درمان زردی نوزاد چیست؟

برخی بیمارستان ها برای مادران، خدمات اضافه تری ارائه می دهند که در افزایش میزان رضایت موثر است. درمان اصلی، فوتوتراپی (phototherapy) (نوردرمانی) است و در صورتی که بیلیروبین پس از فوتوتراپی همچنان بسیار بالا باقی بماند، تبادل ترانسفیوژن (انتقال خون جدید حین خارج کردن خون محتوی میزان بالای بیلیروبین) توصیه میشود. پس از بارداری با کنترل مادر و دادن رژیم غذایی مناسب و بررسی یک رحم مناسب در شرایط روحی سالم، ما انتظار یک بارداری سالم و یک نوزاد سالم را داریم. اگر بهترین بچه از نظر ژنتیکی قابلیت زیبایی داشته باشد ولی تغذیه مادر در دوران بارداری غلط باشد، نوزاد نارس متولد میشود که هم به لحاظ هوش و رشد مغزی ضعیف است و هم در بزرگسالی در معرض کندی حرکات و مشکلات روحی و روانی قرار میگیرد. علاوه بر مادر از پدر تاریخچهای میگیریم که طی آن سابقه مشکلات ژنتیکی او، مصرف الکل و سیگار، سابقه بیماری خاص بررسی میشود تا در صورت وجود مشکل بررسیهای لازم و درمان صورتگیرد. زردی شیردهی: زردی شیردهی ، در صورتی که کودک به خوبی تغذیه نشود و یا شیر مادر هنوز به اندازه کافی زیاد نشده باشد، در هفته اول زندگی رخ میدهد. همچنین بیمه، هزینه رحم اجاره ای تنها برای بار اول را تا سقف 40 میلیون ریال متقبل می شود.

این بیمه کلیه هزینه های مربوط به درمان ناباروری را تا سقف 40 میلیون ریال و جبران هزینه های درمان عیوب مادرزادی را تاسقف 20میلیون ریال را پوشش می دهد. اگر بیمه نباشید در همین بیمارستان قیمت زایمان طبیعی به 420 هزار تومان و سزارین به 770 هزار تومان می رسد. اما در یک بیمارستان خصوصی، زایمان طبیعی با بیمه تامین اجتماعی 180 هزار تومان هزینه دارد و سزارین 250 هزار تومان است. مثلا در بیمارستان هدایت با بیمه تامین اجتماعی زایمان طبیعی و سزارین رایگان است. سال 87، وقتی سمینار “بیمه و ناباروری” برگزار شد، چندین مرکز درمان ناباروری با شورای عالی بیمه وارد مذاکره شدند تا برای پوشش خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری و در نهایت پوشش هزینههای زوجین نابارور قانونی را به تصویب شورای عالی بیمه برسانند. او می گوید که برخی از این مراکز زوجین را از ابتدای ازدواج تحت پوشش بیمه ناباروری قرار میدهند اما باید پرسید چند درصد از افرادی که با یکدیگر ازدواج میکنند در آینده دچار ناباروری میشوند؟ تعداد کمی از بیمه های تکمیلی هزینه های مربوط به ناباروری را پوشش می دهند. تعداد قابل توجهی از این بیماران می توانند از درمان به کمک اکسیژن مکمل برای مراقبت های تنفسی در خانه، بیمارستان و یا در یکی از مراکز پزشکی بهره مند شوند.

از آنجا که وجود بیلی روبین بیش از حد در جریان خون (با نام هیپربیلی روبینمی) می تواند به معنای مشکلات قابل توجهی در سلامتی باشد، شناختن علائم این بیماری که مهمترین آنها زردی است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وقتی کودک به این عارضه مبتلا می شود بیلی روبین به قدری افزایش پیدا می کند که به مغز هم نفوذ پیدا می کند. این شاید شیرین ترین اتفاق زندگی هر زوجی باشد؛ وقتی خداوند بزرگترین هدیه خود را پس از 9 ماه انتظار به پدر و مادر می بخشد و خانواده شلوغ تری را نصیب شان می کند. احتمالا زردی فرزند شما هم از نوع زردی ناشی از شیر مادر بوده است. کرایه دستگاه زردی نوزاد در پیروزی تهران، یکی از روش های کاربردی جهت استفاده از این دستگاه در راستای درمان زردی نوزادان به شمار می آید. با تمام این ها، درمان ناباروری در همه دنیا جزو درمان های گران قیمت به حساب می آید که ارزان بودن آن در کشور ما، باز برای اکثریت مردم گران است. اگرچه چند سالی است که برای تشویق مادران به زایمان طبیعی، زایمان در آب تبلیغ می شود اما حتی این زایمان بدون درد هم نتوانسته عتماد مادران را جلب کند و آمار سزارین را پایین بیاورد.

C᠎onte​nt was creat᠎ed ᠎by  GSA  Co᠎nten​t Ge᠎ne ra tor DE᠎MO.

به همین دلیل، بیمارستان های انگشت شماری هستند که خدمات زایمان در آب را ارائه می دهند که بیشترشان خصوصی هستند. ارائه شورت ضد نور و چشم بند مخصوص فتوتراپی برای محافظت از چشم در فتوتراپی و اندام نوزاد شما از مهم ترین خدمات این شرکت است. هزینه این روش برای هر بار تزریق حدود شصت هزار تومان است. توجه3: برخی از بیمارستانها از برند بیمارستان بودن خود استفاده کرده و قیمتها را تا 150 هزار تومان یا بیشتر ممکن است بالا ببرند در حالی که اثر بخشی دستگاه با بقیه تفاوتی ندارد. در حالی که اگر خود بیمارستان پزشکی را بالای سر مادر بفرستد دستمزدی تعلق نمی گیرد. اما اگر این روش نتیجه نداشت از طریق ivf تلاش برای بارداری صورت می گیرد. در این روش که قبل از ivf انجام می گیرد، اسپرم را گرفته و به رحم تزریق می کنند. اما این نعمت گاهی اوقات پرهزینه تر از درآمدهای یک خانواده نوپا است که تصمیم گرفته اند نفر سومی یا چهارمی را به جمع شان اضافه کنند. این آمار البته از آمار 16درصدی دنیا که در بعضی کشورهای پیشرفته به 11 درصد هم می رسد، بیشتر است اما خوشبختانه درمان ناباروری در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و حتی کشورهای منطقه ارزان تر است و پیشرفت های علمی در سال های اخیر می تواند مشکل خیلی از خانواده های نابارور را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *