شایعه Buzz در اجاره دستگاه زردی نوزاد Exposured

در کودکان یا بزرگسالان مقادیر طبیعی بیلی روبین مستقیم از 0-0.4 میلی گرم در دسی لیتر (mg / dL) است. مقادیر طبیعی بیلی روبین کلی از0.3 تا 1 میلی گرم در دسی لیتر (mg / dL) است. قبل از انجام تست بیلی روبین برای تشخیص و درمان زردی نوزادی با پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا باید خوردن داروها متوقف شوند یا دارو را می توان ادامه داد. حدود ۶۰ درصد از نوزادان دچار زردی میشوند و این میزان در نوزادان نارس متولد شده قبل از ۳۷ هفته بارداری، تا ۸۰ درصد افزایش مییابد. در اکثر بیمارستانها نوزادان از نظر زردی قبل از ترخیص بررسی میشوند. در مواردی که پزشک تشخیص داد نیاز به درمان دارد. نوزادانی که زردی دارند باید مرتبا شیر بنوشند. در مواردی که زردی نوزاد متوسط تا شدید است، نوزاد باید در بیمارستان بستری شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر از اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل تنها کافیست با شرکت زردین بر ارائه کننده مدرن ترین دستگاه های فتوتراپی تماس بگیرید. تشخیص زردی در نوزادان به این صورت است که نوزاد بعد از تولد مورد معاینه توسط پزشک قرار می گیرد که در بیشتر مواقع هم اثر چندانی از زردی در نوزادان دیده نمی شود مگر اینکه نوزادان دچار زردی پاتولوژیک (زردی نادر و شدیدی که بخاطر بیماری های کبدی و یا ناسازگاری خونی که نوزاد با مادر دارد) ایجاد شده باشد که باید حتما تحت نظارت پزشک در بیمارستان بستری شوند.نوزادان معمولا در ۲۴ ساعت بعد از تولد مشخص می شود.پزشک معمولا با معاینه علائم بالینی نوزاد مانند رنگ سفیدی چشم و رنگ پوست و انجام آزمایشات دیگر زردی در نوزادان را تشخیص می دهند و با توجه به میزان و درجه زردی روش های درمانی را برای نوزاد در نظر میگیرد.

آزمایش خون برای بیلی روبین، راه خوبی برای آزمایش و تشخیص آسیب کبدی است. یک نتیجه طبیعی برای آزمایش خون بیلیروبین چیست؟ این آزمایش ها ممکن است شامل شمارش کامل خون (CBC)، گروه خون و ناسازگاری فاکتور رزوس (Rh) باشد. این نوع زردی ۲-۴ روز پس از تولد نوزاد ظاهر می شود و تا ۲ هفتگی نوزاد از بین می رود زیرا بدن نوزاد تکامل لازم برای دفع بیلی روبین اضافی را پیدا می کند. در برخی موارد ممکن است نوزاد نیاز به تعویض خون پیدا کند و یا اینکه یک تا دو روز شیر مادر قطع شود و از شیر خشک استفاده شود و پس از رفع بیماری دوباره تغذیه با شیر مادر از سر گرفته شود. درمان زردی نوزادی و حتی بزرگسالی اهمیت زیادی دارد زیرا عدم درمان زردی نوزادی می تواند باعث مشکلات عصبی و آسیب های مغزی در نوزاد شود. در طول درمان زردی نوزاد، او تنها پوشک به تن دارد و یک چشم بند بر روی چشم های او قرار می گیرد. اما تنها نیمی از نوزادان، زردی قابل مشاهده پیدا میکنند که در سطح بالای ۵ میلیگرم بر دسیلیتر قابل مشاهده است. ، کمبود آلفا یک آنتی تریپسین و سندرم آلاژیل نمونههایی از بیماریهایی هستند که ایجاد هیپربیلیروبینمی مستقیم میکنند. This con᠎te nt has been ᠎do ne with the ᠎help of GSA Content Gen erat​or  D᠎em᠎over sion!

در اثر تخریب طبیعی گلبولهای قرمز خون، ماده ای به رنگ زرد مایل به سبز به نام”بیلی روبین” در خون ایجاد می شود. آزمایش پوستی: آزمایش پوستی با دستگاهی به نام بیلی روبینو متر از طریق پوست اندازه گیری می کند. کار با این ابزار بسیار راحت و آسان است، برای تشخیص ابتدا پروب را به پیشانی نوزاد تماس دهید تا میزان بیلی روبین سرم خون بر روی صفحه نمایش بیلی چک نمایش داده شود. هنگامی که این کار را انجام میدهید، پوست معمولی سفید میشود، اما پوست زرد رنگ زرد باقی میماند. نور درمانی (فوتوتراپی): کودک در زیر لامپ مخصوصی که طیف آبی-سبز تابش می کند، قرار می گیرد. در گذشته مردم بر این باور بودند که لامپ های مهتابی می تواند زردی را درمان کند. این وضعیت زردی نامیده می شود. این وضعیت منجر به زردی در بیش از 60 درصد نوزادان می شود ، که معمولاً به دلیل وجود هموگلوبین جنینی است که در طی تخریب طبیعی گلبول های قرمز جنین در خون آزاد می شود. خونریزی بیش از حد و یا خونریزی برای مدت طولانی بعد از آن، که ممکن است یک وضعیت خونریزی جدی را نشان دهد و باید به پزشک گزارش شود. نوزاد باید بین روز سوم تا هفتم پس از تولد، زمانی که سطح بیلی روبین به اوج خود میرسد، از نظر زردی معاینه شود.

در بیشتر موارد ، با اجاره دستگاه زردی نوزاد ، یرقان یا همان زردی طی 2 تا 3 هفته از بین می رود. و در صورت درمان زردی نوزادی ، معمولا بی ضرر می باشند. دستگاه درمان زردی نوزادی یک دستگاه استاندارد و مناسب برای درمان زردی نوزادی با استفاده از نوردرمانی است. هم چنین روش های مختلفی برای تشخیص ابتلا نوزاد به زردی و میزان آن وجود دارد، که می توان از آن ها هم در بیمارستان و هم در منزل استفاده کرد. دلیل دیگری برای سطوح بالای بیلی روبین می تواند این باشد که گلبول های قرمز بیشتر از حد معمول تخریب شوند. همه این ها می توانند به راحتی درمان شوند. در ادامه به بررسی همه ی انواع روش های تشخیصی زردی نوزاد می پردازیم. در نوزادانی که به صورت نارس و یا با وزن کم به دنیا می آیند این وضع کمی متفاوت است و ممکن در آزمایشات آنها درجه زردی آنها عددی که در کودکان سالم و با وزن نرمال به دنیا می آیند و نیازی به استفاده از دستگاه و یا بستری شدن ندارند ،برابر باشد اما طبق نظر دکتر باید تحت درمان به وسیله دستگاه های فتوتراپی و یا بستری شدن در بیمارستان درمان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *