شاخص‌ها شما در درمان زردی نوزاد حیرت‌انگیز

به طور کلی استفاده کمتر و محدودتر از گرمیجات و متعادل نگه داشتن طبع بدن مادر، خصوصا مادری که از شیر خودش کودک را تغذیه میکند، میتواند در کنترل زردی و رفع زردی نوزاد موثر باشد. با توجه به اینکه در طب سنتی برای رفع زردی توصیه میشود که مادر بیشتر سردیجات و خنکی استفاده کند و با در نظر داشتن این نکته که طبع زعفران ذاتا گرم است، لذا توصیه میشود که استفاده از این ماده غذایی کنترل شده و به اندازه باشد. هنوز اطلاعات دقیقی از اثر زعفران بر روی زنان شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه میکنند که زنان در دوران شیردهی از مصرف زیاد زعفران اجتناب کنند. لیمو شیرین؛ مصرف لیمو شیرین شیر مادر را زیاد میکند. لیمو ترش؛ این میوه با سم زدایی کبد میتواند در رفع زردی نوزاد موثر باشد. پس صرفا به لحاظ رنگ زردی که دارد، نمیتواند در افزایش زردی نوزاد موثر باشد. زردی ناشی از ناسازگاری خون به این ترتیب است که به طور معمول، اگر گروه خونی نوزادانی که مادر آنها گروه خونی O دارند A یا B باشد، احتمال زردی ناشی از ناسازگاری در خون افزایش پیدا میکند.

عملکرد ضعیف کبد. آترزی صفراوی که حالتی است که مجاری صفراوی کودک مسدود یا زخم می شود. آیا ماست برای زردی نوزاد مفید است؟ درمان زردی نوزادان در طب سنتی تنها زمانی میتواند مفید باشد که پزشک اطفال نیز انجام این درمانها را برای نوزاد موثر بداند. در واقع خرما به دلیل خواص فوقالعادهای که دارد نه تنها در دوران بارداری مفید است و حتی میتواند زایمان را تسهیل کند، بلکه پس از زایمان به عنوان غذایی که شیر مادر را زیاد می کند در نظر گرفته میشود. باید بدانید که زردی نوزاد ربطی به گروه خونی منفی مادر ندارد، زیرا جنین در داخل رحم از اکسیژن دست دوم موجود در خون مادر استفاده میکند؛ لذا تعداد گلبولهای قرمز آنها تا هفت هزار افزایش مییابد، در حالی که میزان این گلبولها در افراد عادی چهار تا چهار و نیم میلیون است. بستگی به میزان شیر خوردن و افزایش وزن بچه دارد ، هر چه بیشتر شیر بخورد بطوریکه روزی 8-6 بار مدفوع کند و وزن اش بالا برود زودتر زردی کاهش می یابد. قیمت اجاره دستگاه فتوتراپی به نوع دستگاه بستگی دارد.

This post was c​reated by GSA Con te nt Generat or D​em​ov ersion.

زردی نوع دوم یا پاتویولوژیک که اگر توسط متخصص اطفال تشخیص داده شود حتما باید پزشک مداخله نماید و والدین مراقبت های لازم را مطابق دستورات پزشک انجام دهند . در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند، حتما نوع تغذیه مادر میتواند در زردی نوزاد تاثیر داشته باشد. علائم آن معمولا با زردی پوست و گاهی چشم ها بروز می کند. به دلیل انباشته شدن رنگدانه های زرد و یا همان بیلی روبین در پوست زردی در نوزادان به وجود می آید. این حمله که از سوی بدن مادر انجام میشود به نوعی آنمی یا همان کم خونی بسیار شدید در کودک میانجامد که سلامت مغز او را تهدید کرده و در بسیاری از موارد به سقط جنین منتهی میشود. در این شرایط والدینی که برای اولین مرتبه است فرزند دار می شوند از هر چیزی می ترسند و بسیارنگران سلامت و آینده فرزند خود هستند.. اگر چه پیشرفت های اخیر پزشکی در مراقبت از نوزادان مبتلا به زردی بسیار چشمگیر بوده است اما همچنان مسمومیت ناشی از بیلی روبین بالا در نوزادان یکی از مشکلات عمده ای است که روی سلامت آنها بسیار تاثیرگذار است.

والدینی که نوزادشان مبتلا به زردی شده است در اکثر مواقع تنها راه چاره را اجاره دستگاه زردی نوزاد میدانند , چرا که این روش بسیار مقرون به صرفه است و در مدت کمی نتیجه مطلوب را به ما خواهد داد. وی با اشاره به اینکه بی رنگ کننده ها اثرات درمانی کمی در از بین بردن کک و مک دارند و تنها در پوست های روشن نتایج خوبی را ظاهر می کنند، گفت: بهترین راه پیشگیری از بروز کک و مک می تواند مصرف منظم کرم های ضد آفتاب و پرهیز از مواجهه طولانی مدت در معرض نور آفتاب و همچنین لیزر درمانی باشد. از مصرف دستهای از مواد غذایی سرد که باعث سردی معده شده و برای شرایط بعد از زایمان مناسب نیست (مانند ماست، خیار، هندوانه و …) پرهیز شود. هنگامی که زردی نوزاد شدید نباشد، پزشکتان ممکن است تغییر در عادات غذایی را توصیه کند که می تواند سطح بیلی روبین را کاهش دهد. زردی همانطور که از نامش پیداست زرد شدن رنگ نوزاد و سفیدی چشم است که علت آن بالا رفتن بیلیروبین خون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *