شهوانی درمان زردی نوزاد موارد استفاده

این ماده نیز خود از تجزیه گلبول های قرمز خون به وجود می آید. دستگاه فتوتراپی جهت درمان زردی نوزاد در انواع مختلف طراحی و تولید می شود. دستگاه فتوتراپی در انواع مختلف طراحی و تولید می شود. بیلی روبین ها با جذب نور تبدیل به موادی می شوند که به راحتی از بدن دفع می گردند. از دستگاه فتوتراپی و نوردرمانی امروزه به طور گسترده ای در درمان زردی نوزادان استفاده می شود. بیلی روبین نوعی ماده رنگی در صفرا می باشد. افزایش بیلی روبین در بزرگسالان میتواند ناشی از مشکلات کبد، مجرای صفرا یا کیسه صفرا باشد. در یک بزرگسال ، بیلی روبین زیاد ممکن است به دلیل مشکلات کبدی ، مجاری صفراوی یا کیسه صفرا باشد. سطح زردی کودک توسط ماما یا پرستار به راحتی قابل بررسی است. درمان زردی نوزاد با اجاره دستگاه زردی و یا اجاره دستگاه فتوتراپی بسیار آسان و بی خطر است. لذا به دلیل عواقب احتمالی، اکثر پزشکان در رفع زردی بسیار پیشگیرانه عمل می کنند.

اگر کودک شما به فتوتراپی نیاز دارد ، یک ماسک محافظ روی چشم کودک شما قرار می گیرد تا او را در برابر نورهای شدید محافظت کند. اگر نمی توانید با پرستار یا پزشک کودک خود خود تماس بگیرید ، می توانید از زردی کلینیک مشاوره بگیرید. برخی از علائم زردی بی حالی، تب، کاهش وزن، بی قراری، خواب نامناسب و بی اشتهایی می باشد هرچند که هریک از علائم در برخی نوزادان شدید و در برخی دیگر کم می باشد. اینها نشانه هایی از درمان و سطح بیلی روبین در حال کاهش است. زردی در واقع بیماری نیست اما یک نشانه است که به ما اعلام می کند میزان بیلی روبین در خون نوزاد بیش از حد نرمال است. همانطور که می دانیم زردی به علت وجود بیلی روبین در خون بروز پیدا می کند. دستگاه فتوتراپی معمولی با لامپ های سفید و آبی و آبی-سبز فلورسنت و هالوژن و LED ، برای درمان زردی به کار می روند. این مسئله به شما کمک می کند که بهترین انتخاب را داشته باشید.

انرژی نور توسط مولکول های بیلی روبین جذب می شود و آنها را به ایزومرهای نوری و ساختاری که به آسانی از طریق کبد و ادرار دفع می شوند، تبدیل می کند. تغذیه مکرر باعث می شود کودک شیر بیشتری داشته باشد و حرکات روده بیشتری ایجاد کند و میزان بیلی روبین دفع شده در مدفوع کودک شما افزایش یابد همچنین درمان زردی نوزاد با لیموشیرین یکی دیگر از روش درمانی در منزل است . فتوتراپی ممکن است بعضی اوقات باعث شود کودک شما ادرار به رنگ قهوه ای و حرکات مدفوع قهوه ای / سبز شل داشته باشد. به طور کلی ، سطح بیلی روبین سرم باید قبل از خاموش شدن چراغ ، کاهش قابل توجهی نشان دهد. بیلیروبین سرم طی چهار ساعت پس از مداخله برای نوزادانی که مکمل مایعات IV دریافت کرده بودند، کمتر بود (MD: -34.00 میکرومول/لیتر (1.99- میلیگرم/دسیلیتر)؛ 95% CI؛ (3.06) 52.29- تا (0.92) 15.71-؛ 67 شرکتکننده؛ 1 مطالعه) (شواهد با کیفیت پائین، یک سطح به خاطر غیر-مستقیم بودن و یک سطح برای شک به سوگیری انتشار کاهش یافت). خون ریزی با مدت زمان طولانی که نشان دهنده اختلال خونی دیگری است و باید به پزشک رجوع کند.  Data has been created ᠎with G​SA Conte nt Ge​ne rator  DE᠎MO​!

تجزیه گلبول های قرمز خون اندکی پس از تولد نوزاد، شروع می شود؛ در این زمان به دلیل اینکه کبد نوزاد تا یک هفته توانایی تجزیه بیلی روبین را ندارد این رنگ دانه در خون می ماند و رنگ پوست را زرد می نماید که به این عارضه زردی یا یرقان گفته می شود. زمانی که نوزاد به زردی مبتلا شود بافت های چربی زیر پوست آن جمع شده و باعث زرد شدن پوست و قسمت سفیدی چشم نوزاد خواهد شد. تغذیه مکرر (بین 8 تا 12 بار در روز) به نوزادان کمک می کند تا بیلی روبین را از بدن خود دفع کنند. بهترین طیف نور با بیشترین جذب و تاثیر در درمان زردی در گستره طول موجهای مرئی است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. اگر کودک شما تحت درمان فتوتراپی قرار گیرد ، ممکن است حداقل یک بار در روز آزمایش خون انجام شود تا سطح بیلی روبین در خون او بررسی شود. اگر چه در موارد نادر، سطح بالای بیلی روبین همراه با زردی شدید نوزاد یا زردی درمان نشده، میتواند باعث آسیب مغزی نوزاد شود. اگر این آزمایش سطح بالایی از بیلی روبین را نشان می دهد ، ما باید نمونه خون بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *