سمت زشت علت زردی نوزاد

1 روز پیش تست بینایی: آیا می توانید پاندا را پیدا کنید؟ زردی در برخی نوزادان طی چند روز از بین میرود، اما در برخی دیگر که میزان بیلی روبین در بدن شان بیش از حد است، نیاز به درمان دارد؛ بنابراین مادران باید به نکات زیر توجه داشته باشند تا مشکلی برای نوزادشان پیش نیاید. در این صورت آنتیبادیهایی در خون ایجاد میشود که گلبولهای قرمز را از بین میبرد و باعث افزایش سطح بیلیروبین میشود. علت زردی نوزاد افزایش میزان بیلی روبین (نوعی پروتیئن) در خون است. اسهال یکی از عوارض این بیماری است و معمولانمی تواند عاملی برای نگرانی شما باشد. به عنوان مثال ممکن است یکی از خانم های با تجربه فامیل به نوزاد شما ترنجبن بدهد و دلیل آن هم روشن است، ترنجبین سرد است! یرقان یا زردی یکی از بیماریهای شایع در بین نوزادان است که از هر 5 نوزاد در سه نفر (درصد شیوع 60 درصد) مشاهده میشود. 18-07-1397 مصرف قرص ایزوکسوپرین در بارداری، خطر دارد؟ 19-08-1398 عوارض قرص مدروکسی پروژسترون چیست؟ Data has been cre ated  with t he help ​of GSA Con​tent Gener᠎at᠎or Demover᠎si on .

07-01-1398 نحوه مصرف قرص اووبوست، چیست؟ آیا بِسپارِش نحوه استفاده از دستگاه زردی را میداند؟ همچنین هزینههای استریلیزاسیون پس از استفاده و هزینههای مربوط به استهلاک دستگاه را نیز در نظر داشته باشید. چه نوزادانی بیشتر در معرض ابتلا به زردی قرار دارند؟ در ابتدای تولد به علت افزایش چرخه انتروهپاتیک، نوزاد در معرض خطر بالای ابتلا به زردی قرار دارد که منجر به زردی فیزیولوژیک میگردد. در هر دو روش فتوتراپی ، هدف این است که پوست کودک تا آنجا که ممکن است در معرض نور قرار گیرد. این عارضه در بسیاری از نوزادان در زمان تولد شایع است. اگر میزان بیلی روبین در خون نوزاد بیش از حد باشد، چارهای جز دریافت خون نوزاد و تزریق خون جدید به او وجود ندارد. هنگامی که پزشک علائم و نشانه های آسیب کبدی را در بیمار مشاهده کند، آزمایش بیلی روبین خون را به همراه آزمایشات کامل مربوط به کبد تجویز می کند. خبر خوب این است که در اکثر موارد ، زردی در نوزادان تازه متولد شده با رشد کبد کودک و شروع تغذیه کودک ، خود به خود از بین می رود که به عبور بیلی روبین از بدن کمک می کند. This ​data has  be​en w᠎ritt en ᠎by GSA​ Con te nt Generat or Dem᠎ov​ersi​on !

نوزادی که توان کافی برای خوردن شیر مادر را ندارند و یا شیر مادر کم و یا غلیظ است. این بیماری در حد زیادی شایع است و بیشتر نوزادان متولد شده درگیر آن هستند چون بیلی روبین که باعث به وجود آمدن آن می شود. وقتی نوزاد هفته اول را پشت سر میگذارد، با تغذیه مکرر و افزایش تعداد دفعات مدفوع و ادرار، میزان زیادی از بیلی روبین از بدن او خارج میشود. با اجاره دستگاه زردی نوزاد از زردی کار به منظور جلوگیری از موارد ذکر شده از خدمات ارسال دستگاه به منزل شما به همراه کارشناس خبره دستگاه و درمان زردی بهره مند شوید. البتده باید توجه کرد که این عمل باید تحت نظر پزشک و یا کارشناس مربوطه انجام گردد. در آنجا توسط گلوکورونیل ترنسفراز به دو پروتئین Z و Y متصل شده و با دو مولکول اسید گلوکورونیک پیوند برقرار کرده و تبدیل به بیلی روبین مستقیم میشود (محلول در آب) سپس از کونژوگاسیون وارد صفرا میشود و از آنجا وارد روده ی بزرگ میشود که توسط باکتری های موجود در روده ی نوزاد به اروبیلینوژن و استرکوبیلینوژن تبدیل و دفع میشود. Data has  be en gener at ed  by GSA Content Gen᠎er᠎at or D᠎em oversion.

در نتیجه طی مدت زمان ۲ الی ۳ هفته زردی نوزادان درمان میشود. مدت زمان درمان زردی در نوزادان بسیار کوتاه خواهد شد. در این حالت نوزاد دچار انقباض دائمی عضلات شده و حتی در تکلم و شنوایی او نیز اختلال ایجاد میشود. حتی در دوران شیردهی هم تغذیه مادر برای زدی نوزاد تاثیرگذار است. یکی از موثرترین روشهای درمان زردی نوزادان، استفاده از روش فتوتراپی است. یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم های ضد آفتاب زیر نور لامپ های مهتابی، مانع ایجاد کک و مک در افراد می شود. نور درمانی (فتوتراپی): در اين روش کودک زیر یک لامپ مخصوص قرار مي گیرد که نوری در طیف سبز آبی ساطع می کند. در مواردی هم برای نوزاد از پوشک و عینک محافظ استفاده میشود. نورهایی با طیف آبی میتوانند برای این کار استفاده شود. گروه خونی: اگر گروه خونی مادر با جنین متفاوت باشد، احتمال دارد کودک آنتی بادی هایی را از طریق جفت دریافت کرده باشد که باعث تجزیه سریع غیرطبیعی گلبول های قرمز خون می شود. زردی در نوزاد تازه متولد شده بسیار شایع است و می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که نوزادان دارای سطح بالایی از بیلی روبین باشند ، بیلی روبین ماده زرد رنگی است که در هنگام تجزیه طبیعی سلول های قرمز خون ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *