درمان زردی نوزاد – مرده یا زنده؟

کبد بسیار سفت نشان دهنده سرطان است. در هنگام درمان ممکن است کودک بسیار گرم یا بسیار سرد شود. متخصص اطفال بیمارستان لار تصریح کرد: استفاده از داروهای خانگی همچون عناب، ترنجبین و قطره هایی که متاسفانه در داروخانه ها موجود است با ایجاد اسهال در نوزاد باعث می شوند در مقدار کمی (۱۰ درصد) زردی کاهش یابد. متخصص کودکان و نوزادان بیمارستان امام رضا (ع) لار تصریح کرد: یکی از درمان های خانگی ای که در جامعه رواج دارد، استفاده از شیر خشک به جای شیر مادر است؛ این در حالی است که بیشتر مادران حتی در چندقلوها، می توانند با شیر خودشان نوزادشان را به طور کافی تغذیه کنند. ورودی و خروجی: پزشک باید بداند که نوزاد شما چه مقدار مایعات شامل شیر مادر، شیر خشک یا مایعات از طریق لولههای درون وریدی مصرف کرده است. هنگامی که زردی نوزاد شدید نیست، پزشک ممکن است تغییر در عادات غذایی را توصیه کند که میتواند سطح بیلی روبین را کاهش دهد. ایمونوگلوبولین : در مواردی که زردی ناشی از ناسازگاری خون باشد ، تزریق ایمونوگلوبولین وریدی کمک خواهد کرد که زردی کاهش یابد و نیاز به تعویض خون نباشد. زردی نوزاد در بعضی از نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هم دیده می شود. Th​is data h as  be​en writt en with the help of G SA C​on᠎tent Gener᠎at or Demoversi​on!

زردی نوزادان یک وضعیت شایع خصوصا در نوزادان پره ترم (نوزادان متولد شده قبل از هفته 37 بارداری) و برخی از نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، است. در این موارد، زردی اغلب زودتر یا خیلی دیرتر از زمان معمول و مورد انتظار ظاهر خواهد شد. سطوح متوسط بیلی روبین باعث زرد شدن پوست، چشم ها و غشاهای مخاطی خواهد شد. وجود رنگ زرد مشخص در چهره و سفیده چشم ، زردی نوزاد را تأیید می کند ، اما ممکن است برای تعیین شدت زردی آزمایش های دیگری لازم باشد. اما توضیحاتی که به خانواده نوزاد داده می شود مهم هستند که البته تلفنی هم می تواند باشد. اغلب پزشک آزمایش ها را برای کمک به تعیین علت اصلی زردی انجام می دهد. اگر کودک شما دارای پوست یا چشم زرد و پوستی کم رنگ یا کم رنگ تیره (زرد یا قهوه ای) است ، نیاز به آزمایش خون ویژه دارد ، بنابراین در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. This a​rtic le was gener ated  wi th the ᠎he lp of GSA Content Gener᠎at​or Dem​ov ersi᠎on!

⚠️همه این موارد فقط در کارآزمایی های کوچک دارای اثراتی در کاهش بیلی روبین بودند ولی از نظر پیامدهای بالینی هیچ اثری نداشتند و جز مداخلات غیر موثر در درمان زردی به شمار می روند. افرادی که از اعتیاد به الکل رنج میبرند میتوانند با درمان وضعیت خود، به کاهش خطر ابتلا به بیماری کبدی الکلی کمک کنند. وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشکی در گزارشی اعلام کرد: در سال های گذشته میزان زردی در کودکان آسیایی از جمله ایران افزایش چشمگیری یافته است و این امر احتمالا نتیجه نوعی جهش ژنی در مادران منطقه آسیاست. درصورتی که این وضعیت پیشرفت کند و میزان بیلی روبین بیشتر افزایش یابد، ممکن است زردی به سبز تغییر رنگ پیدا کند. اما تنها نیمی از نوزادان زردی قابل مشاهده پیدا میکنند که در سطح بالای ۵ میلیگرم بر دسیلیتر قابل مشاهده است (در بزرگسالان وقتی بیلیروبین به ۲ میلیگرم بر دسیلیتر میرسد، زردی آشکار میگردد). عفونت، کلستاز یا آسیب سلولهای کبدی ممکن است هیپربیلیروبینمی کونژوگه (مستقیم) ایجاد کند که سمیت عصبی ندارد، اما از نظر راهنمایی به وجود بیماری زمینهای مهم است. اما چرا نوزادان به زردی دچارمیشود نشانه ها و علائم آن چیست؟

علائم یا نشانههای زیر ممکن است نشان دهنده زردی شدید یا عوارض افزایش بیلیروبین باشند. زردی شدید همچنین خطر عبور بیلی روبین به مغز را افزایش می دهد که می تواند باعث آسیب دائمی مغز شود. پس از سه، چهار روز میزان زردی بالا میرود و در روز هفتم یا هشتم تولد درجه زردی به اوج خود میرسد. کودک خود را در پنج روز اول زندگی از نظر علائم زردی مانند زردی پوست و چشم با دقت کنترل کنید. معمولا زردی نوزاد یک هفته اول پس از تولد، خود به خود از بین می رود.از علائم اصلی برای تشخیص زردی یا یرقان نوزاد، تغییر پوست و چشم او به رنگ زرد است. اگر مادر و نوزاد گروه خونی متفاوتی داشته باشند در مواردی ممکن است بدن مادر آنتی بادی ای تولید کند که منجر به نابودی سلول های قرمز در نوزاد شود.این نوع زردی معمولا در 24 ساعت اول تولد ایجاد می شود.آنتی بادی های تولید شده می توانند در بدن مادر باقی بمانند و در بارداری های بعدی در صورت ناهم خوانی گروه خونی مادر و نوزاد منجر به مشکلاتی برای نوزاد شود.برای درمان زردی نوزاد در بارداری های بعدی.از آمپول روگام استفاده می شود. در ادامه هرآنچه که باید درباره ی این بیماری بدانید را برای شما بیان می کنیم پس با ما همراه باشید.

This da ta was done with GSA  C᠎ontent  Generator  DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *