درمان زردی نوزاد And Love – چگونه آنها همانند

این آزمایش سطح بیلی روبین کونژوگه و غیر کونژوگه را اندازه گیری میکند. این نوع لامپ هیچگونه حرارتی از خود منتشر نمی کند و همین موضوع باعث محافظت از پوست نوزاد شما می شود . برای محافظت از چشم کودک در برابر نور، از پوشش های مخصوص استفاده می شود و چشم های نوزاد را می بندند. در فتوتراپی، کودک در حالی که فقط پوشک و عینک محافظ مخصوص به چشم دارد، روی تخت مخصوص زیر نور طیف آبی قرار میگیرد. 2- خونسرد باشید: اگر کودک شما احساس کند که شما از عادت غذا خوردن او ناراضی هستید،ممکن است این موضوع منجر به یک معضل شود.تهدید و تنبیه فقط به مشکل می افزاید . اگر چه درمان در طب سنتی هیچگونه ضرری ندارد اما لازم است که والدین عزیز دقت نمایند که این روش فقط زمانی کاربرد دارد که شدت بیماری خفیف باشد و همچنین زمان کافی در دسترس باشد. لذا به والدین عزیز توصیه میگردد جهت استفاده از طب سنتی برای نوزادان حتما با پزشک مشورت نموده و چنانچه ضرورت داشته باشد از روشهای نوین پزشکی و مخصوصا دستگاه فتوتراپی ( نور درمانی ) استفاده نمایند.

در صورت ضرورت می توانید این دارو را تا روزی 3-2 بار آماده و مصرف کنید.نتیجه گیری: در مورد مکانیسم اثر شیر خشت باید گفت، با توجه به اینکه این گیاه حاوی مادهای به نام مانیتول و پلی ساکاریدهای متعدد میباشد و میزان مانیتول موجود در آن حدود 60-40 درصد است و جذب خوراکی مانیتول نیز از دستگاه گوارش بسیار کم است، در نتیجه مصرف شیرخشت، باعث ایجاد اسهال شده و تعداد دفعات دفع مدفوع نوزاد افزایش مییابد، درنتیجه باعث دفع سرم بیلیروبین از طریق مدفوع میگردد. هم چنین زمانی که گروه خونی مادر Rh منفی و پدر مثبت باشد که البته در بارداری و پس از زایمان به مادر آمپول روگام تزریق میشود و در بیماری فاویسم که کمبود آنزیم G6PD در نوزاد سبب بروز زردی و علائم دیگر میگردد. بیشتر نوزادانی که از هفته 35 بارداری به بعد متولد میشوند نیازی به درمان زردی ندارند. زردی که بیش از 3 هفته ادامه یابد ممکن است علامت یک بیماری زمینه ای باشد و نیاز به درمان زردی نوزاد به صورت تخصصی دارد. ᠎Post has ​be᠎en created wi th G᠎SA Content G enerat or DEMO.

قابل ذکر است چنانچه شدت یرقان بالا باشد یا به عبارتی میزان بیلی روبین خون نوزاد عدد بالایی باشد قطعا نه تنها استفاده از طب سنتی امکان پذیر نخواهد بود بلکه ممکن است والدین با استفاده از این روش زمان را از دست داده و در نتیجه شدت بیماری بر خلاف انتظار افزایش یابد. مثلا برای نوزادی که در فصل زمستان است و تعریق بسیار کمی دارد حمام کردن هفته ای یکبار خوب است و این عدد میتواند به روزی یکبار در فصل تابستان و تعریق بیشتر نوزاد افزایش یابد. البته زمان بهبود زردی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند ممکن است طولانیتر باشد و چندین هفته بهطول بینجامد. نوزادانی که زردی دارند هرچه بیشتر از شیر مادر تغذیه کنند بیلی روبین سریع تر از بدنشان خارج می شود. رویکرد درمانی طب سنتی در زردی نوزادان نیز بر اساس همین منطق شکل میگیرد، همچنین زردی معمولا در پسرها شیوع بیشتری دارد، چرا که پسرها به نسبت دخترها مزاج گرمتر و خشکتری دارند و بنابراین بیماریهای ناشی از گرمی و خشکی یعنی بیماریهای صفراوی مثل زردی در آنها بیشتر دیده میشود. یافته ها: درمان زردی با استفاده از داروهای گیاهی مثل شیر خشت، ترنجبین، عناب و دیگر داروهای گیاهی که در ایران به عنوان داروهای گیاهی ضد زردی استفاده می شود و موادی مثل آب قند، خارشتر و خاکشیر که جزء درمان های سنتی به شمار می رود.اهمیت زردی نه بواسطه شیوع آن، بلکه به دلیل افزایش بیلی روبین در مغز بوده که صدمات شدید و غیرقابل برگشت مغزی را به وجود می آورد.

فتوتراپی روشی درمانی با نوع خاصی از نور (و نه نور خورشید) است. البته این حالت وقتی کاربرد دارد که نوزاد از شیر مادر تغدیه میکند نه از شیر خشک . این رنگ گاهی اوقات بر روی صورت ایجاد شده و سپس به سمت پایین حرکت کرده و بر روی سینه، ناحیه شکم، پاها و کف پا ایجاد می شود. مصرف شیر خشت موجب کاهش سریعتر زردی نوزادان و نیز کاهش طول مدت بستری و بهبودی میگردد، همچنین مصرف شیرخشت توسط مادر میتواند در کاهش زردی نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند، موثر باشد.امروزه، استفاده قطره خوراکی عصاره گیاه دارویی شیر خشت معروف به قطره بیلی ناستر، به همراه نور درمانی تا حد زیادی در درمان نوزادان مبتلا به زردی موثر است به طوریکه سه روز پس از کاربرد این دو روش درمانی در حدود 90 درصد نوزادان بهبود مییابند.از دیگر خواص شیرخشت برای نوزادان و اطفال بالای دو سال، کاهش تب شدید است، به این منظور پنج گرم شیرخشت را در یک بطری عرق بید کاسنی حل کرده هر یک الی دو ساعت یک مرتبه نصف الی یک فنجان به کودک دهید. برای اثربخشی بیشتر نیز می توان به جای حل کردن شیرخشت و ترنجبین در آب، آنها را در مخلوط عرقهای کاسنی و شاهتره یا در عرقهایی مانند عرق بید حل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *