روشهای آسان دریافت (A ) شگفت انگیز درمان زردی نوزاد در یک بودجه

به گزارش اقتصاد آنلاین، زردی نوزاد معمولا از رنگ پوست و چشمهای او قابل تشخیص است. میتوان یک گرم از این ماده را در یک استکان آب داغ حل کرد و به مدت سه روز با قاشق چایخوری به نوزاد خوراند. بیلی روبین بعد از فرایندهایی خاص در کبد از طریق ادرار و مدفوع دفع میشود.این فرایند به طورمعمول هم دربزرگ سالان وهم درکودکان اتفاق میافتد.در نوزادان، چون کبد هنوزبالغ نشده است و برای فرایند بیلی روبین، نیاز به زمان چند ساعته تا چند روزه دارد، تجمع این رنگدانه باعث زردی نوزاد میشود اما گاهی ممکن است زردی نوزاد نشانه یک مشکل اساسی باشد. یعنی حداقل زمانیکه لازم است تا میزان زردی به عددی از زردی که بیش از آن عدد نیاز به درمان دارد برسد. توکلی اضافه کرد: اگر زردی به اندازه خطرناکی برسد و برای درمان آن به سوی پزشک متخصص ارجاع نشود، عوارضی دائمی و خطرناک در فرد به همراه دارد. تنها راه درمان کرن ایکتروس، تعویض خون نوزاد میباشد.  Artic᠎le h as  been g en᠎er​at ed  with t᠎he ᠎help of G SA  Cont᠎en​t Ge ne rato᠎r ᠎DEMO .

بهترین راه کم کردن زردی چیست؟ ازاینرو استفاده از دستگاه زردی شکن برای درمان زردی نوزادی بهترین روش میباشد. بهترین مادهای که تا به حال در مورد کاهش زردی نوزاد تجربه شده و نتایج مفیدی نیز از آن بهدست آمده، ترنجبین است. مطالعات زیادی تاثیر انواع مختلف ماساژ بر میزان بیلیروبین نوزادان را مورد بررسی قرار دادهاند و نتایج متناقضی از آن حاصل شده است. محققان دانشگاه واشنگتن میگویند اگر برنامه «BiliCam» روی گوشی همراه نصب شود و سپس کارتی به اندازه کارت عابر بانک که روی آ ن رنگهای مختلف چاپ شده است، روی بدن نوزاد قرار بگیرد و با گوشی از بدن و کارت عکس گرفته شود، میزان ابتلای نوزاد به زردی مشخص میشود. این تنها یک مثال بود و آزمایشات متعدد با اهداف مختلف انجام می شود. اگرچه علل متفاوتی وجود دارد اما شایع ترین علت فیزیولوژیکی است که به طور معمول به درمان نیاز ندارد و طی یک یا ۲ هفته مشکل حل می شود. همچنین برای روشن کردن مکانیسم واکنشهای نامطلوب به نوردرمانی در نوزادان، و کشف و بهینهسازی طرحهای درمانی جدید در آینده، به مطالعات عمیقتر نیاز است. در شرایطی که میزان بیلی روبین درحدی است که نیاز به تعویض خون باشد نمیتوان از فتوتراپی استفاده کرد.

بر اساس شدت افزایش بیلی روبین از روشهای زیر استفاده میشود: فتوتراپی، تعویض خون و تجویز دارو. بسیار خوب تا اینجای مطلب می دانیم که اگر سطح بیلی روبین در خون نوزاد افزایش پیدا کند زردی در بدن نوازد شکل میگیرد. میزان زیادی از بیلی روبین در مکونیوم وجود دارد. زردی چهره نشانه وجود ۵ میلیگرم و زردی تا اواسط شکم نشانه ۱۰ تا ۱۵ میلیگرم و زردی اندام و کف دست و پا نشانه وجود ۲۰ میلی گرم بیلی روبین در دسیلیتر خون است. بیلی روبین محلول در چربی برای دستگاه اعصاب مرکزی در حال رشد، سمی است و در سلولهای مغز رسوب میکند و اگر مقدار بیلی روبین بیشتر از ۲۵ میلیگرم در دسیلیتر شود باعث بروز بیماری کرن ایکتروس میگردد. اما در مواردی که بهندرت پیش میآید، بهتر است شیر مادر به مدت ۲۴ ساعت قطع شود و پس از این مدت دوباره نوزاد را با شیر مادر تغذیه کرد، یعنی اگر بچهای مبتلا به زردی شده و بیلی روبینش هم در حد ۱۶ است و مدام زیر دستگاه میرود و خارج میشود، وضعیتش چه بهتر شود و چه نشود، بهتر است تغذیه او را با شیر مادر به مدت ۲۴ ساعت قطع و با شیرخشک او را تغذیه کرد. This a rticle was do ne by GS A Co nt ent Ge ne​rator ​DEMO !

در موارد زیر، زردی ممکن است به علت بیماری زمینهای باشد: زردی در ۲۴ تا ۳۶ ساعت اول، افزایش سریع بیلی روبین، گسترش زردی تا اواسط شکم، زردی طولانیمدت بیش از ۲ هفته و سایر موارد مثل سابقه فامیلی، رنگ پریدگی، بزرگی کبد و طحال، عدم موفقیت روش فتوتراپی در کاهش زردی، استفراغ، خواب آلودگی، تغذیه ضعیف، کاهش وزن شدید، مدفوع بیرنگ و ادرار پر رنگ. همچنین شیردهی مکرر مادر باعث افزایش دفع مدفوع می شود و بیلی روبین ها از این طریق از بدن خارج می شود. علائم زردی همراه با آزمایش خون بیلی روبین، می تواند به پزشک در تشخیص بیماری های کبدی کمک کند. اما علائم زردی نوزاد چیست؟ مهم است که مراقب علائم زردی باشید و در صورتی که احتمال می دهید نوزادتان مبتلا به زردی است، فورا با پزشک اطفال صحبت کنید. اگر به نوزاد خود شیر نمی دهید ، برای هفته اول هر 2 تا 3 ساعت 1 تا 2 اونس شیرخشک به کودک بدهید. پس شما می توانید به جای اینکه کودک خود را در بیمارستان بستری کنید و در روزهای اول به دنیا آمدنش از او جدا باشید، با خیال راحت و بدون هیچ گونه نگرانی از این داروهای گیاهی به نوزاد خود بدهید و زردی او را در خانه عرض دو الی سه روز کاهش دهید.

​Th is w᠎as g en erated by GSA C on​te​nt Generator Demov​er​sion!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *