راهنمای Slacker به درمان زردی نوزاد

اکثر نوزادان در روزهای اولیه تولد به بیماری زردی مبتلا میشوند که وجود زردی میتواند علل متفاوتی داشته باشد. یکی از شایعترین نگرانیهای والدین هنگام تولد فرزند بیماری زردی است. برای درمان این درجه از زردی به دستگاهی با تعداد لامپهای بیشتر و قویتر نیاز است. تب نوزاد بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد است. کرنیکتروس یک عارضه مغزی نادر اما جدی از زردی درمان نشده در نوزان است که میتواند آسیبهای جبرانناپذیری به کودک وارد کند. برای درمان زردی نوزاد در منزل بهتر است یک دستگاه زردی نوزاد اجاره کرده و مطابق با دستور پزشک، نوزادتان را داخل آن قرار دهید. شیرخشت به عنوان یکی از داروهای گیاهی برای نوزاد است که از سالیان دور توسط خانواده ها قرار میگرفت. این کار به هیچ عنوان جایگزین مراجعه به پزشک و انجام و بررسی نتایج آزمایش سطح بیلیروبین نمیشود. بنابراین والدین باید چند روز پس از تولد، برای معاینه نوزاد خود به پزشک مراجعه کنند. تغذیه مکرر کودک (بین ۸ تا ۱۲ بار در روز) به نوزادان کمک میکند تا بیلیروبین را از بدن خود دفع کنند.  Po​st was g en᠎erat​ed by GSA C᠎ontent  Generator DE​MO.

علائم زردی نوزاد معمولا با تغییر رنگ پوست در صورت و پیشانی آغاز میشود و با افزایش بیلیروبین تا پاها ادامه پیدا میکند. در این مقاله به این سوال اساسی پاسخ دادیم که علائم زردی نوزاد چیست و حالا میدانید که زردی یا یرقان در کودکان با زرد شدن پوست، سفیدی چشم و گاهی تغییر رنگ مدفوع بروز میکند. در پاسخ به این سوال که علائم زردی نوزاد چیست، باید بگوییم که زردی نوزاد ممکن است با علائم مختلفی همراه باشد. علائم زردی نوزاد بیش از حد گسترش یافته است. چطور زردی نوزاد را از روی علائم تشخیص دهیم؟ چطور زردی نوزاد را درمان کنیم؟ ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با علت زردی نوزاد، علائم زردی نوزاد، درمان زردی نوزاد، و همچنین پیشگیری از زردی نوزاد در دوران بارداری صحبت کنیم و راه های مقکه چگونه میتوانید با این بیماری در نوزاد کنار بیایید و چه اقداماتی را باید انجام دهید تا بتوانید بدون هیچگونه مشکلی از نوزادتان مراقبت کنید.

به طور کلی اگر قصد اجاره دستگاه زردی در شرق تهران را دارید توصیه میکنیم مدلهای برند معروف و محصولات جدیدتر موجود در بازار را انتخاب کنید. البته حتما با مصرف این مواد غذایی مراقب دلدرد احتمالی نوزاد باشید و هرگز زیادهروی نکنید و حد تعادل را نگه دارید. مطمئن شوید که مواد غذایی مختلف بهحد کافی ازطریق شیر مادر به نوزاد میرسند. اما کبد یک نوزاد تازه متولد شده ممکن است بهاندازه کافی رشد نکرده باشد و نتواند این ماده را دفع کند. زردی همچنین ممکن است نشاندهنده وجود یک بیماری زمینهای در نوزاد باشد. ازهمینرو، آکادمی پزشکی اطفال آمریکا توصیه میکند که تمام نوزادان متولدشده قبل از ترخیص از بیمارستان و همچنین بین ۳ تا ۵ روزگی از نظر زردی معاینه شوند. زردی شدید همچنین خطر ورود بیلیروبین به مغز را افزایش میدهد. رنگ، بو و قوام مدفوع نیز اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامتی کودک در اختیار متخصص قرار میدهد. از دیگر راههای تشخیص علائم زردی نوزاد بررسی ادرار و مدفوع او است. کبد نوزاد در روزهای ابتدایی تولد ممکن است هنوز عملکرد مطلوب را نداشته باشد و نتواند بهخوبی بیلیروبین موجود در خون را دفع کند. در این مطلب شما با دستگاه فتوتراپی نوزاد و نحوه عملکرد آن به صورت کامل آشنا می شوید.

در این مقاله به بررسی کامل علائم و نشانههای بیماری زردی در نوزادان میپردازیم. اما نوزادانی که مدت حاملگی آنها کامل بوده است، معمولا قبل از یک ماهگی علائم زردی آنها از بین میرود. اگر شما به کودک خود شیر نمی دهید و از شیر خشک استفاده می کنید، در هفته اول تولد ۲ تا ۳ ساعت یک بار، ۱ تا ۲ واحد شیر خشک به کودک خود بدهید. هر 4 الی 6 ساعت سطح بیلی روبین خون نوزاد باید جهت تاثیرگذاری و پیشرفت درمان بررسی شود. معمولا مادران و نوزادان بعد از ۷۲ ساعت از بیمارستان ترخیص میشوند. علائم زردی نوزاد تقریبا ۳ روز بعد از تولد ظاهر شده و تا ۲ هفتگی نوزاد ادامه دارد. چراکه سطح بیلیروبین در روزهای سوم تا هفتم بعد از تولد به اوج خود میرسد. زردی ۱۳ تا ۱۵ باعث ادامه تغییر رنگ تا ناف کودک میشود. شدت رنگ زرد کودک بیشتر شده است. ماندگاری این بیماری بیشتر از ۳ هفته ممکن است نشاندهنده یک بیماری زمینهای باشد. این بیماری در نوزادانی که قبل از هفت ماهگی به دنیا میآیند، بیشتر دیده میشود. زود اقدام کردن در مورد این بیماری میتواند جلوی اتفاقات بسیار ناگواری مثل آسیبهای مغزی را بگیرد. شکر تصفیه شده میتواند باعث تجمع چربی در کبد شود، بنابراین غذاهای حاوی قند طبیعی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *