درمان زردی نوزاد کنفرانس ها

رئیس دهمین کنگره سراسری هماتولوژی نوزادان ایران با تاکید بر اینکه مداخله در بیماری های خونی دوران نوزادی می تواند منجر به پیشگیری و درمان به موقع سرطان کودکان شود، افزود: انواع کم خونی نوزادان و روش های درمان آنها، تزریق خون و فراورده های خونی به نوزادان، ایجاد لخته در نوزادان، اختلالات مربوط به پلاکت و همچنین سرطان های کودکان از جمله پنل هایی است که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی موضوعی است که جای بحث فراوانی دارد. علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی را بهتر است با توجه به سن، وضعیت سلامتی و رژیم غذایی آنها بررسی کنیم. برای انجام تست و افزایش بازدهی درمان زردی نوزادی بهتر است تمامی نکات را با پزشک خود در میان بگذارید. ابوالقاسمی با عنوان این مطلب که بعضی سرطان های کودکان در نوزادی شروع می شود، گفت: متاسفانه باید نسبت به یک حرکت خطرناک در جامعه که مدعی است بعضی سرطان ها را با گیاهان درمان می کند هشدار داد.

در فرهنگ ایرانیان، خصوصا در استان لرستان، از ترنجبین برای نوزاد به عنوان کاهنده زردی استفاده میشود. رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران با اشاره به اینکه حجامت پشت گوش برای درمان زردی به هیچ عنوان تایید نمی شود، ادامه داد: طب سنتی باید به پیشگیری از بیماری ها و همچنین سلامت تغذیه مردم بپردازد و حق دخالت در درمان بیماری ها را ندارد. آزمایشگاه بالینی برای به دست آوردن نمونه خون برای TSB ، یک فلبوتومیسم خون را از بافت نوزاد (معمولاً از پاشنه پا) دریافت می کند تا از رگ، زیرا رگ های نوزادان بسیار کوچک هستند و به راحتی آسیب می بینند. اکثر بیمارستانها نوزادان را قبل از ترخیص معاینه میکنند. اگر کودک شما زودتر از ۷۲ ساعت پس از تولد از بیمارستان ترخیص شد، قرار ملاقات با پزشک برای بررسی زردی را دو روز پس از ترخیص قرار دهید. هر دو نوع معمولاً بی ضرر هستند.زردی شیردهی در نوزادان شیرده در طی هفته اول زندگی مشاهده می شود. چرا نوزادان زردی می گیرند؟ مثلا اگر در نوزادی عدد ۱۲ به بالا نیاز به شروع درمان دارد و الان زردی او فرضا ۱۵ است طی این مدت اعلام شده میزان زردی به اندکی کمتر از ۱۲ برمیگردد و عجالتا مشکل رفع میگردد اما اینکه مجددا زردی بالا برود و نیاز به شروع مجدد درمان باشد نیز محتمل است.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران با اعلام اینکه در سال های گذشته توانستیم با تشخیص به موقع و کنترل بیماری تالاسمی طول عمر این بیماران را از ۲۰ به ۵۰ سال افزایش دهیم، ادامه داد: در گذشته هر سال شاهد تولد هزار نوزاد مبتلا به تالاسمی بوده که در حال حاضر به ۲۰۰ تولد کاهش یافته است. وی با اعلام اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد سرطان های کودکان به بهبودی کامل منجر می شود، گفت: هنوز در سرطان کودکان با مرگ و میر مواجه هستیم به طوری که یک چهارم مبتلایان به سرطان در کودکان در سال فوت می کنند. شاید این شرکت ها موفق شده اند، که دستگاه فتوتراپی را با قیمت مناسب تری به بازار فروش وارد کنند، ولی باید به یاد داشته باشیم که این دستگاه های بدون مجوز، استاندارد لازم را نداشته و بنابراین منجر به عوارض جبران ناپذیری در نوزاد مبتلا به زردی خواهد شد. زردی نوزاد به دلیل میزان بالای بیلی روبین در بدنشان ایجاد می شود. زردی نوزاد تازه متولد شده بسیار شایع است و می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که نوزادان سطح بالایی از بیلی روبین داشته باشند ، این ماده رنگی زرد است که در هنگام تجزیه طبیعی گلبول های قرمز تولید می شود.

اکثر نوزادان تازه متولد شده با زردی متولد می شوند و به سختی به هیچ درمانی نیاز دارد. اگر زردی ناشی از چیز دیگری باشد ، ممکن است نیاز به جراحی یا درمان دارویی باشد. علایم زیر نشانگر زردی شدید و یا عوارض ناشی از بیلی روبین اضافی در بدن است. زردی در نوزادان به دلیل میزان بالایی از بیلی روبین در بدنشان ایجاد می شود. رنگ و قوام مدفوع نوزادان در روزها، هفتهها و ماههای ابتدایی زندگی تغییرات زیادی میکند و یک طیف گسترده از رنگها را شامل میشود. نوزاد در زیر نور مخصوص، که با یک سپر پلاستیکی برای فیلتر کردن نور ماوراء بنفش پوشش داده شده، قرار داده میشود. معمولا نوزادان در بیمارستان هر ۸ تا ۱۲ ساعت مورد آزمایش زردی قرار میگیرند. در ادامه این عوامل مورد بررسی قرار گرفته اند. برای بررسی زردی نوزاد، به آرامی روی پیشانی یا بینی کودک را با انگشت فشار دهید. ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: بعضی از بیماران که می شد در مراحل اولیه درمان شوند با مراجعه به این افراد وضعیت درمان بیماری خود را سخت تر کردند. زرد شدن پوست و سفیدی چشم نشانهای از زردی نوزاد است که معمولا بین روز دوم و چهارم پس از تولد ظاهر میشود.  Da​ta has been g ener at ed ​by G​SA C​on᠎tent  Gen er ator  D​emov er si᠎on᠎.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *