راه حل های فوری برای درمان زردی نوزاد در جزئیات گام به گام

در نظر داشته باشید که دستگاه زردی نوزاد تنها برای چند روز (۲-۴ روز) و فقط برای درمان زردی نوزاد مورد نیاز خواهد بود، پس از درمان نیازی به دستگاه زردی نخواهید داشت. به یاد داشته باشید که است استفاده از قطره زردی نوزاد یا هر تکنیک دیگری فقط باید تحت نظر پزشک باشد. اگر پزشک تان تشخیص دهد که زردی نوزادتان به دلیل شیر شماست، با این شرایط ممکن است مجبور شوید شیر دادن به نوزاد را متوقف کنید. هوشمند تمام اتوماتیک که به محض این که زمان درمان به پایان برسد، وسیله به صورت اتوماتیک خاموش شده، و بوق هشدار روشن می شود، که والدین باید فرزند خود را بیرون آورده، و شیر دهی و تعویض پوشک انجام شود. اولین علامت این بیماری زردی پوست و چشم نوزاد است. برای پیشگیری از عوارض زردی در نوزاد نارس، شروع درمان حتی در مواردی که بیلی روبین خون نرمال است ضروری می باشد. ​This da ta has been wri᠎tten ᠎by GSA Content Gen᠎erator᠎ Dem​over si​on!

اما مصرف میوه های زرد در دوران بارداری و شیردهی سبب زردی نوزاد نمی شود. چه کارهایی سبب تشدید زردی نوزاد می شود؟ این بیماری که اولین علامت خود را با زرد شدن سفیدی چشم نشان می دهد. با این حال، کبد هنوز در حال رشد یک نوزاد ممکن است به اندازه کافی بالغ نباشد تا بیلی روبین را از بین ببرد. گاهی اوقات والدین کودکان سه یا پنج، شش سالهای را جهت درمان میآورند که از مشکل زردی رنج میبرند که بر اثر خوردن میوههای رنگی همچون نارنگی یا هویج در آنها ایجاد میشود. از آن جایی که در نوزادان کبد هنوز در حال رشد است، قادر به حذف بیلی روبین اضافی نیست و این موضوع موجب بروز یرقان یا زردی نوزاد می شود. فتوتراپی (نوردرمانی): فتوتراپی درمان رایج برای کاهش سطح بیلی روبین در نوزادان می باشد .نور ، شکل و ساختمان مولکول بیلیروبین را تغییر میدهد. از رایج ترین درمان های خانگی مواردی از قبیل نور خورشید، آب جوانه گندم، شیردهی مداوم، در صورت لزوم توقف شیر مادر، شیر خشت و ترنجبین، عصاره عناب، مواد مکمل همراه با شیر خشک، درمان با لامپ های مخصوص و فتوتراپی هستند.

بیلی روبین که عامل زردی رنگ پوست در زردی در نوزادان است، بخش طبیعی از رنگدانه های آزاد شده و متلاشی شده گلبول های قرمز خون محسوب می شود. بیمارستان اکثر مادران و نوزادان را در مدت ۷۲ ساعت پس از زایمان ترخیص می کند. دلیل زیاد شدن بیلی روبین در خون به کبد باز می گردد که کبد هنوز به اندازه ی کافی رشد نکرده و نمی تواند خون را به طور صحیح تصفیه کند در نتیجه بیلی روبین افزایش یافته و کودک دچار یرقان یا زردی می شود. کبد در فرآیندی به نام همولیز (خون کافت) گلبولهای قرمز قدیمی و ناکارآمد را تجزیه میکند. زردی ممکن است ظرف 2 تا 4 روز پس از تولد شروع شود و ممکن است قبل از پخش شدن به قسمت های تحتانی بدن ، در چهره کودک شروع شود. در برخی موارد ممکن است نوزاد نیاز به تعویض خون پیدا کند و یا اینکه یک تا دو روز شیر مادر قطع شود و از شیر خشک استفاده شود و پس از رفع بیماری دوباره تغذیه با شیر مادر از سر گرفته شود. زردی معمولا بی خطر بوده و با تحت نظر گرفتن و کنترل بیماری بعد از گذشت چند روز درمان می شود . Da ta has been cre​ated by G᠎SA Conte᠎nt  Gen er ator Dem᠎ov ersion !

دومین علت می تواند همسانی یا همچنین ناسازگاری گروه خونی مادر و فرزند باشد. ناسازگاری گروه های خونی(ABO)، خونریزی داخلی، عفونت های ویروسی یا ناهنجاری های کبدی تعدادی دیگر از دلایل غیرطبیعی زردی به شمار می آیند. در این صورت نوزاد آنتی بادی هایی را از مادر دریافت می کند، که موجب شکست گلبول های قرمز در او می شوند. مثلا کمتر کسی است که بداند وقتی یک لامپ کممصرف میشکند، بخار جیوه موجود در آن که خطرناک و سمی است، متصاعد میشود و به همین خاطر نباید به خردههای لامپ کممصرف دست زد یا برای جمع کردن آن از جاروبرقی استفاده کرد؛ بلکه فورا باید پنجرهها را باز و به مدت 15 دقیقه اتاق را ترک کرد تا بخارهای جیوه از محیط خارج شود و سپس با ماسک و دستکش، خردههای لامپ را در ظرف شیشهای دردار یا دو لایه کیسه پلاستیک گذاشت و در آن را بست. برای درمان زردی نوزادان به روش طب سنتی، استفاده از ترنجبین جایگاه خاصی دارد. اگر زردی از حالت طبیعی بیشتر شود، از برخی روشها مانند فتوتراپی نوزاد برای درمان استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *