در عصر اطلاعات، متخصص درمان زردی نوزاد

در بدن بزرگسالان روزانه تعدادی از گلبولهای قرمز تجزیه میشوند و بیلیروبین حاصل از آنها توسط کبد از خون پاکسازی میشود. همانطور که گفته علت اصلی در نوزادان وجود ماده ای به نام بیلی روبین در خون که یک محصول زباله به حساب می آید و هنگام تجزیه گلبولهای قرمز ایجاد می شود که به طور طبیعی باید از طریق کبد اتجزیه شوند و سپس با مدفوع از بدن خارج شود. نوزادان در مجاورت این چراغ ها در یک بستر گرم و محصور قرار می گیرند تا دمای بدن آن ها حفظ شود. زردی نوزاد معمولاً به این دلیل رخ می دهد که کبد نوزاد به اندازه کافی بالغ نیست تا ازبیلی روبین موجود در جریان خون خلاص شود. دستگاه زردی نوزاد با تولید نور فرابنفش در طول موج 450 تا 490 نانومتر اثر درمانی داشته و بیلی روبین موجود در سطح پوست نوزاد را می شکند . در این صورت پزشک متخصص برای درمان نوزاد، تا 48 ساعت شیردهی مادر را قطع میکند و پس از این مدت مادر دوباره میتواند شیردهی به نوزاد را آغاز کند.» باید بدانید که اگر زردیهای غیرمستقیم، حاد شوند و به بالاتر از عدد 25 برسند، مقدار بیلیروبین در مغز، از سد مغزی گذشته و نوزاد در اثر این اتفاق دچار عقب افتادگی ذهنی، فلج اعصاب مغزی، مشکل در یادگیری و معلولیت میشود. ​Con​te nt h​as ​been created by GSA  Content Gener at​or D​em oversi on.

روزی 3 تا 4 بار آن را بنوشید. عوارض نادیده گرفتن زردی،اگر شدت زردی بالا باشد و عدد آن به سرعت افزایش یابد و والدین نوزاد را سریع به پزشک ارجاع ندهند ممکن است زردی سبب بروز مشکلات مغزی در نوزاد شود. نام علمی این آنزیم که کم کاری آن می تواند موجب بروز زردی در نوزاد شما گلوکز 6 فسفات دهیدروژناز است که باید بر اساس آزمایشات مراقبش باشیم که لازم به اجاره دستگاه زردی نوشد. اما ما در مقاله اجاره دستگاه زردی قصد داریم به شما این موضوع را بگوییم که راه درست کنترل زردی نوزادان چیست؟ این فوقتخصص بیماریهای كودكان در مورد نحوه تشخیص زردی در نوزادان اظهار داشت: در معاینات معمولی بالینی زردی نوزادان بررسی میشود، برای معاینه ابتدا با فشار انگشت، ناحیهای از پوست را از خون خالی كرده و با این كار مشاهده رنگ پوست و بافت زیر جلدی در این منطقه صورت میگیرد. ​This art​icle was g᠎ener ated by GSA​ C on te​nt Gen erat​or DE MO.

بنابرای سراغ مسائلی همچون تاثیر طلا بر زردی نوزاد نروید و ذهن خود را با سوالاتی نظیر مدفوع نوزادی که زردی دارد چه رنگی است، درگیر و مشغول نکنید. علاوه بر اینکه نوزاد و مادر و والدین 9 ماه چشم انتظاری و دوری را تحمل نموده اند. علاوه بر این لامپ های مهتابی احتمال خطر شکسته شدن را هم دارند. خارشهایی که همراه با یرقان است، گاهی اوقات میتواند به حدی شدید باشد که دیده شده بیماران پوست خود را خراشیده، بیخوابی را تجربه میکنند یا در موارد شدید حتی افکار خودکشی نیز دارند. به این زردی فیزیولوژیکی می گویند. زردی زیاد یا عدم درمان زردی نوزاد میتواند منجر به تشنج و آسیبهای مغزی شود و کل رشد کودک را با اختلال روبهرو کند. برای پیشگیری از عوارض فتوتراپی بهتر است هنگام درمان چشم های نوزاد را با چشم بند ضد نور مخصوص پوشاند همچنین انواع شورت های ضد نور مخصوص فتوتراپی وجود دارد که از اندام تناسلی نوزاد محافظت می کند.

راه پیشگیری از زردی نوزاد نیز تغذیه مکرر نوزاد با شیر مادر پس از تولد است. یرقان یک مسئله بهداشتی شایع در نوزادان تازه متولد شده است. زردی غیرمستقیم شایعترین زردی در بین نوزادان است و به چند دلیل اتفاق می افتد: در صورت ناسازگاری گروههای خونی – در صورت ناسازگاری گروه خونی ABO – زردی ناشی از کمبود تغذیه با شیر مادر- زردی ناشی از شیر مادر» این متخصص کودکان و نوزادان، درباره دلایل زردی توضیح میدهد: «زردی ناشی از ناسازگاریگروههای خونی شایعترین علت زردی در نوزادان است و به این دلیل اتفاق می افتد که گروه خونی مادر منفی و گروه خونی پدر مثبت است و گروه خونی جنین نیز مثبت شده است. هنوز مشخص نیست که چرا بین شیر مادر و زردی طولانی مدت ارتباط وجود دارد، اما در بیان کلی باید گفت تغذیه با شیر مادر باعث بدتر شدن زردی نمی شود. استاد دانشگاه علومپزشكی شهید بهشتی ادامه داد: در صورتی كه زردی شدی به موقع درمان نشود نوزاد مبتلا به “كرنیكتروس ” میشود؛ این عارضه تغییرات پاتولوژیك خاص در سیستم عصبی مركزی ایجاد میكند كه در واقع نشاندهنده مسمومیت سلول مغزی به دلیل زردی شدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *