رهایی از درمان زردی نوزاد به محض و برای همه

البته به هر حال، نوردمانی که در مراکز درمانی نیز انجام می شود؛ به هیچ وجه مورد توصیه ما نیست. اگر سطح بیلی روبین کودک پایین باشد، می توانید با قرار دادن وی در معرض نور آفتاب(البته در سایه و نه در زیر نور مستقیم) در اوائل روز یا اواخر عصر به درمان او کمک کنید که البته با توجّه به اثربخشی درمانهای ذکر شده عملا نیازی به این کار نیست. با اینحال زردی را باید جدی گرفت. البته پس از رفع زردی، مجددا باید تغذیه با شیر مادر را از سر گرفت. و اغلب پس از یک ساعت، نتیجه آن در آزمایش قابل مشاهده است. فتوتراپی به معنی استفاده از نور مرئی برای درمان زردی نوزاد شدید در دوران نوزادی است. درمان زردی شیر مادر کمی زمانبر تر خواهد بود و ممکن است بین سه تا ده هفته به طول انجامد. گفتیم که بر اساس منطق طبّ سنّتی، زردی، یک بیماری صفراوی(آتشی) است؛ به زبان ساده تر، کودک شما کمی آتش گرفته است! ۱- مادر؛ ماشین آتش نشانی نوزاد! 1.2 ۱- مادر؛ ماشین آتش نشانی نوزاد! بر این اساس هر کاری که می تواند یک آتش را خاموش کند؛ زردی نوزاد را نیز بهبود می بخشد! Th is data has been writt en by GSA C on​te​nt Gener᠎ator Demov er sion᠎.

متخصص نوزادان ممکن است زردی در نوزادان را بر اساس ظاهر آن ها تشخیص دهد. درست است که نور درمانی یکی از راه های درمانی زردی در نوزادان محسوب می شود، ولی استفاده از نور مهتابی اساس علمی نداشته و تأثیر چندانی در درمان زردی ندارد بلکه نور فلورسنتی که به عنوان درمان این بیماری استفاده می شود، طول موج های خاصی دارد که لامپ های مهتابی این طول موج و قدرت درمانی را ندارند. 1. مجموع خون خارج شده از بدن نوزاد در این روش بیش از چند قطره نیست – یعنی بسیار کمتر از یک بار خونگیری برای اقدامات تشخیصی و یا درمانی در طبّ کلاسیک – و لذا از این بابت مشکلی به وجود نمی آید. البته برای اطمینان خاطر بستگان نوزاد و برای داشتن یک ارزیابی صحیح نسبت به شدّت بیماری، توصیه اکید می کنیم که به پزشک مراجعه کنید و اقدامات تشخیصی لازم(تأکید می کنیم اقدامات تشخیصی) را انجام دهید؛ امّا برای درمان، هرگز نگران نباشید و با انجام درمان های ذیل، شاهد بهبودی نوزاد دلبندتان باشید. حتّی بسیار ساده تر از یک بار خونگیری از نوزاد برای اقدامات تشخیصی و درمانی. چنانکه تأکید کردیم در اکثر موارد زردی یک وضعیت زودگذر است که معمولا بدون هرگونه مداخله درمانی بهبود می یابد و جز در موارد شدید، هیچ گونه عارضه دراز مدتی ندارد.  Th is post has been  done ​by GSA Con tent ​Ge​ne᠎rator DE᠎MO᠎!

نوزادانی که به اندازه کافی شیر مادر یا شیر خشک دریافت نمیکنند، یا در تغذیه مشکل دارند، یا به دلیل اینکه مادرشان به اندازه کافی شیر تولید نمیکند. نوزادانی که زردی دارند هرچه بیشتر از شیر مادر تغذیه کنند بیلی روبین سریع تر از بدنشان خارج می شود. زردی که پس از هفته دوّم تولّد شروع شود. زردی که همان روز اوّل تولّد ظاهر شود. در اغلب موارد سطح بیلیروبین خون نوزاد چند روز تا چند هفته پس از تولد بهحالتعادی میرسد. به همین دلیل هم می بینیم که زردی، ابتدا در قسمت های بالای بدن دیده می شود و تا هنگامی که مجبور نشود(بر اثر غلظت زیاد)، به قسمت های پایین تر سرایت نمی کند. گاهی یک نفر توصیه می کند حتما فرزند خود را زیر نور مهتابی قرار دهید تا فرزند شما دچار زردی نشود. نوزادان خوش خواب، گاهی به هنگام انجام حجامت حتّی از خواب هم بیدار نمی شوند.

متأسّفانه و در حالی که تا سالیانی پیش، خانواده ها با همین گونه درمان ها به راحتی زردی نوزاد را کنترل می کردند؛ امروزه، همکاران پزشک ما بدون وجود توجیهی قابل قبول، نه تنها از این درمان های کم عارضه و ارزان، کناره گرفته اند؛ بلکه حتّی به شدّت هم از آن نهی می کنند؛ به نحوی که گاهی برای راضی کردن خانواده نوزاد به انجام این اقدامات، باید تلاش بسیاری کرد. شاید معروف ترین داروهای ضدّ زردی نوزاد در کشور ما، این دو دارو باشند؛ به نحوی که از قدیم معمولا این دو دارو جزئی از سیسمونی نوزاد به حساب می آمده اند. ایجاد یکی دو خراش ظریف در منطقه حجامت عام(بین دو کتف) نوزاد می تواند این حجامت را قوی تر کند. در ثانی در برخی کشورهای غربی که طبّ جدید ما داعیه دار پیروی از آنهاست؛ روند استفاده از این داروها در مراکز درمانی رسمی رو به گسترش است. معمولاً دستگاههای برطرف کنندۀ زردی نوزاد در انواع گوناگونی هستند که از مدلهای پایه دار تاشو با لامپ های مهتابی قدیمی تا مدلهای جدید و پیشرفتۀ سه بُعدی بدون نیاز به چشم بند در دسترس خانوادهها قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *