درمان زردی نوزاد: چه اشتباهی!

قوانين القفز العلوي موضوع. همان طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، منبع نور LED کیفیت بالاتری در مقایسه با فلورسنت دارد، و همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت آن خواهد شد. از عوارض موقت فوتوتراپی نوزادان می توان به راش های پوستی، اسهال، گرم شدن بیش از حد و کم آبی بدن نوزاد اشاره نمود. زردی خفیف نوزاد معمولاً با بالغ شدن کبد کودک به خودی خود برطرف می شود. زردی نوزاد معمولاً به این دلیل رخ می دهد که کبد نوزاد به اندازه کافی بالغ نیست تا ازبیلی روبین موجود در جریان خون خلاص شود. با اجاره دستگاه زردی می توانید این اختلال را از بین ببرید. ممکن است کمی طول بکشد که کبد کودک این کار را به طور موثر انجام دهد. اگر کودک بیماری دارد که تعداد گلبول های قرمز خونی که نیاز به جایگزینی دارند، در بدن او افزایش پیدا می کند، ممکن است زردی شدید در نوزاد رخ دهد. A​rticle h᠎as ᠎be en gen erated by G​SA Content  G enerat or DE MO !

نوزادانی که قبل از هفتهی 38 بارداری متولد میشوند ممکن است نتوانند بیلیروبین را به سرعت نوزادانی که بین هفتهی 39 تا 42 متولد شدهاند تصفیه کنند. به طور معمول، کبد، بیلی روبین را از جریان خون فیلتر می کند و آن را در دستگاه روده آزاد می کند. 5. تحویل دستگاه پس از اطمینان از درمان زردی نوزاد صورت می گیرد و تا هنگام عدم اطمینان صد در صد، دستگاه نزد خانواده خواهد ماند. از زمانهای قدیم در ایران از گیاه شیر خشت برای درمان زردی نوزادان استفاده میشد. شرکت زرد ایران به جهت گسترش فعالیت خود و همچنین گسترش این عمل خداپسندانه و ایجاد شغل اقدام به اعطای نمایندگی بافروش دستگاه زردی نوزاد به سایر استان های کشور کرده است. نوزاد تحت این چراغ در یک تخت محصور که یک درجه حرارت ثابت را حفظ می کند ، قرار داده می شود ، این تخت چراغ دار را مراکز بیمارستانی اجاره هم می دهند. استاد دانشگاه علومپزشكی شهید بهشتی زردی پاتولوژیك را خطرناك دانست و ادامه داد: اگر زردی در 24 ساعت نخست تولد ظاهر شود و سطح بیلیروبین خون بالاتر از 12 میلیگرم در دسی لیتر باشد و بیش از 7 روز به طول انجامد زردی پاتولوژیك میگویند؛ در صورتی كه این نوع از زردی به موقع تشخیص و درمان نشود بر روی مغز كودك تأثیر سوء خواهد گذاشت.

طول عمر مهتابی ها در برخی دستگاه ها با تایمری مشخص شده است اما باید دقت بفرمایید که قابل دستکاری و صفر کردن می باشد بنابراین این مسأله به هیچ صورتی فهمیده نمی شود مگر تعهد اخلاقی صاحب دستگاه. زردی نوزادان یک اختلال طبیعی است و اگر با آگاهی تحت نظر باشد هیچ خطری ندارد. از آنجا که کبد نوزادان به دلیل بالغ نبودن نمی تواند بیلی روبین خون را تجزیه و دفع کند در روزهای ابتدایی حجم بیلی روبین که یک ماده زرد رنگ است زیاد می شود و پوست بدن نوزاد رفته رفته زرد رنگ می شود. مهم این است که مثلا زردی نوزاد 10 روزه بر اساس سنی که دارد چه عددی است و چه ریسک فاکتورهایی در کودک وجود دارد که میتواند ابتلا به زردی را طولانی کند. به همین دلیل بهتر است در روزهای اول پس از زایمان کمتر آن را استفاده شود. در این روش از نور خاصی برای تغییر فرم بیلی روبین به کار برده می شود، و سرانجام نوزاد به صورت مناسب تری می توان بیلی روبین را مرتب سازی کند. اگر نسخه آزمایش Bilirubin و یا هر آزمایش دیگری را دارید و وقت کافی برای رفتن به آزمایشگاه را ندارید، کلیک کنید!

Article w᠎as g​enerated  by GSA  C on tent Genera to​r DE MO.

علاوه بر شیر خشت، روش های سنتی دیگری هم وجود دارد که به تجربه و از لحاظ علمی به اثبات رسیده اند. ما به شما می گوییم که اولا درمان زردی به روش سنتی به تنهایی پاسخگو نیست و در برخی موارد نیز پایه علمی ندارد. درمان زردی نوزاد Newborn Jaundice یکی از مهم ترین چالش هایی است که والدین پس از تولد نوزادشان با آن روبرو می گردند. با استفاده از دستگاه های فتوتراپی در منزل برای درمان زردی نوزادان دیگر نیازی به بستری شدن نوزاد در بیمارستان نیست. اما در برخی دیگر به ویژه کودکان نارس زردی به وضوح دیده می شود. همچنین کمبود اکسیژن و خفگی نیز از دیگر علائمی است که در نزدیک به نیمی از این نوزادان مشاهده شد. درمان زردی یا یرقان نوزاد با شیردهی هم راحت و هم ایمن است؛ اما در صورت لازم حتما از فتوتراپی استفاده کنید. شیردهی نیز در افزایش احتمال زردی در نوزادان موثر است. زردی در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند بیشتر از نوزادانی است که با شیر خشک تغذیه میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *