درمان زردی نوزاد و اثر مل گیبسون

توصیه میکنیم مادران هنگام تغذیه نوزادان خود از رژیم غذایی سالم استفاده کنند. زردی در نوزادان شیرخوار که در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند در طول هفته اول زندگی دیده می شود. نوزاد شما بیش از 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) دچار تب می شود. ثبت بیوگرافی و زندگینامه شما در گوگل! شما می توانید با تکمیل فرم ثبت سفارس موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمایید. پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم علاوه بر سرویس درمان زردی نوزاد در منزل انواع خدمات مراقبت از کودک در منزل تهران را نیز ارائه میدهد، پس از ثبت درخواست شما، کارشناسان ما با توجه به نیاز تان سرویس دهی خواهند داشت. همان طور که می دانید پس از ۷۲ ساعت بعد از زایمان، بیمارستان اکثر مادران و نوزادان را مرخص می کند. به ندرت ، میزان بیلی روبین در خون که به طور غیرمعمول زیاد است ، می تواند نوزاد تازه متولد شده را در معرض خطر آسیب مغزی قرار دهد ، به ویژه در حضور برخی از عوامل خطرزا برای زردی شدید.

This a​rt ic le h as been ​done ​wi​th GS A Co᠎nt ent ​Ge​nerator ᠎DE᠎MO !

هردو نوع از صورت نوزاد آغاز می شوند و تا پاهای او ادامه خواهند داشت و این بیماری علائم زیادی دارد که می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونگی درمان زردی نوزاد را در ادامه کسب نمایید. این نوع زردی در نوزادان اغلب در اثر عدم مراقبت مناسب و یا کم بودن شیر مادر ایجاد می شود. سفیدی چشم بچههایی که با خوردن خوراکیهای رنگی مبتلا به زردی شدهاند، به رنگ سفید است اما سفیدی چشم نوزادان مبتلا به زردی، زرد رنگ می باشد. زردی در نوزادان بسیار شایع است و زمانی رخ می دهد که سطح بیلی روبین در خون بالا باشد؛ اما اگر سطح بیلی روبین همچنان بالا بماند، نوزاد باید در بیمارستان بستری شود. زردی نوزاد یک بیماری شایع است ، به ویژه در نوزادانی که قبل از 38 هفته بارداری متولد می شوند (نوزادان نارس) و برخی از نوزادان شیرده. بورگت ( Bourget ) و همکاران که اثرات فارماکولوژیک کلوفیبرات را در نوزادان بررسی کردند، نتیجه گرفتند که یک دوز واحد کلوفیبرات، روش مناسبی برای درمان زردی نوزادان می باشد. در هر صورت توصیه میکنیم که این تکنیکها را جایگزین درمان اصلی نکنید و همواره دستور پزشک را در ارجحیت قرار دهید. برای هفته اول یا حدود زندگی ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند باید 8-12 بار در روز تغذیه شوند ، در حالی که نوزادان شیر خشک باید هر 2-3 ساعت 1-2 اونس شیر خشک تغذیه شوند. Th is data h as be​en ​done  wi th t he help of GSA Co ntent Gene rator  DEMO!

زرد شدن ممکن است در عرض 2 تا 4 روز پس از تولد شروع شود و قبل از پخش شدن در سراسر بدن در صورت ظاهر میشود. اکثر مادر و نوزادها، معمولا پس از ۷۲ ساعت از تولد نوزاد از بیمارستان مرخص میشوند، بههمیندلیل هم، والدین باید حواسشان به این موضوع باشد. در اکثر موارد زردی در نوزاد طبیعی است، اما گاهی اوقات زردی می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد. تغذیه مکرر با شیر مادر به تصفیه بیلی روبین از جریان خون او کمک می کند و آن را از طریق مدفوع و ادرار خارج می کند. اگر همه این درمان های طبیعی را امتحان کردید و هنوز علائم زردی را مشاهده کردید، آن را بدون درمان رها نکنید. پرتوهای آفتاب به کاهش بیلیروبین و دفع آن از طریق مدفوع و ادرار کمک میکند. کبد به شکستن این ماده کمک می کند بنابراین این ماده از طریق مدفوع از بدن دفع می گردد. توصیه می شود یک پتو فیبر نوری زیر نوزاد قرار داده شود. سایر عوامل تاثیر گذار بر میزان زردی نوزاد شامل موارد زیر می شوند. سطح بیلی روبین سرم را پایین آورده و از باکتری های مضر محافظت می کند. پوست شما به صورت طبیعی می تواند به دنبال خوردن مقدار زیادی از بتا کاروتن ( رنگدانه نارنجی در هویج ) به رنگ زرد متمایل به نارنجی تبدیل شود، که اگر مصرف هیج را کم کنید درمان می شود ولی در این افراد سفیدی چشم ابدا زرد نمی شود.

در بیشتر موارد زردی در نوزادان یا زرد شدن پوست آن ها، بعد از تولد رخ می دهد. به طور معمول، کبد بیلی روبین را از جریان خون فیلتر کرده و آن را به مجاری روده رها میکند. به طور معمول، کبد بیلی روبین را از جریان خون تصفیه می کند و آن را در مجاری روده آزاد می کند. اهمیت زردی در این است که ماده بیلی روبین که باعث رنگ زرد پوست می شود اگر از حدی بالاتر رود، در مغز نوزاد رسوب می کند و باعث صدمات جبران ناپذیر همچون فلج مغزی و عقب ماندگی ذهنی می شود. زردی پوست و چشم اولین علامت این بیماری است که دو تا چهار روز بعد از تولد شروع و امکان دارد قبل از پخش شدن به سایر قسمت های بدن در چهره کودک نمایان شود. امکان دارد برای بررسی سایر بیماری ها آزمایشات اضافی انجام شود، همچنین امکان دارد برای بررسی افزایش تجزیه سلول های قرمز آزمایش های دیگری تجویز شود. اگر زردی کودک شدید تر باشد امکان دارد از سایر درمان ها استفاده کرد. این روش فقط در صورتی انجام می شود که فتوتراپی موثر واقع نشود زیرا کودک باید در یک بخش مراقبت ویژه (ICU) برای نوزادان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *