درمان زردی نوزاد شگفت‌انگیز روش‌ها که می‌تواند کمک کند شرکت شما رشد

خطر اختلال عملکرد کبد در نوزادانی که کمتر از 37 هفته بارداری متولد شده اند یا علاوه بر افزایش بیلی روبین سرم ، ناهنجاری های دیگری نیز دارند ، بیشتر است. زهره بدیعی نژاد، اظهار کرد: زردی معمولاً در۶۰ درصد نوزادانی که به موقع متولد می شوند و در ۸۰ درصد نوزادان نارس طی هفته اول مشاهده می شود. میزان بیلی روبین برای نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند نسبت به نوزادانی که شیر خشک میخورند معمولا بیشتر است. این دانشیار گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه مهم ترین روش برای کاهش زردی نوزاد تغذیه مداوم با شیر مادر است، افزود: بیلی روبین توسط کبد دفع می شود و خوردن شیر مداوم نوزاد با شیر مادر مدفوع نوزاد را افزایش می دهد و بیلی روبین سریعتر از بدن نوزاد دفع میشود. اگر مادر گروه خون O داشته باشد ولی نوزاد گروه خون A یا B داشته باشد.  This ᠎da᠎ta has been  do ne by GSA Conte​nt᠎ G enerat or Dem​over si on!

اگر همراه با زردی نوزاد بی حال باشد، شیر نخورد و یا درجه حرارت بدنش کم و یا زیاد شود ، احتمال خطر بالاتر است. چطور میتوان از زردی نوزادان در زمان حاملگی پيشگيري کرد؟ بخصوص اگر مادر آمپول روگام حین حاملگی و بعد از زایمان دریافت نکرده باشد و به ویژه در زایمان های دوم به بعد. از مصرف عرق کاسنی در زمان بارداری غافل نشوید: کاسنی و عرق کاسنی یکی از شیوه های مهم و مؤثر در جلوگيري از زردی نوزاد در زمان حاملگی میباشد .عرق کاسنی نه تنها میتواند جلوی زردی جنین را بگیرد بلکه به دلیل تصفیه خون و پاکسازی کبد از ماده های زاید و فاسد، نقش بسیار موثری در زيبايي فرزند دارد. نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ بارداری به دنیا می آیند، به احتمال بسیار زیاد به زردی دچارمی شوند. اما این فرایند معمولا در نوزادانی که هنوز کبدشان به طور کامل بالغ نشده است درست انجام نمی شود و میزان بیلی روبین خون نوزاد افزایش می یابد و باعث زردی می شود. ​Th​is a rtic᠎le was g ener᠎at ed  with GSA Content G​ener at or Demoversion.

این میزان بالاتر بیلی روبین و این واقعیت که بسیاری از کبد نوزادان نمی توانند به درستی از شر آن خلاص شوند ، باعث می گردد که نوزادان سطح بالاتری از آن داشته باشند. ممکن است افزایش سطح بیلی روبین برخی پزشکان را نگران و آنان را وادار به تجویز شیر خشک کند، به این منظور باید تمامی جوانب امر به درستی سنجیده شود. حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که در چه شرایطی شیر مادر باعث بروز زردی در نوزادان می شود؟ وی خاطر نشان کرد: معمولا نوزادان در روز اول تولد، بیماری زردی ندارند ولی در صورت پدیدار شدن این حالت در این روز، این آسیب جدی تر میشود. امروزه نوزادان زیادی در روز های اول تولد، به زردی مبتلا می شوند. پس درمان زردی نوزاد با لامپ مهتابی را کنار بگذارید و با هزینه ای اندک دستگاه زردی نوزاد مناسب خود را از ما اجاره نمایید. اگر پس از این مدت علائم زردی در کودک شما مشاهده شد ، در اسرع وقت برای مشاوره با پزشک متخصص کودک یا پزشک عمومی صحبت کنید. اگر کودک زردی شدید داشته باشد، احتمال انتقال بیلی روبین به مغز افزایش مییابد. حتی نگران بستری شدن کودک در بیمارستان هم نباشید چرا که با تشخیص بموقع و استفاده از دستگاه فوتوتراپی خانگی (اجاره دستگاه زردی نوزاد) بسادگی و بدون بستری مشکل حل خواهد شد.

خطر زردی نوزادی بدلیل عبور بیلی روبین از سد خونی مغزی و امکان تاثیر گذاری بر مغز و هوش کودک میباشد اما درصورت شروع بموقع درمان هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. درمان زردی نوزادان با طب سنتی با استفاده از گیاهان دارویی و توصیههای تغذیهای به مادران شیرده است. زردی نوزادان به دلیل میزان بالای بیلی روبین در بدنشان ایجاد میشود. گاه کودک بی قراری زیادی دارد، البته هر بیقراری را نمی توان به زردی نوزاد ربط داد. با استفاده از لامپ فتوتراپی، نوزاد با خطرات بالای عمل تعویض خون مواجه نمی گردد و همچنین در اثر خاصیت فتو اکسیداتیو نور لامپ، میزان بالای بیلیروبین خون در نوزادانی که به علت کم کاری کبد قادر به دفع آن نیستند،به صورت ترکیب محلول در آب درآمده و توسط کبد و کلیه دفع میشود . نوزادانی که بیشتر در معرض افزایش زردی می باشند. زردی به میزان خفیف نگران کننده نیست ولی زردی خفیف هم ممکن است کم کم بیشتر شود پس از این بابت مراقب باشید و در صورت لزوم مجددا به پزشک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *