درمان زردی نوزاد سوال: آیا بعد مهم است؟

ممکن است برای بررسی اینکه آیا زردی نوزاد به دلیل یک بیماری زمینه ای است ، آزمایشات اضافی لازم باشد. این مطالعه با هدف بررسی علل ایکتر طول کشیده در نوزادان مراجعه ­کننده به بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سال­ های 1390 تا 1391 انجام شد. پمپ های فشرده سازی DVT با ایجاد فشار متناوب باعث افزایش جریان خون در سیستم عروق وریدی شده و جریان خون را در پا و اندام بی تحرک ایجاد میکنند تا خون در اعضا لخته و ایجاد آمبولی نشود. پمپ انفوزیون دستگاهی است که تزریق داروهای وریدی را در زمان معین با حجم معین به شکل دقیق انجام می دهد. در برخی موارد، مراقبتهای حمایتی در خانه ضروری است، مثلا در مورد کم خونی، تزریق خون نیاز است. برای استفاده از دستگاه ونتیلاتور در منزل نیاز به ماسک و لوله مخصوص میباشد. انواع ویلچر ها از ساده ارزان، دستی، برقی، حمامی، پله رو و ارتوپدی با کیفیت و قیمت متفاوت وجود دارند. از این رو در جهت اثبات صداقتمان اجاره دستگاه زردی نوزاد را برای اولین بار در ایران با تاییدیه رسمی از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور انجام می دهیم تا بتوانیم آسایش والدین را به وجود آورده و به این عزیزان این اطمینان را دهیم که برترین خدمات را از ما خواهند گرفت و به راحتی می توانند درمان نوزاد دلبندشان را به ما محول نمایند.

گاهی اوقات از آن برای درمان زردی نوزاد استفاده میشود، زیرا به کبد کودک شما در از بین بردن و دفع راحتتر بیلی روبین از خون کمک میکند. در مرحله بازدم با کاهش فشار به تقویت عضلات ریه کمک می کند تا بیمار بتواند مرحله دم را خودش انجام دهد. تغذیه مکرر (بین 8 تا 12 بار در روز) به نوزادان کمک میکند تا بیلیروبین را از بدن خود دفع کنند. شیردهی منظم و با فواصل زمانی کم می تواند اثراتی که نور و گرما روی بدن نوزاد دارد را کاهش دهد. به هر صورت، هنگامی که بدن گلبول های قرمز خون را به درستی تجزیه می کند اما نمی تواند بیلی روبین را از بین ببرد، باعث ایجاد زردی در فرد می شود. زیرا هم خطر گرمازدگی و شکستگی لامپ وجود دارد که می تواند منجر به آسیب به نوزاد شود و هم درمان را به تاخیر می اندازد که این برای نوزاد می تواند بسیار خطرناک باشد. در طول درمان زردی در نوزادان به کمک نور درمانی، شیردهی باید ادامه پیدا کند. حتی در دوران شیردهی هم تغذیه مادر برای زدی نوزاد تاثیرگذار است. همچنین زردی ناشی از شیر مادر نیز معمولا پس از هفته اول برای نوزاد اتفاق میافتد. ​Th​is art​icle was c​re᠎at᠎ed  by GSA C​on᠎te nt  G᠎enerator Demoversion.

در این مقایسه، هیچ نوزادی در هیچ کدام از گروهها دچار علائم عصبی غیر-عادی نشده بود. نوعی ونتیلاتور است و به بیمارانی کمک می کند که در مرحله دم تنفس دچار ضعف و مشکل هستند. تشک مواج سلولی ساده برای بیماران با سن بالاتر که دچار زخم بستر نشده اند. این شوک دفیبریلاسیون نامیده میشود که بخش مهمی از تلاش برای نجات جان بیمار است. دستگاه تنفس مصنوعی دستگاهی است که به تنفس کمک میکند و برای بیمارانی که قادر به نفس کشیدن راحت نیستند استفاده میشود. وسیله ای است که دارو را از طریق استنشاق به قسمت های مختلف دستگاه تنفس بیمار می رساند. این دستگاه به وسیله سیم به بیمار متصل می شود و نمودار قلب و تنفس را در طول ۲۴ ساعت روی مانیتور نمایش می دهد. دفیبریلاتور وسیله ای است که به قلب فردی که ایست قلبی کرده است، شوک الکتریکی با انرژی بالا وارد میکند. مخزنی است که به وسیله اکسیژن پر شده و در موارد اورژانس اکسیژن مورد نیاز فرد را تامین می کند. با اجاره دستگاه زردی نوزاد از زردی کار به منظور جلوگیری از موارد ذکر شده از خدمات ارسال دستگاه به منزل شما به همراه کارشناس خبره دستگاه و درمان زردی بهره مند شوید.

دستگاه درمان زردی می تواند میزان کلی کارکرد دستگاه را نمایش دهد. والدین به طور کلی می خواهند که کودکشان همیشه سالم باشد. اگر این زردی به علت مشکلات جدی رخ نداده باشد، به طور خود به خودی و در مدت 2 هفته برطرف خواهد شد و دلیلی برای نگرانی نیست. در نوزادانی که زنده میمانند سفتی عضلات برطرف میشود اما ممکن است در آینده سبب کری عصبی، فلج مغزی، عقبماندگی ذهنی، تغییرات مینای دندانها و تغییر رنگ دائمی آنها شود. این دستگاه در درمان آریتمی هایی که به دارو ها جواب نداده اند استفاده میشود. اگر زردی نوزاد درمان نشود چه خطری دارد؟ اگر مقدار بیلی روبین سرم خون نوزاد کم باشد ، مشکلی نیست و ضایعه ای به بار نخواهد آمد ، ولی اگر تخریب گلبول های قرمز وجود داشته باشد و مقدار بیلی روبین هم زیاد باشد ( بیشتر از 20 میلی گرم در صد میلی لیتر خون ) ، این ماده روی سلول های مغز اثر می نماید و موجب تخریب آنها میگردد و ضایعات جبران ناپذیری به وجود می آورد که آن را کِرنیکتروس می نامند . 6- اجاره تجهیزات پزشکی بصورت شبانه روزی در سطح مناطق شمال، غرب، شرق و مرکز تهران ارائه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *