زردی نوزاد نی نی سایت: چه اشتباهی!

در فوتوتراپی چندگانه، بیش از یک منبع نوری بصورت همزمان مورد استفاده قرار میگیرد. اگر پوست کودک شما در چند روز اول زندگی، تهرنگ زردی پیدا کند، ممکن است مورد خفیفی از زردی یا یرقان داشته باشد. کودک شما ممکن است در هفتۀ اول زندگی کمی وزن کم کند که اغلب آن را در هفتۀ دوم دوباره به دست آورد و به افزایش وزن سریع در ماههای بعد ادامه میدهد. بسیاری از والدین نگران این موضوع هستند اما باید به آن ها بگوییم که اگر رسیدگی به موقعی انجام دهند و خیلی سریع به پزشک مراجعه کنند زردی نوزاد آن ها نیز خیلی سریع از بین می رود و دیگر ترس و نگرانی باقی نمی ماند. زردی در نوزادی یکی از علائم شایع هنگام تولد در اکثر نوزادان می باشد که در صورت معالجه به پزشک و مشورت با او می توانید بدون هیچ گونه نگرانی به از بین رفتن زردی نوزاد خود کمک کنید اما رسیدگی نکردن به موقع و معالجه به پزشک ممکن است باعث طولانی شدن زردی در نوزاد شما شود و مشکلاتی را برای او ایجاد کند. نوزادان با سن حاملگی ≥33 هفته و هیپربیلی روبینمی بدون عارضه به صورت تصادفی به نور فیروزه ای یا آبی LED و لامپ ال ای دی برای زردی نوزاد تقسیم شدند و به مدت 24 ساعت تحت درمان قرار گرفتند.

لازم به ذکر است تمامی پرسنل نمونه گیر از آزمایشگاههای مرجع ارسال خواهند شد و آنی آزما صرفا نقش معرفی بیماران به آزمایشگاهها را دارد. ممکن است نوزاد در طول فرایند نمونه گیری تا حدودی اذیت شود اما نتایج آن فوق العاده دقیق و قابل اعتماد است. این ماده در واقع در کبد ایجاد شده و توسط مدفوع و ادرار دفع می شود اما چون در نوزادان هنوز کبد فعالیت خود را شروع نکرده است ممکن است دفع بیلی روبین دیرتر اتفاق بیفتد و نوزاد دچار زردی شود و چندین روز طول بکشد تا زردی آن کودک کاهش یابد و از بین برود. وجود بیلیروبین کونژوگه (بیلی روبین مستقیم) در ادرار معمولا نشان دهنده انسداد مجاری صفراوی، هپاتیت یا دیگر آسیبهای کبدی است. بیلی روبین رنگدانه های زرد رنگی می باشد که موجب زردی پوست و چشم می شود و به طور طبیعی به وسیله تجزیه گلبول های قرمز در بدن تمام افراد تولید می شود. اگر متوجه این عارضه در نوازد خود شدهاید، بهتر است به یک پزشک متخصص اطفال یا پزشک خودتان اطلاع دهید. برای تسریع این فرآیند میتوانید دوبار در روز نوزاد خود را در کنار یک پنجرهی روشن قرار دهید. بافت مو نیز اغلب در شش ماه اول تغییر میکند. Da᠎ta was c reated ᠎by GSA C onte nt Gener ator DE MO .

موی نوزاد تشابه چندانی به شکل نهایی آن در آینده ندارد، حتی اگر کودک شما با یک سر پر از مو به دنیا بیاید، ممکن است شروع به از دست دادن مقداری یا همۀ آن در چند هفته یا چند ماه اول کند. پوست نوزادان با توجه به اینکه چه مدت در شکم مادر بودهاند، ظاهر متفاوتی دارد. از آنجا که گردش خون کودک هنوز در حال رشد است، دست و پای کودک ممکن است برای چند روز مایل به آبی باشد. علت اصلی زردی به دلیل سطح بالای بیلی روبین می باشد که باعث به وجود آمدن رنگدانه های در پوست و سفیدی چشم می شود. گاهی نوزادان لکههای قرمزی در سفیدی چشم خود دارند، هرچند ممکن است این عارضه هشداردهنده به نظر برسد، اما در واقع یک اثر جانبی بیخطر از لحظۀ زایمان است که باید طی چند روز اول از بین برود. ورنیکس مادۀ سفیدی است که از پوست ظریف نوزاد در مقابل مایع آمنیوتیک محافظت میکند. در این شرایط نیاز است که نوزادان بستری شوند و در صورت عدم درمان مناسب، عامل زردی در مغز رسوب کرده و موجب عقب ماندگی نوزادان خواهد شد.

این نوع زردی شدید بوده و حتما از سوی متخصص اطفال نیاز به بستری و درمان دارد.البته در موارد دیگر نیز زردی ناشی از RH است یعنی در صورتی که RH مادر (فاکتور موجود در گلبول قرمز خون) منفی و RH نوزاد مثبت باشد، احتمال ایجاد این نوع زردی وجود دارد. نوزاد که زمان زیادی در فضای تنگ رحم جمع شده است، برای تطبیق با آزادی جدید خود و از هم باز شدن نیاز به زمان دارد. با استفاده منظم از دارو و این روش های خانگی می توانید به سرعت زردی خود را درمان کنید . می توانید با درمانکده این آزمایش را بدون رفت و آمد به آزمایشگاه و در خانه یا محل کارتان انجام دهید. نوزادانی که زودتر از موعد و قبل از هفتۀ ۳۷ بارداری به دنیا آمدهاند، پوست نازک و تقریباً شفافی دارند که ممکن است با موی نازک و پرزمانندی که کرکهای جنینی نامیده میشود، پوشانده شده باشد. زردی نوزاد نارس در نوزادانی ایجاد می شود که بیش از موعد مقرر متولد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *