قیمت دستگاه زردی نوزاد – انتخاب درست استراتژی

فتوتراپی به طور کلی برای زردی نوزاد بسیار موثر است و عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه ممکن است در نوزاد بثورات موقت و اسهال ایجاد کند. اساسا 80 درصد نوزادان نارس دچار زردی میشود؛ روند بهبودی این نوزادان با سایر نوزادانی که به موقع به دنیا آمدهاند تفاوتی ندارد، تفاوت فقط در درصد کلی ابتلای نوزادن نارس به عارضه زردی است. اهمیت مصرف چربیهای مناسب برای کودکان : این روزها که چاقی مسأله روز است و از ایزومرهای ترانس و چربیهای اشباع شده و اثر آنها بر بیماریهای قلبی صحبت میشود، ممکن است عدهای مصرف روغن را بیش از حد کاهش دهند، اگر چه بارها در زمینه اهمیت چربیها برای فعالیتهای حیاتی بدن گفتهایم ولی نکتهای که تاکید مجدد آن را لازم میدانم توجه به تغذیه نوزادان و کودکان است که مراحل رشد را میگذرانند. نگرانی ما از افزایش بیلی روبین تا چه حد است؟ آیا زردی نوزاد تا 40 روز طبیعی است؟ یرقان و یا زردی در ۶۰ درصد نوزادان تازه متولد شده به دلیل تجمع بیلی روبین در خون و عدم توانایی کبد نوزادان در دفع آن اتفاق می افتد.گلبول های قرمز در خون که پیر شدن و کارایی خود را از دست داده اند شکسته می شوند و باید توسط کبد و از طریق ادرار و مدفوع دفع شوند که این مسئله در افراد بزرگسال و سالم به صورت طبیعی و خودکار اتفاق می افتد اما در نوزادان تازه متولد شده به خصوص نوزادانی که نارس به دنیا می آیند این اتفاق با مشکل روبرو می شود و کبد توانایی دفع این ماده را ندارد و به همین دلیل هم بیلی روبین خون تجمع پیدا می کند و زردی را ایجاد می کنند در این مقاله روش های درمان زردی بالای ۱۰ را مطرح خواهیم کرد. ​Th​is  post w᠎as created by GSA​ Conte​nt Generat​or DEMO .

نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند، بهویژه نوزادانی که در شیر خوردن مشکل دارند و شیر کافی دریافت نمیکنند، بیشتر در معرض خطر زردی هستند. اثر سمی ماده بیلی روبین روی سلولهای مغز نوزاد در همان هفتههای اول تولد ظاهر میشود، به طوری که نوزاد بی حال شده، شیر نمیخورد و به تدریج دچار انقباضات عضلات، اختلال در درک، تکلم و شنوایی میگردد. هنوز دلیل قطعی برای این نوع زردی وجود ندارد اما با گذشت زمان با تغذیه مداوم از شیر مادر به مرور کاهش می یابد. در این روش از نور مخصوصی برای کاهش سطح بیلی روبین خون نوزاد استفاده میشود. افزایش بیلیروبین غیرکونژوگه یا بیلیروبین تام میتواند به علت آنمی همولیتیک، آنمی داسی شکل، آنمی پرنیشز (Pernicious anemia) یا در اثر واکنش به تزریق خون باشد. پس از پاسخ به پرسش “بیلی روبین چیست؟” بهتر است بدانید که از آزمایش Bilirubin Total برای بررسی عملکرد کبد استفاده میشود و بخشی از بررسی بالغین مبتلا به آنمیهای همولیتیک و نوزادان مبتلا به یرقان است. وقتی دستگاه زردی را برای نوزاد کرایه میکنید، نوزاد شما در خانه و توسط شما مراقبت میشود و این باعث جلوگیری از جدایی مادر و نوزاد میشود، برخلاف بیمارستانی که مادر و نوزاد از هم دور هستند. Th is po᠎st has ​be​en writt​en by G᠎SA Con tent Generator D​emoversion​.

برای درمان زردی خود با گوجه فرنگی، میتوانید آنها را در قابلمه ای بجوشانید. نوبت دهی ام ار ای بیمارستان سینا اراک. بیمارستان ضیائیان دولتی است. 1- با درمان زردی نوزاد به وسیله لامپ زردی استاندارد خانگی در منزل دیگر نیاز به بستری در بیمارستان نیست و میتوان با اجاره لامپ زردی نوزاد، در منزل زردی نوزاد را درمان نمود. زردی را میتوان از روی چشم تشخیص داد. زردی معمولا در هفته اول زندگی نوزاد در 60 درصد نوزادان رسیده و در 80 درصد از نوزادان نارس دیده میشود. کاربرد اصلی این مهتابی درمان زردی نوزادان است که شار نوری یا توان نوری آن (تمام نور خارج شده از مهتابی در هر ثانیه) 330 لومن “Lm” می باشد. عوارض فتوتراپی یکی از سوالات مهمی است که والدین نوزادان مبتلا به زردی می پرسند. یکی از این ترکیبات بیلی روبین است که به عنوان یکی از اجزای صفرا وارد روده شده و به هضم غذا کمک می کند. این نوع از مهتابی ها در دو مدل 20 وات و 18 وات عرضه می شوند که معمولاً مشتری نمی داند و به این نکته توجه نمی کند. در این موارد، زردی اغلب خیلی زودتر یا دیرتر از زردی فیزیولوژیک ظاهر میشود. این پکیج محصول ویژه از شرکت زرد ایران است.

استاد دانشگاه علومپزشكی شهید بهشتی زردی پاتولوژیك را خطرناك دانست و ادامه داد: اگر زردی در 24 ساعت نخست تولد ظاهر شود و سطح بیلیروبین خون بالاتر از 12 میلیگرم در دسی لیتر باشد و بیش از 7 روز به طول انجامد زردی پاتولوژیك میگویند؛ در صورتی كه این نوع از زردی به موقع تشخیص و درمان نشود بر روی مغز كودك تأثیر سوء خواهد گذاشت. قیمت دستگاه زردی نوزاد به عوامل مختلفی اعم از جنس، کیفیت وسیله، کاربرد های آن و آپشن های متعلق به آن بستگی دارد. بنابراین اگر جایی جدول زردی نوزاد بر اساس وزن بود، نمیتوانید به آن استناد کنید، زیرا اساسا وزن در این امر دخالتی ندارد؛ بلکه سن تاثیر زیاد و مستقیمی در میزان زردی نوزاد دارد. وضعیتی که به آن انسفالوپاتی بیلی روبین می گویند. سن جنین : نوزاد نارس بیشتر دچار زردی می شود . بیلی روبین به رنگدانه زرد گلبول های قرمز خون گفته می شود. این آزمایش ها ممکن است شامل شمارش کامل خون (CBC)، گروه خون و ناسازگاری فاکتور رزوس (Rh) باشد. در موارد بسیار نادر، زمانی که زردی شدید به سایر درمان ها پاسخ ندهد. چه موقع به پزشک مراجعه کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *