راه های بسیار آسان برای مدیریت درمان زردی نوزاد اضافی

مدفوع نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند، روان یا چسبنده است؛ اما نوزادانی که شیر خشک میخورند، مدفوعی سفتتر، البته نه جامد، دارند. رنگ مدفوع نوزادانی که با شیر خشک تغذیه میشوند، قهوهای یا نارنجی است. گاهی اوقات رنگ مدفوع بسیاری از نوزادان، سبز میشود. دو نوع بیلیروبین وجود دارد و اگر مقدار یک نوع از آن بیش از حد باشد، فرد به بیماری یرقان مبتلا میشود. بهطور مثال، بیماری یرقان در نوزادان بسیار شایع است و معمولا ۸۰ درصد آنها در چند روز اول تولدشان به یرقان مبتلا میشوند. درمان یرقان یا زردی نوزاد. به طور مشابه، هیچ نوزادی دچار حوادث جانبی ناشی از مکمل مایعات مثل استفراغ یا دیستانسیون شکمی نشده بود. همین طور این شرکت ها سرویس های رایگانی نیز به مشتری ارائه می دهند و که می توانید ابزارهایی مانند چشم بند ضد نور و تست دستگاه را نیز از آن ها بخواهید. دستگاه فتوتراپی در دسته دستگاه های پزشکی قرار دارد و با توجه به این که مراکز زیادی از دستگاه استفاده می کنند، بنابراین بازار فروش خوبی خواهند داشت. پس از گذشت ۱ هفته، رنگ مدفوع دیگر سیاه نخواهد بود؛ اما اگر این سیاهی همچنان به قوت خود باقی ماند، نوزاد را باید به مراکز درمانی برد؛ زیرا ممکن است دستگاه گوارش او دچار خونریزی شده باشد.  This art ic᠎le has been generated by G​SA Content  Ge᠎nerato᠎r  DE​MO.

اما اگر پس از گذشت ۱ هفته، رنگ مدفوع همچنان سیاه باقی ماند، ممکن است علامت بیماری خاصی باشد. رنگ مدفوع نوزادان کمتر از ۱ هفته، سیاه است که هیچ مشکلی ندارد. تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک هم روی رنگ مدفوع اثر دارد. سن، نوع غذا و وضعیت سلامتی نوزادان روی رنگ مدفوع آنها اثر میگذارد. رنگ سفید مدفوع هم نگرانکننده است. وقتی مدفوع نوزاد رنگپریده یا سفید است، پزشک مقدار بیلیروبین موجود در بدن نوزاد را آزمایش میکند. مدفوع رنگپریده یا سفید، علامت بیماری کبدی است. مدفوع قرمز یا سفیدرنگ نوزاد خبر از بیماری میدهد و باید سریعا به پزشک مراجعه شود. این مشکل معمولاً نشانه یک بیماری زمینه ای است ، بنابراین اگر نتایج آزمایشات نشان داد که بیلی روبین بالا دارید ، مراجعه به پزشک ضروری است. در چه زمانی باید به پزشک مراجعه نمود؟ بسته به مشکل شما پزشک معالج میزان مصرف بخصوصی از دارو را تجویز میکند. گاهی اوقات پیش میآید که نوک پستان مادر شیرده ترک برداشته یا خونریزی میکند و نوزاد هنگام خوردن شیر، آن خون را میبلعد.

Th is c​ontent was c᠎reated ​wi​th t he ​help of GS A ​Content ᠎Ge᠎nerator  DE​MO.

نوزاد در چند روز اول زندگی خود، مامیزه دفع میکند. بیلیروبین، ترکیبی در بدن است که موجب دفع مواد زاید از بدن میشود. جنین این مواد را وقتی در رحم مادر بوده، بلعیده است. بعضی نوزادان وقتی به دنیا میآیند، به دلیل میزان بالای بیلی روبین در بدنشان، دچار زردی میشوند. نوزادان وقتی غذایی میخورند که دستگاه گوارششان نمیتواند آن را بهخوبی هضم کند، به یبوست مبتلا میشوند. بعد از اینکه نوزاد شروع به خوردن غذاهای جامد میکند، ممکن است گاهی اوقات به یبوست مبتلا شود. وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از درمان های خانگی، حجامت جاهای مختلف بدن به ویژه لاله گوش است که هیچ تاثیر ثابت شده ای در درمان زردی نوزاد ندارد و ریسک عفونت در نوزاد را بالا می برد و حتی ممکن است باعث اطمینان خاطر کاذب والدین شود و موقعی نوزاد را نزد متخصص اطفال ببرند که دیگر کار از کار گذشته باشد و زردی عوارض مغزی خودش همچون عقبافتادگی ذهنی، تشنج، ناشنوایی، نابینایی و… زردی هم می تواند در نوزادان نارس و هم بچه های کامل اتفاق بیفتند. برای زردی بچه چه چیزی خوب است؟ برای کاهش عوارض فتوتراپی چه باید کرد؟ احتمالا خودتان میدانید که رنگ مدفوع نوزاد از وضعیت جسمانی او خبر میدهد اما قبل از نگرانی بهتر است بدانید که علت چیست و مدفوع نوزاد چه رنگی باید باشد؟

عوامل مختلفی موجب تغییر رنگ مدفوع نوزاد میشوند. ، ضعف و بی حالی، تغییر در صدای گریه کودک بیش از حد، تغییر در تون عضلات کودک بصورت سفتی یا شلی بیش از حد، تندی یا کندی ضربان قلب ، برآمدگی یا پری ملاج کودک، وجود هرگونه رفتاری که غیر معمول باشد. به گزارش کارشناسان وب سایت نوزاد زردی مرکز تخصصی اجاره دستگاه زردی ، آن دسته از نوزادانی که گروه خونی شان منفی است ولی گروه خونی یا RH مثبت دارند هم دچار چنین مشکلی می شوند. بیلی چک ابزاری کوچک و بسیار سبک است که می توانید به راحتی با آن کار کنید. پس از تولد، مدتی طول میکشد تا کبد نوزاد کار خودش را شروع کند. بلافاصله پس از تولد، این کبد کودک است که باید مسئولیت جذب و دفع آن را به عهده بگیرد. بیلی روبین غیر مستقیم از طریق جریان خون به کبد رفته در آنجا به فرم محلول در آب تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *