درمان زردی نوزاد یک به‌طور باورنکردنی آسان تکنیک که برای همه کار می‌کند

بسته به سن کودک، میزان زردی او میتواند کاملا طبیعی و عادی یا خطرناک و حادثهساز باشد. زردی نوزادانزردی نوزادان یکی از شایعترین بیماریها که در بدو تولد بروز میکند زردی نوزادان میباشد که منجر به زرد شدن پوست نوزادان و همچنین سفیدی چشم به علت بالا رفتن میزان ” بیلیروبین ” در خون نوزادان میباشد .به طور طبیعی بیلیروبین از طریق کبد عبور میکند و به عنوان صفرا از راه روده دفع میگردد. کبد نارس یک نوزاد تازه متولد شده اغلب نمی تواند به سرعت بیلی روبین را دفع کند و بیلی روبین زیاد منجر به زردی می شود که به آن زردی فیزیولوژیکی می گویند و معمولا در روز دوم و سوم بعد از تولد ظاهر می شود برخی پیش زمینه ها در کودک ممکن است احتمال این بیماری را افزایش دهد . زردی ناشی از شیر مادر بهطور معمول طی اولین هفتهی پس از تولد رخ میدهد. • یرقان کبدی در نتیجه بیماری یا آسیب دیدگی کبد رخ میدهد. احتمال شکستن و آسیب دیدن این لامپها نیز بسیار زیاد است. علاوه بر این ، مقادیر زیاد بیلی روبین می تواند کودک را در معرض خطر ناشنوایی ، فلج مغزی یا سایر اشکال آسیب مغزی قرار دهد. سپس بیلی روبین با اجابت مزاج از بدن خارج می شود.

Th​is art᠎icle was written ​by GSA Content Generat or  DEMO᠎.

در زیر چند درمان خانگی سنتی موثر را بیان می کنیم که می تواند با ترکیب شدن با سایر روش ها از شدت بیماری بکاهند. انتشار تشعشعات مضر یو وی و ایجاد حرارت زیاد و احتمال شکستگی لامپ ها از عوارض این تجهیزات می باشد. هر شرایطی که منجر به تخریب بسیار سریع گلبولهای قرمز خون شود، میتواند بیلی روبین بیش از حد را برای کنترل حتی یک کبد سالم ایجاد کند. صفرا مایعی است که توسط کبد ترشح میشود. نظارت بر عملکرد قلب: که به آن ECG یا EKG نیز گفته میشود شامل پدهای چسبی است که روی پوست نوزاد قرار داده میشود تا فعالیتهای الکتریکی قلب او را ثبت کند. چه غذاهایی که برای زردی نوزاد مضر است؟ آترزی صفراوی، وضعیتی که در آن مجاری صفراوی نوزاد مسدود یا زخمی شده است. اصطلاح ایکتر نوزادی؛ از لغت یونانی ίκτερος بهره برده که ایکتروس به معنی زردی است. قبل از انجام آزمایش بیلی روبین روی نمونه های خون نوزادان ، هیچ آمادگی لازم نیست. آزمایش بیلی روبین اغلب برای بررسی مشکلات کبدی مانند: هپاتیت یا انسداد مانند سنگ کیسه صفرا انجام میشود. Th᠎is con᠎tent has been g​ener᠎at᠎ed  with t​he he lp  of GSA Conte᠎nt  Generato᠎r DE​MO!

زردی فیزیولوژیک در نوزادانی که شیرمادر می خورند بیشتر دیده می شود و بعد از بررسی های لازم توسط پزشک ، اغلب نکته نگران کننده ای یافت نمی شود. یک اختلال زمینه ای ممکن است باعث زردی نوزاد شود، که اغلب زودتر یا خیلی دیرتر از شکل رایج خود ظاهر می شود. طول عمر این مهتابی زردی اطفال حدود 2000 ساعت می باشد. همانطورکه گفتیم، علت اصلی زردی افزایش سطح بیلیروبین در خون (هایپربیلیروبینمی) است. بیلیروبین بعد از گردش در خون به کبد میرسد؛ سپس در کبد تجزیه، با صفرا ترکیب و بعد در مجرای صفرا دفع و در کیسه صفرا ذخیره میشود. با پایین آمدن سطح بیلی روبین خون به اندازه کافی، درمان زردی نوزاد به اتمام خواهد رسید. زردی نوزاد ممکن است در ارتباط با تفاوت نوع گروه خونی مادر و نوزاد باشد. زردی درجات متفاوتی دارد ، پس از گرفتن جواب ازمایش زردی نوراد اگر عدد زردی بالاتر و مساوی عدد ده باشد به این معنی ست که کودک زردی دارد و باید درمان آغاز شود اگر درجه زردی بین عدد ده تا بیست باشد میتوان درمان را براحتی در منزل اغاز کرد زیرا این بیماری در مراحل اولیه بی خطر بوده و به راحتی قابل کنترل است و مزایای زیادی برای کودک و والدین که خواهان اجاره دستگاه هستند دارد.

اگر بچمون کم مو بشه چی ؟ فعالیت زیاد همراه با حرکات بیهدف و تشنج از دیگر علائم این بیماری است. با این حال، زردی ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد و به طور معمول نتیجه یک بیماری زمینه ای است. به راحتی نیز میتوان با روشهای خانگی درمان زردی علائم زردی نوزاد را کاهش داد. زردی نوزادی، یکی از شایع ترین بیماریهای دوره نوزادی است که با مشکلات تشخیصی و درمانی همراه بوده و دارای علل زیادی است. این نوه منبع نوری دارای عملکرد بسیار بیشتری نسبت به فلورسنت است . خوراندن شیر زیاد به نوزاد : تغذیه نوزاد شما در این دوره اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا که موجب میشود بیلی روبین از طریق مدفوع و ادرار از بدن خارج شود. از این رو نوزاد هنگام قرار دادن در دستگاه زردی نوزاد باید بدون لباس باشد. مواد مفید این میوهها باید از طریق شیر به کودک برسد. البته هنگام خوردن غذاهای سرد باید به مزاج و ظرفیت کبد مادر نیز توجه شود و نباید در خوردن این مدل غذاها زیاده روی کرد چون ممکن است مادر دچار علائم غلبه بلغم شود مثل: پریدگی رنگ صورت، نفخ معده، احساس رخوت و کسلی، کوفتگی بدن، افسردگی، سفید شدن رنگ زبان، نفخ معده، کمرنگ شدن ادرار و حس سرما در بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *