولکول های بیلی روبینی جذب و پس از تبدیل آن به ایزومر نوری و ایزومر ساختاری به آسانی از طریق ادرار و کبد دفع می شود. به این نوع زردی ، زردی ” فیزیولوزیک ” می گوییم . که به دلیل ناکافی بودن شیر مادر به وجود می اید ارتباطی با نوع شیر مادر و ترکیبات ان ندارد این نوع زردی با تغذیه مناسب و مکرر درمان میشود. در صورت استاندارد و سالم بودن دستگاه، محفظه و لامپ ها و استفاده از چشم بند مناسب و درجه نور مناسب، عوارض مشاهده نشده یا بسیار اندک هستند. لامپ هایی ال ای دی و فلورسنت استفاده آن جهت که گرمای کم و نور آبی رنگی دارند برای این کار بهترین گزینه هستند و افرادی که از این نمونه استفاده می کنند در کمترین زمان به بهترین نتیجه رسیده اند. لامپ های مهتابی اگر برای مدت طولانی روشن بمانند دچار شکستگی می شوند و این می تواند آسیب های زیادی را به نوزاد وارد کند. اگر میزان بیلی روبین نوزاد پایین باشد، درمان به تاخیر افتاده و باید شرایط نوزاد را بررسی کرد.  Artic le w as g᠎enerat ed by GSA C᠎ontent Generat᠎or᠎ D​emov᠎ersion.

شرکت مهندسی پزشکی ارج با مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی، جهت توسعه مراکز اجاره دستگاه فتوتراپی و درمان زردی نوزاد در سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. دستگاه های فتوتراپی در دو مدل ال ای دی(LED) و مهتابی مورد استفاده قرار می گیرد. در دستگاه زردی کودکان پوست بدن به صورت مستقیم تحت تابش نور با طول موج مناسب به صورت منظم قرار می گیرد. در سایر کودکان مبتلا با شدت های بیشتر،زمان درمان قطعی زردی نوزاد با توجه به علل ایجادو سن نوزاد متفاوت است.بیش از 30 سال است که از قتوتراپی برای درمان زردی قطعی نوزاد در بیمارستان ها استفاده می شود. چون گرمای لامپ کم است پوست کودک دچار سوختگی و قرمزی نمی شود و احساس راحتی زیر نور لامپ دارد برای همین مدت زیادی می ماند تا دوره درمان کانل شود و زردی از بدن او دفع گردد. از کودک خوب پرستاری کرده و او را در معرض نور غیرمستقیم خورشید نگه دارید. نوزادانی که سطح بالایی از یرقان را دارند نیاز به درمان فوری خواهند داشت. علاوه بر آن، بثورات پوستی ماکولوپاپولر قرمز، لتارژی، مخفی کردن سیانوز، بسته شدن سوراخ های بینی به وسیله پدهای چشمی، استعداد آسیب به شبکیه نیز از عوارض این درمان هستند برنزه شدن پوست در نوزادنی که هیپربیلی روبینمی مستقیم دارند ممکن است رخ دهد.

نظارت بر عملکرد قلب: که به آن ECG یا EKG نیز گفته میشود شامل پدهای چسبی است که روی پوست نوزاد قرار داده میشود تا فعالیتهای الکتریکی قلب او را ثبت کند. 11. هرگز پوست بدن نوزاد را زیر فتوتراپ چرب نکنید. اگر زیراندازی زیر کودک میگذارید ضخامت آن از نیم سانتیمتر بیشتر نباشد. اگر کودک توسط شیر مادر تغذیه میشود، مادر باید آب جوانه گندم مصرف کند زیرا از طریق شیر مادر به کودک میرسد. در 1 الی 2% نوزادان 3 الی 5 روزه به دلیل ترکیبات موجود در شیر مادر ایجاد می شود. ویژگی این نانولامپ 12 واتی ال ای دی این است که به اندازه یک لامپ کلاسیک 100 وات نور دارد.در حالی که لامپ های ال ای دی گرمای کمتری نسبت به لامپ های معمولی تولید می کنند اما وقتی ولتاژ لامپ ها برای تولید نور بیشتر افزایش می یابد، این گرما طول عمر و کارایی لامپ ها را کاهش می دهد.نانولامپ ها مشکل گرمای لامپ های ال ای دی را ندارند همچنین نور آنها در همه جهات تابیده می شود؛ ویژگی که لامپ های ال ای دی از آن بی بهره اند.

دستگاههای زردی شکن رسام شامل دستگاههایی با 4 ,6,8 لامپ هستند که نیازهای روز را بطور کامل پوشش میدهد. دستگاه زردی با هالوژن های نور که در یک محل خاص واقع است، می تواند مسیر خون پوستی و بخار شدن غیر ملموس آب را به وسیله پوست تکثیر کند. اگر قصد تهیه لامپ فتوتراپی را دارید و هنوز نمیدانید آن را چطور و از کجا تهیه کنید، میتوانید بروکس را انتخاب کنید. تغذیه نوزاد: نوزاد شما در حین انجام فتوتراپی به طور عادی تغذیه میشود. وجود نور مادون قرمز و تابش مستقیم آن به پوست، عامل اصلی ایجاد سرطان پوست است. چراغهایی که نور حدود ۴۶۰ تا ۴۹۰ نانومتر تولید میکنند، بدرد فوتوتراپی میخورند. عوارض احتمالی فوتوتراپی شامل شل شدن مدفوع ، قرمز یا پوسته پوسته شدن پوست و گاه برنزه شدن پوست می باشد که همگی گذرا بوده و جای نگرانی ندارند. برای درمان زردی نوزادان مبتلا به زردی غیر مستقیم از دستگاه فتوتراپی در قم و یا دستگاه زردی نوزاد استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *