شهوانی اجاره دستگاه زردی نوزاد موارد استفاده

وی گفت: بیلیروبین مادهای شیمیایی است كه در اثر تخریب طبیعی سلولهای قرمز پیر تولید میشود؛ در نوزادانی كه سطح بیلیروبین بالاتری دارند تعداد گلبولهای قرمز حامل اكسیژن در آنها بیشتر و از آنجایی كه كبد آنها تازه است این بیلیروبین اضافه را قادر نیستند متابولیزه كنند. آزمایش های اضافی ممکن است به منظور تشخیص اینکه آیا بیماری بر اثر یک بیماری زمینه ای است یا خیر مورد نیاز باشد. بعضی نوزادان مبتلا به زردی شدید شده و هرچند غیر-معمول است، تعداد کمی از آنها با عبور بیلیروبین اضافی از خون به مغز، دچار عوارض عمده میشوند. باقیماندن مقدار زیاد بیلیروبین در بدن نوزاد میتواند خطر ایجاد ناشنوایی، فلج مغزی و یا دیگر آسیبهای مغزی را در آنها افزایش دهد. مکمل مایعات میان معیارهای کمکی برای تکمیل تاثیرات فوتوتراپی، با هدف کاهش میزان بیلیروبین سرم انجام میگیرد. لذا، هدف از این مقاله بررسی تاثیر و اثربخشی درمان های سنتی مبتنی بر فرهنگ ایرانی بر زردی نوزادان می باشد.مواد و روش ها: این مطالعه مروری با استفاده از جستجوی اینترنتی در سایت های Google Scholar, Sid, PubMed, Science Direct و تحقیقات کتابخانه ای منتشر شده ی مرتبط با موضوع، با استفاده از کلید واژه های درمان سنتی، درمان و زردی نوزادان انجام شده است.

لامپ های ال ای دی باعث انتشار اشعه مضر ماورای بنفش شده و اگر در فاصله کمتر از ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری نصب شوند باعث قرمزی پوست و آسیب های پوستی خواهد شد. الای دی: تجهیزات الای دی در مقایسه با فلورسنت قدرت درمانی بالاتر و عوارض جانبی کمتری دارند. در این شرایط باید کودک خون دریافت کند و گلبول های قرمز سالم جایگزین خون آسیب دیده شوند. • نوری که از طریق لامپ فلورسنت ساتع می شود حاوی اشعه ماوراءبنفش و مادون قرمز بوده که سرطان زا می باشد و تابش مستقیم آن به بدن نوزاد می تواند آسیب های جدی را وارد کند. جلوگیری از آلوده شدن نوزاد با میکروبهای خطرناک و مبتلا شدن به بیماریهای خطرناک مانند: مننژیت ، پنومونی ، سپتی سمی و … پس از شناخت فتوبیولوژی بیلی روبین ، دستگاه های فتوتراپی ساخته شده و از سال ۱۹۵۸ به عنوان یک روش درمانی غیرتهاجمی بی ضرر در درمان زردی ، شناخته شد و امروزه به طور گسترده از آن استفاده می شود.

برای اکثر نوزادان که زردی های خفیف می گیرند، مضر نیست. در زمان فتوتراپی ، بیلی روبین خون نوزاد را به دفعات اندازه گیری می نمایند و موقعی که بیلی روبین به مقداری برسد که ضایعات مغزی ایجاد ننماید ، فتوتراپی را قطع می نمایند. هنگام خرید لامپ فتوتراپی برای زردی نوزاد به نکات زیر توجه و سپس خرید خود را نهایی کنید. اگر زردی خفیف باشد، معمولاً خود به خود از بین می رود. به طور معمول در مادرانی که گروه خونی O دارند، اگر نوزادشان گروه خونی A یا B داشته باشد، احتمال این نوع زردی وجود دارد. در صورتی که پس از تولد نوزاد متوجه درجه زردی او شدید، و به اجاره دستگاه زردی نوزاد نیاز پیدا کردید، می توانید به صورت شبانه روزی با مشاورین همیار زردی تماس حاصل فرمایید. چرا باید از دستگاه زردی نوزاد برای درمان استفاده کرد؟ دستگاه فتوترپی دارای مکانیسم بسیار پیچیده ای با نور با طول موج 480 نانومتر، لامپ های ضد حرارت، طراحی بسیار خاص و ویژه می باشد. باید به کسانی که این باور های غلط را درجامعه رواج می دهند یاد آور شویم که در چه سالی و در چه قرنی زندگی میکنیم، آیا هنوز فکر می کنید که در زمان قاجار زندگی می کنید؟

ریحان (Ocimum sanctum) از عملکرد های کبدی محافظت میکند. در منابع خارجي آمده است که زردی نوزاد یک بیماری شایع است، به ویژه در نوزادانی که قبل از هفته 38 ام بارداری (نوزادان نارس) متولد شده اند و برخی از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند. چه بخورد نوزاد برای زردی رفع مادر. وجود یک بیماری زمینه ای نیز می تواند منجر به زردی در نوزادان شود. در اغلب موارد این زردی بدون نیاز به درمان از بین خواهد رفت. البته شایان ذکر است که در موارد شدید باید به بیمارستان مراجعه شود. کرنیکتروس سندرمی است که اگر انسفالوپاتی حاد بیلی روبین باعث آسیب دائمی به مغز شود رخ می دهد. اغلب پزشک آزمایش ها را برای کمک به تعیین علت اصلی زردی انجام می دهد. آزمایشاتی که می تواند در تشخیص درست به ما کمک زیادی کند. نور درمانی لازم است که تحت نظر پزشک متخصص انجام شود و جواب پزشکان متخصص نور درمانی با توجه به تجربه گرانبها و تخصص خود به سوال چه لامپی برای زردی بچه خوبه؟ از این به بعد مواظبم . This po​st w as do​ne  with the help of G​SA  Content Generator  DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *