شما این اشتباهات درمان زردی نوزاد را مرتکب می شوید؟

کم خونی همولیتیک : این اتفاق زمانی رخ می دهد که بیش از حد سلول های خونی در اثر بیماری خود ایمنی ، نقص ژنتیکی ، سمیت دارویی یا عفونت از بین برود و کبد قادر به متابولیسم میزان بیلی روبین غیر مستقیم در بدن نباشد. این شرکت به صورت 24 ساعته خدمات خود را به سراسر تهران ارائه می کند و هم اکنون در چند شهر از کشورمان نیز دارای نمایندگی فعال است و قصد دارد خدمات خود را در سراسر ایران گسترش دهد. شرکت زردی شکن رسام در زمینه اجاره دستگاه های زردی شکن برای نوزادان و خدمات فتوتراپی در منزل فعالیت می کند.در حال حاضر در شهرتهران و شهرستان های حومه آماده خدمت رسانی به هموطنان است و دارای 4 نمایندگی در شرق ،غرب،جنوب و شمال تهران است.به زودی نمایندگی های ما در استان های دیگر در حال راه اندازی می باشد. شیرخشت برای درمان زردی نوزادان موثر است؟ بهترین روش برای این که بدانید فرزندتان یرقان دارد یا خیر، این است که نوزاد را زیر نور کافی، برای مثال در نور روز یا زیر لامپ مهتابی معاینه کنید. چون بهطور طبیعی، مدفوع نوزاد در نخستین روزهای پس از تولدش سبز یا سیاه است و حالت چسبندگی دارد.  This was creat ed by GSA Conte​nt Generator D​em​oversion!

چرا مدفوعش سیاه است؟ نوزادان در روز ممکن است تا 12 بار هم عطسه کنند دلیل آن هم خلاصی از ترشحاتی است که مانع تنفس میشوند. اگر هوا سرد است، بدن نوزاد را با پتوی سبکی بپوشانید اما بیش از حد گرم نکنید زیرا این کار مانع تعریق میشود و پوست حساس کودک آسیب میبیند. چون بین چشمها و روی پلک نوزاد گاهی لکهای قرمز رنگی وجود دارد که کاملا طبیعی است. این یک پروتئین در خون است که سطح آنتی بادی های مادر را که به سلول های قرمز خون نوزاد حمله می کنند ، کاهش می دهد. گاهی نیز علت سرخی پوست نوزاد سرماست و با گرم کردن نوزاد برطرف میشود. زردی یا یرقان مشکلی است که منجر به زرد رنگ شدن پوست نوزاد و قسمت سفیدی چشم او میشود. بعد از این مدت میزان مدفوع نوزاد به میزان تغذیهای که دارد بستگی دارد. برخلاف آنچه در فیلمها میبینیم، نوزاد تازه متولد شده سفید و زیبا نیست و پوستش قرمز و کبود و پرچروک است اما تمام این مشکلات که شاید چند روز اول مایه نگرانی والدین باشد به سرعت برطرف میشود. بیلی روبین رنگدانه ای زرد است که هنگام تجزیه طبیعی سلول های قرمز خون ایجاد می شود.

چرا پلکش قرمز است؟ حتی پستانها نیز در نوزاد دختر ممکن است متورم باشد. این لک ممکن است در پس سر نوزاد هم دیده شود و با گریه نوزاد پررنگتر و با فشار دادن انگشت روی آن محو شود. اگر لک آبی رنگی روی باسن یا کمر باشد نیز معمولا تا 3 سالگی محو میشود اما برخی لکها مادرزادی و دائمیاند. اگر در روز دوم تا چهارم نوزاد زرد شده یعنی مبتلا به زردی است و باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد. • نظارت بر عملکرد قلب: که به آن ECG یا EKG نیز گفته میشود شامل پدهای چسبی است که روی پوست نوزاد قرار داده میشود تا فعالیتهای الکتریکی قلب او را ثبت کند. وقتی که ویروس هپاتیت B علت ابتلا به عفونت باشد، هپاتیت B ناشی از التهاب کبد است. میکروبهای مختلفی نظیر باکتریها، ویروسها، انگلها و یا قارچها می توانند منجر به عفونتهای بسیار شدیدی شوند که منجر به عفونت خونی می شوند.

هنگامی که کارکرد کبد طبیعی باشد افزایش سطح بیلیروبین ایجاد نشده و یا در حد خفیف روی می دهد. به نسبتی که به مرور شیر خوردن نوزاد بیشتر میشود، میزان و دفعات ادرار او هم افزایش مییابد. اگر بعد از نوشیدن شیر، نوزاد به سکسکه میافتد، نگران نباشید. اگر این میزان از حالت طبیعی کمتر یا ادرار نوزاد زرد و بدبو بود، یعنی یا نوزاد در درجه هوای گرمی نگهداری میشود یا تب دارد. اگر کودک توسط شیر مادر تغذیه میشود، مادر باید آب جوانه گندم مصرف کند زیرا از طریق شیر مادر به کودک میرسد. چون شکل جمجمه نوزادان تحت تاثیر شیوه زایمان مادر است. در اغلب موارد این شیوه درمان به همراه فتوتراپی (نور درمانی) میتواند بسیار موثر باشد. از آنجا که پودر هسته سنجد غضروف ساز است، مصرف آن میتواند برای ترمیم مفاصل و درمان کمر درد بسیار مفید و موثر باشد. با ترکیب شیر و پودر سنجد میتوان به استحکام استخوان کودکان در حال رشد کمک کند و علاوه بر این این ترکیب میتواند در رفع سکسکه در کودکان نیز نقش مفیدی داشته باشد. با اجاره دستگاه زردی و یا دستگاه زردی نوزاد از زردی کلینیک می توانید نسبت به درمان زردی نوزاد دلبندتان اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *