درمان زردی نوزاد ویژگی ها

دستگاه زردی نوزاد یا دستگاه فتوتراپی برای درمان زردی نوزادن مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر نوزادان پس از استفاده از این دستگاه به سرعت آرام می شوند. وي در ادامه توضيح داد: شير خشكهايي كه واجد برچسب فارسي هستند جهت بررسي و آناليز به آزمايشگاه ارسال و از نظر عدم وجود آلودگيهاي ميكروبي و شيميايي و عدم وجود مواد راديواكتيو در سازمان انرژي اتمي مورد تاييد قرار ميگيرند. در مورد مکانیسم اثر شیر خشت باید گفت، با توجه به اینکه این گیاه حاوی ماده ای به نام مانیتول و پلی ساکاریدهای متعدد میباشد و میزان مانیتول موجود در آن حدود 60-40 درصد است و جذب خوراکی مانیتول نیز از دستگاه گوارش بسیار کم است، در نتیجه مصرف شیرخشت، باعث ایجاد اسهال شده و تعداد دفعات دفع مدفوع نوزاد افزایش مییابد، درنتیجه باعث دفع سرم بیلیروبین از طریق مدفوع میگردد. نوزادانی که در منزل تحت درمان زردی نوزاد قرار می گیرند باید برای بررسی میزان بیلی روبین و میزان کاهش آن مورد معاینه پزشک متخصص کودکان قرار بگیرند و درمان در خانه هرگز به این معنی نیست که شما از مراجعه به پزشک معاف هستید. توصیه میگردد نوزاد را به شکم بر روی دست خود قرار دهید تا این اتفاق نیافتد.  Data h as  been gener ated by G SA  Con tent Gener​at​or Dem oversion​!

این بیماری هم نوزادان نارس و هم بالغ را تحت تأثیر قرار می دهد و معمولاً در هفته اول زندگی نوزاد ظاهر می شود. غذاهایی مانند کباب ، گوشت فرآوری شده یا سس های تند حاوی نمک زیادی هستند که بر طعم شیر شما تأثیر می گذارد و می تواند برای کبد مضر باشد. 2021-9-4 کسب درآمد با کار فنی به همراه آموزش کار و امکان کار در منزل شرکت نورآفرین عرضه کننده انواع ماشین آلات مناسب برای کسب و کار خانگی. چنانچه میزان زردی خیلی بالا باشد و نور درمانی نتواند در مدت معین زردی را كاهش دهد، تعویض خون نوزاد روشی مناسب در درمان این بیماری محسوب می شود. گیاه معجزه گر شیرخشت طبیعت گرمی داشته و پایین آورنده تب نوزادان میباشد، ضد درد معده ، مسهل و خلط آور می باشد و مهمتر از همه مناسب برای تمامی سنین می باشد .تحقیقات ثابت کرده است که شیرخشت توانایی محافظت انسان در برابر تاثیرات اتمی را دارد مصرف این ماده شگفت انگیز یبوست را در دوران نوزادی درمان میکند. این شاخه ها و برگها را که دارای صمغند جمع آوری کرده و در آب شستشو می دهند، سپس آن آب را می جوشانند تا بخار شود و ترنجبین به صورت بلورهایی متبلور گردد.

از طرفی کم آب شدن بدن نوزاد می تواند موجب افزایش غلظت خون و بالا رفتن سطح بیلی روبین شود. دریافت نمونه خون دوره ای برای بررسی سطح بیلی روبین و در صورت لزوم درمان زردی برای اطمینان از رشد سالم کودک بسیار مهم است. شرکت زردی شکن نسیم سلامت نوزاد به عنوان مجهزترین مرکز ارائه خدمات پشتیبانی فتوتراپی نوزادان اجاره دستگاه فتوتراپی در مشهد را پشتیبانی می نمایید.جهت انجام آزمایش زردی در مشهد و خدمات مشاوره ای ودرمان زردی نوزاد به گروه مشاورین سلامت نوزاد در تالار مشاوره سایت ویا به کانال تلگرام سلامت نوزاد مراجعه نمایید.صندوق حامی نوزاد با هدف کاهش هزینه ها درگروه مشاورین سلامت نوزاد طراحی شده است،که با پرکردن فرم پذیرنده در صندق حامی نوزاد ویا پیوستن در کانال تلگرام سلامت نوزاد امکان استفاده از مزایا صندوق فراهم می گردد. شایع ترین مشکلی که در بین نوزادان رایج است زردی ابتدای تولد می باشد. یکی از مهمترین راه های کاهش زردی در نوزادان استفاده از ماده گیاهی شیرخشت به همراه ترنجبین است که تا 90 درصد زردی نوزاد را کاهش داده و بهبودی حاصل می کند. ترنجبین صمغی است که بر شاخه و برگ گیاهی خاردار به نام خارشتر (ALKAGI) پیدا می شود. برای کودکان بر حسب سن، یک قاشق مرباخوری تا غذا خوری از ترنجبین را در یک استکان آب جوش ریخته و به هم بزنید و میل نمایید، برای بزرگسالان 7 الی 10 مثقال ترنجبین را در یک لیوان آب جوش ریخته و میل کنید.

همچنین مکانیسم دیگر تاثیر شیرخشت برای نوزادان، از طریق فعال نمودن گیرنده های کبدی بدن نوزاد است که باعث کاهش سطح جذب سرمی بیلیروبین میشود. نوزادان بیلی روبین بیشتری از بزرگسالان تولید می کنند به این دلیل که سلول های قرمز خون در روزهای اول بیشتر تولید و تجزیه می شوند بطور عادی کبد بیلی روبین را از جریان خون فیلتر کرده و آن را در مجاری روده رها می کند. این نوع فتوتراپی معمولاً به مدت 30 دقیقه هر 3 تا 4 ساعت متوقف می شود بنابراین می توانید به کودک خود شیر دهید، پوشک او را عوض کرده و به او آغوش بکشید. نحوه مصرف شیر خشت برای رفع زردی نوزاد به این صورت است که حدود یک چهارم قاشق چای خوری شیر خشک را با آب مخلوط کرده و سپس از صافی رد کنید و بعد به آرامی به نوزاد بخورانید روزی 2 الی 3 بار می توانید این محلول را به نوزاد بدهید. در دوران بارداری کبد مادر بیلی روبین را برای جنین از بین می برد، اما بعد از تولد کبد نوزاد است که چنین وظیفه ای دارد و باید بیلی روبین را از بدن خارج کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *