درمان زردی نوزاد نظرات و راهنما

این ممکن است شامل آزمایش کودک شما برای شمارش کامل خون (CBC) ، گروه خونی و ناسازگاری فاکتور باشد.علاوه بر این ، یک آزمایش Coombs ممکن است انجام شود تا بررسی شود که میزان تجزیه گلبولهای قرمز افزایش یابد. در برخی از نوزادان، یک بیماری زمینهای نیز ممکن است باعث زردی شود. پودر سنجد و شیر دارای خواص فوق العاده زیادی است، از جمله خواص پودر سنجد با شیر، درمان پوکی استخوان است. نوزادی که به دنیا می آید با توجه به جثه ریز و کوچکش از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار است، و در اکثر نوزادان کبد به مرحله تکامل نرسیده است. نوزادانی که در 9 ماهگی به دنیا آمده باشند و از وزن مناسبی برخوردار باشند اگر سطح بیلی روبین ها 12 باشد زردی اطفال هیچ خطری ندارد، چون که کبد این نوزاذ به تکامل رسیده و می تواند بیلی روبین را دفع کند ولی اگر نوزادی زودتر به دنیا بیاید و وزن آن 2 کیلوگرم باشد سطح بیلی روبین هم 14 باشد این زردی خطرناک است و حتما بایستی به پزشک مراجعه کرد چون اگر به موقع درمان نشود به مغز نوزاد آسیب می رساند. البته این تصمیم گیری برای درمان زردی نوزاد به نظرات پزشک معالج، نتیجه آزمایش خونی که از نوزاد گرفته می شود، نارس بودن یا کامل بودن نوزاد ، وزن تولد و روز تولد نوزاد بستگی دارد و چنان چه زردی نوزاد درمان نشود و در همان روزهای اول سطح بیلی روبین کاهش نیابد، عوارض جبران ناپذیری را برای نوزاد به همراه خواهد داشت و نوزاد دچار مشکلاتی چون ضایعات مغزی خواهد شد.

بهترین نوع شیرخشت آن است که قطعات آن درشت، سفید، شیرین و خالص بوده و چون در دهان گذاشته شود، زود حل شده و دهان و زبان را شیرین و خنک کند. البته تولید کنندگان زیادی در تلاش هستند تا دستگاه فتوتراپی را تولید نمایند و از آن جایی که دستگاه فتوتراپی، از قطعات قابل دسترسی تشکیل شده است، شرکت های زیادی اقدام به ساخت و تولید دستگاه فتوتراپی نموده اند. کارشناسان خرید مدیکال با توجه به اطلاعاتی که در مورد دستگاه بیلی روبین یا همان تست زردی نوزاد و سایر دستگاه ها دارند می توانند با در نظر گرفتن شرایط بیمار ابزار مناسب را معرفی نموده و نحوه استفاده از آن را برای مصرف کنندگان توضیح دهند و همچنین سفارش بیمار را ارسال نمایند. فتوتراپی یک روش رایج در درمان زردی نوزاد در خانه است و در اکثر قریب به اتفاق موارد، بدون عارضه است. زردی یک بیماری متداول و معمولا بی خطر است که اگر در هنگام تولد نوزاد به آن توجه نشود، می تواند در آینده باعث بروز عوارض جدی شود. حتی در روزهای اول تولد که شیر مادر کم است نیز تغذیه مکرر نوزاد در پیشگیری از زردی موثر است.

در پاسخ باید گفت، اولین قسمت هایی از دستگاه، که دچار مشکل می گردد، لامپ های ال ای دی و یا فلورسنت داخل دستگاه می باشد، که ممکن است در اثر سوخته شدن از کار بیفتند و در این صورت، اشعه ی لازم و کافی که معادل 460 نانومتر تا 490 نانومتر می باشد، به بدن نوزاد تابانده نشود و همین امر باعث شده تا بهبود زردی نوزاد، به عقب بیفتد. اما در فتوتراپی فیبراپتیک نوزاد را زیر پتویی قرار می دهند که دارای کابل های فیبراپتیک می باشد. به همین دلیل بیلی روبین هایی که سلول ها آزاد می کنند، نمی توانند از طریق کبد دفع شوند و این رنگدانه های زرد در زیر پوست تجمع کرده و باعث زردی نوزاد می شود. اگرچه دستگاه فتوتراپی، کارکرد ساده و آسانی دارد، ولی چون با سلامت نوزاد در ارتباط است، توصیه می شود که در زمان خرید دستگاه بسیار دقت نمایید و معمولا خریدار دستگاه فتوتراپی برای جلوگیری از مشکلات به وجود آمده، سعی در خرید دستگاه فتوتراپی دست اول می کند تا در این صورت ضریب خطا و مشکلات دستگاه کاهش یابد. البته لازم به ذکر است، که دستگاه فتوتراپی ثابت و یا به عبارتی فتوتراپی صنعتی، با توجه به ساختاری که دارد، نسبت به دستگاه فتوتراپی پرتابل، از قیمت بالاتری برخوردار می باشد و در این دستگاه تعداد لامپ های ماوراء بنفش بیشتر بوده و هم چنین از محفظه ای با شیشه محافظ UV تشکیل شده است، که به منظور جلوگیری از برخورد اشعه به چشم افراد می باشد و از این دستگاه به منظور کاهش سطح بیلی روبین های بالاتر استفاده می گردد.

قیمت اجاره دستگاه فتوتراپی در کرج ، در فتوتراپی ، کودک شما در حالی که فقط پوشک و عینک محافظ ویژه ای را پوشیده است ، در زیر تخت مخصوص نور قرار می گیرد. یک پتو فیبر نوری نیز ممکن است زیر کودک شما قرار گیرد. بنابراین در زمان حمل و نقل دستگاه باید نکاتی را رعایت نماییم تا استاندارد لازم در زمان حمل و نقل رعایت شده و در نتیجه به دستگاه آسیب نرسد و این موارد به صورت زیر تعریف شده اند. زردی شدید همچنین خطر ابتلا به بیلی روبین به مغز را افزایش می دهد که می تواند باعث آسیب دائمی مغز شود. سلطانزاده در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینكه عارضه “كرنیكتروس ” كه ناشی از تشخیص و درمان به موقع زردی در نوزادان به وجود میآید چه تأثیری بر نواحی مغز می گذارد، اظهار داشت: این عارضه گانگیونهای بازل، ناحیه هیپوكامپ،گلبوسپالیذوس، هستههای سابتالامیك، مخچه و بر روی هستههای ساقههای مغز را دچار مشكل میكند. در نهایت به پاسخ این سوال میرسیم. البته لازم به ذکر است، اگر به دنبال شغلی با منفعت بالا می گردید، می توانیم اجاره دستگاه فتوتراپی برای مصارف خانگی را معرفی نماییم و از آن جایی که فتوتراپی خانگی برای درجه زردی های پایین در نوزادان انجام می شود، نیاز به دستگاه های خاص و پیشرفته نبوده و صرفا می توان با یک لامپ فلورسنت معمولی هم شرایط دستگاه را برای نوزاد مهیا کرد، بنابراین ابتدایی ترین و ارزانترین دستگاه فتوتراپی هم برای درمان زردی نوزادان در خانه هم پاسخ گو می باشد. This po st has been gen er at ed by GSA Con te nt G ener at or D​emover​sion​!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *