روشها رسیدگی به هر اجاره دستگاه زردی نوزاد مشکل با سهولت استفاده این نکات

به عنوان مثال برای برطرف شدن زردی حاصل از هپاتیت از داروهای خاصی استفاده می کنند. بهطور مثال اگر کودک از سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج استفاده کند مدفوع نوزاد سبز لجني یا تیره میشود. این زردی بیضرر است و معمولا در 4-2 روزگی نوزاد بدتر میشود و طی دو هفته از بین میرود و معمولا مشکلی ایجاد نمیکند. در این موارد ، معمولاً طی 10 تا 14 روز شرایط بهتر می شود و هیچ آسیبی به کودک شما وارد نمی کند. این نوع زردی را زردی فیزیولوژیک می نامند و معمولا در روز دوم یا سوم بعد از تولد آغاز شده و ممکن است تا دو هفته بعد از تولد ادامه داشته باشد. درجه زردی او را دائما چک کنید تا اگر بهبودی حاصل نشد، بلافاصله به پزشک معالج مراجعه نمایید. خطرناک ترین نوع یرقان مربوط به وقتی می شود که درجه زردی نوزاد شما بین ۲۰ تا ۲۵ میلی گرم در دسی لیتر نشان داده شود. به خاطر داشته باشید که اگر زردی خفیف باشد نیازی به استفاده از این نوع درمان نیست. فتوتراپی یا همان نور درمانی یکی از شیوه های درمانی موثر یرقان در نوزادان به شمار می آید. این رژیم غذایی برای بزرگسالان مبتلا به یرقان توصیه شده است.

بیش از اندازه گرم نگه داشتن نوزاد و استفاده مادر از یک سری مواد غذایی می تواند زردی نوزاد را تشدید کند. زردی فیزیولوژیک نوزاد عموما در روزهای دوم و سوم تولد خود را نشان می دهد و تا روز هفتم ادامه داشته و به تدریج پس از گذشت دو هفته کاهش پیدا می کند. همچنین زردی که پس از ده روز رو به بهبود نرفته باشد خطرناک است. علت اصلی نوع خاصی از یرقان که زردی شیر مادر نام دارد هنوز مشخص نشده است. نور درمانی: نوزاد مبتلا به زردی در زیر منبع نوری خاصی که پرتوهایی در طیف سبز-آبی تولید می کند قرار می گیرد. اولین قسمت هایی از بدن که در صورت زردی نشانه هایی را از خود نشان خواهند داد پوست و سفیدی چشم می باشد.زرد شدن از چشم و صورت شروع می شود و در صورت زیاد بودن زردی این زردی به قسمت های پایین تر بدن و شکم و حتی دست و پاها نیز کشیده می شود و در صورت زردی متوسط رنگ پوست زرد و در صورت بالا بودن زردی حتی ممکن است پوست به رنگ قهوه ای هم تغییر پیدا کند که در نوزادانی که رنگ پوست تیره هستند تشخیص از روی رنگ پوست سخت تر خواهد شد و باید پزشک حتما کودک را معاینه و آزمایشات لازم نیز انجام شود.

 A rt ic​le h​as be᠎en generated wi th GSA C on​te nt G​en erat᠎or Demoversi​on!

برای این مهم باید مراقبت های لازم را به عمل آورید تا فرزند خود را در زمان مناسب به دنیا آورید. چرا که در صورت مهار نشدن این ماده شیمیایی ممکن به مغز برسد و بیماری انسفالوپاتی را به وجود بیاورد. فاویسم یک بیماری ارثی است که در ایران شایع است. در صورتی که علائم بیماری یرقان را در خود مشاهده کردید باید به پزشک مراجعه کنید. افرادی هستند که پس از زایمان به اینکه قوت ازدست رفته بدنشان را بهدست بیاورند، از چنین غذاهای دیرهضمی استفاده میکنند. که خود این اسهال برای نوزاد به هیچ وجه خوب نیست زیرا که نوزاد در روزهای ابتدایی تولد به طور طبیعی قسمت زیادی از آب بدنش را از دست می دهد و کاهش وزن دارد. اگر نوزاد دچار زردی شدید باشد، خطر ورود بیلی روبین به مغز وجود دارد که این شرایط انسفالوپاتی بیلی روبین حاد نامیده می شود. همانطور که قبلا هم گفتیم سلامت کبد و کیسه صفرا در از بین رفتن بیلی روبین های اضافی امری اهمیت زیادی دارد. متخصصان توصیه می کنند که نوزادان پیش از ترخیص از بیمارستان و در بازه سه تا پنج روز پس از تولدشان تست بیلی روبین بدهند تا درجه زردی آنها مشخص شود.

هزینه اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل به نسبت هزینه های بستری در بیمارستان بسیار مناسب تر است. کسانی که از روشهای طب سنتی برای درمان نوزادان استفاده میکنند تمایلی ندارند کودک را در بیمارستان بستری کنند، به همین دلیل به متخصص طب سنتی مراجعه می کنند. دستگاه فتوتراپی همانطور که در بالا گفته شد می تواند انواع مختلفی داشته باشد. چطور در خانه دستگاه شبیه فتوتراپی درست کنیم؟ تعداد لامپهای دستگاه ثابت از مدلهای پرتابل بیشتر بوده و محفظهای از شیشه UV برای جلوگیری از انتشار امواج مضر نیز روی آن تعبیه گردیده است. سرعت تزریق در بیماران کم خون که خون ریزی و کاهش حجم خون ندارند حدود 2تا 4 سی سی به ازای هر کیلوگرم در ساعت است و حداکثر زمان مجاز نگه داری کیسه در حرارت اتاق و در حال تزریق به بیمار 4 ساعت در نظر گرفته شده است. مادرانی که فرزندشان یرقان دارند و از شیر آنها تغذیه می کند بهتر است علاوه بر درمان های پزشکی، با تغذیه مناسب روند بهبود را تسریع ببخشند. پس از مشخص شدن درجه زردی بر اساس شدت بیماری درمان مناسب انتخاب می شود. در این بخش قصد داریم تا به سوالات متداول شما در رابطه با بیماری یرقان پاسخ های مختصر و کاربردی دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *