درمان زردی نوزاد – کلاس‌ها تحقق‌شده از Google

زمانیکه سطح بیلی روبین ها زیاد باشد، نوزاد نارس بوده و وزن بسیار کمی داشته باشد، پزشک بستری شدن در بیمارستان را تجویز می کند که با توجه به نارس بودن نوزاد بهترین راه اینست که نوزاد در بیمارستان بستری شده تا اقدامات لازم جهت درمان زردی انجام شود. تابش ساطع شده توسط هر یک از این منابع نور باید فیلتر شود، به دلیل سطوح بالای آنها که می تواند باعث آسیب به چشم و پوست شود، لوله های فلورسنت نیازی به فیلترهای اضافی ندارند زیرا سطوح تشعشعات مضر را ساطع نمی کنند زیرا مقدار اشعه مادون قرمز یا فرابنفش ساطع شده از LED ها قابل توجه نیست. بیلی چک دستگاهی برای تست زری نوزاد بدون نیاز به آزمایش و خونگیری است که می توانید در منزل این تست را از نوزاد خود بگیرید. اگر درباره ی دستگاه سنجش بیلی روبین متر یا تست زردی نوزاد نمی دانید این مطلب را تا اخر دنبال کنید. Th is da​ta h as been w᠎ri tten by GSA᠎ Content G​enerator DE MO !

اگر احساس می کنید نوزادتان دچار زردی شده است می توانید فرشته کوچکتان را در یک اتاق روشن ببرید و با انگشت دستتان بر روی بخشی از بدن نوزاد فشار آورید،اگر با برداشتن انگشتتان، محل فشار زرد بود، به این معناست که فرشته دلبندتان به عارضه زردی مبتلا شده است. نور یکی از مهمترین روش های درمان زردی نوزاد است که باعث می شود بیلی روبین ها تخریب شده و از طریق ادرار از بدن خارج شوند. قرار دادن نوزاد برای مدتی معین زیر این نور باعث می شود تا نور آبی رنگ میزان بیلی روبین خون را کاهش دهد که در این صورت کم کم زردی نوزاد پایین آبی و پوست او هم رنگی کاملا طبیعی پیدا می کند و بیلی روبین اضافه تجزیه شده و از طریق ادرار دفع می شود. در هر صورت ارزیابی و بررسی وضعیت نوزاد پس از تولد هم از روی نشانههای ظاهری و بالینی و هم به کمک آزمایش الزامی است و ضروری فراوان دارد. سطوح بالای بیلی روبین باعث يرقان شدید می شود در صورت عدم درمان می تواند منجر به عوارض جدی شود.

غالبا پزشک با انجام آزمایشات متعدد زردی نوزاد و میزان سطح بیلی روبین ها را تشخیص می دهد. جالب است بدانید: شیردهی یکی از مهمترین دلیل درمان زردی نوزاد است، درحالیکه در برخی از موارد هم باعث زردی می شود که پزشک دستور توقف شیردهی را می دهد. کارشناس پس از انجام تست به خانواده مشاوره می دهد که این میزان نورگیری برای نوزاد کافیست یا اینکه باید درمان را ادامه دهند. علاوه بر ارزیابی های رشدی، تست های دیگری هم باید انجام شود. همانند سیستم های فتوتراپی معمولی، اشعه مادون قرمز نزدیک و اشعه ماوراء بنفش باید فیلتر شوند. سیستم های فتوتراپی تماسی شامل: منبع نور (لامپ تنگستن هالوژن) در یک کابینت مستقل، کابل فیبر نوری انعطاف پذیر، پتوی پلاستیکی و ساطع کننده نور است. برخی از سیستم ها دارای کنترل های شدت نور برای تنظیم سطوح تابش نور از منبع هستند. به طور کلی دو گروه از نوزادان هستند که با خوردن شیر مادر به زردی مبتلا می شوند که در ادامه هر کدام از این گروه ها را معرفی و شرح می دهیم . یکی از مهمترین دلیل زردی نوزاد عدم هماهنگی گروه خونی مادر و جنین است. یک باند استفاده می شود که باید در حدود 10 تا 20 دقیقه به طور معمول روی محل سوزن باقی بماند و شما باید از بلند کردن اجسام سنگین با دستی که از آن خون گرفته شده است برای چند روز اجتناب کنید.

روش های خانگی و استفاده از دستگاه زردی نوزاد چند نمونه از روش های درمان زردی نوزاد است که در ادامه به این موارد می پردازیم. اطمینان حاصل کنید که کودک شما از طریق شیر مادر تغذیه کافی دارد. غالبا زمانیکه گروه خونی مادر با گروه خونی جنین همخوانی نداشته باشد، نوزاد دچار زردی می شود. زردی به بیلی روبین های آزاد شده از فعالیت سلول های خونی گفته می شود که به دلایلی که در ادامه گفته خواهد شد نمی تواند از بدن خارج شود و به همین دلیل در سطح پوست تجمع می کند. علاوه بر این زنانی که در روزهای پریود خونریزی شدیدی دارند احتمالا دچار کم خونی خواهند شد. درست شد. آنها می توانند روی دیوار یا سقف نصب شوند. زردی در نوزادان نارس بسیار بالاتر است و برای درمان آن بایستی خیلی زود دست به کار شد. لیموشیرین از خانواده مرکبات است و به داشتن ویتامین ث زیاد شهرت دارد. ولی تحقیقات نشان داده که مصرف قطره خوراکی شیر خشت همراه نور درمانی تأثیر بسیار زیادی در بهبود نوزادان مبتلا به زردی دارد. همچنین آزمایش هایی که پزشک تجویز می کند هم مهم است و می تواند تا درصد زیادی زردی نوزاد را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *