مراقب باشید: 10 درمان زردی نوزاد خطاها

در موارد نادری که زردی نوزاد بیش از 14 روز طول کشیده و میزان آن نزدیک به مرز تعویض خون باشد، میتوان با مشورت پزشک متخصص، شیر مادر را تنها به مدت 1 الی 2 شبانه روز قطع و به نوزاد شیر خشک داده شود و بعد از آن مجددا شیر مادر داده شود. در این موارد برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت نوزاد از شیر مادر جانشین یا شیر خشک تغذیه می شود. این نکته مهم را نیز برای والدین ذکر کنیم که در صورت عدم تمایل برای خرید این محصول، می توانید به راحتی با مراجعه به صفحه اجاره دستگاه زردی نوزاد از شرایط ویژه اجاره روزانه بهره مند شوید! بهترین روشی که برای درمان زردی نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از دستگاه زردی نوزاد یا همان دستگاه فتوتراپی است که زردی را به صورت قطعی درمان میکند و عوارض جانبی نیز ندارد. دستگاه زردی نوزاد یا همان دستگاه فتوتراپی در واقع وسیله ای است که با تابش نور مخصوص به بدن کودک موجب شکسته شدن بیلی روبین تجمع یافته در زیر پوست نوزاد میشود و باعث شکسته شدن بیلی روبین شده و از طریق مدفوع دفع میشود. افراد می توانند با خرید فتوتراپی خانگی نوزاد صاحب یک دستگاه عالی با قابلیت تنظیم میزان و زمان نور درمانی بشوند.  Post was cre᠎at ed by G SA Content Gen​erator Demov​er sion᠎!

دستگاه فتوتراپی کلاسیک و ال ای دی LED جهت درمان زردی نوزاد در منزل بهترین گزینه جهت درمان زردی نوزاد در منزل می باشد. قطعا برای مادر سخت هست که بعد از زایمان چند روز در بیمارستان جهت بستری نوزاد و درمان زردی باقی بماند و از نوزاد مراقبت کرده و شیر به نوزاد بدهد . یرقان معمولاً در پنج روز اول بعد از تولد ظاهر میشود. در صورتی که نوزاد شما با زردی متولد شده باشد باید شما به عنوان والدین نوزاد بلافاصله پس از تولد نوزاد را برای درمان زردی نزد پزشک معالج ببرید تا روند درمان زردی نوزاد آغاز گردد. مقدمه: زردی، شایع ترین علت بستری نوزادان در ماه اول پس از تولد می باشد. این موضوع در نوزادان نارسی بسیار اهمیت دارد، که کارایی مرتبط به بازدارنده های پوستی به خاطر دلایلی همچون نارس بودن با ریسک روبه رو و در مقابل آب بسیار نفوذ پذیر می باشد. زردی به این دلیل بروز می کند که کبد نوزاد به اندازه کافی بالغ نشده تا بیلی روبین خون را دفع کند. در مورد نوزادانی که به مرحله انتقال خون نزدیک می شوند ، نوزاد نباید برای تغذیه از زیر دستگاه فتوتراپی خارج شود ، تغذیه نوزاد باید از طریق بطری یا NGT داده شود.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد امروزه اکثر والدین ترجیح می دهند نوزاد خود را در منزل و با استفاده از دستگاه زردی نوزاد درمان کنند والدین میتوانند در منزل و با تماس با شرکت زردی کلینیک نسبت به اجاره دستگاه زردی نوزاد اقدام نمایند. برای این دستگاه شکل و شمایل های متفاوتی وجود دارد؛ برخی مدل ها شکل چمدان بوده و برخی نیز تاشو هستند. بسیاری از نوزادان در زمان ترخیص از بیمارستان (روز دوم) شروع به زرد شدن میکنند در این شرایط، ممکن است پزشک یک آزمایش پیگیری، زمانیکه کودک شما سه تا پنج روزه است، انجام دهد. زردی در نوزادان یکی از شایعترین بیماریهایی است که بیشتر نوزادان در چند روز اول زندگی خود به آن دچار میشوند. درمان زردی نوزاد تازه متولد شده معمولاً لازم نیست زیرا علائم به طور معمول طی 10 تا 14 روز منتقل می شوند ، اگرچه گاهی اوقات می توانند طولانی تر شوند. مادران با خوردن چند لیمو ترش قبل از هر بار شیردهی به نوزادشان موجب از بین رفتن زردی (یرقان) در کودکانشان می شوند.

به تمامی مادرانی که با این مشکل روبرو هستند توصیه می شود که با استفاده و خوردن لیمو ترش باعث تسریع در حل مشکل خود و نوزادشان شوند. جمع شدن پایه ها و دارا بودن یک کیف برای حمل آن از دیگر مزایای این محصول است. مزایای تغذیه با شیر مادر بر خطرات احتمالی مرتبط با این بیماری بیشتر است. فتوتراپی خانگی نوزاد در ۲ مدل ۴ و ۶ لامپی تولید شده که دارای سنسور دما برای نشان دادن دمای محیط می باشد؛ همچنین در این مدل نمایشگری تعبیه شده که مدت زمان نور درمانی و کارکرد لامپ ها را به نمایش می گذارد. این روش دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است اما با توجه به معایبی که این روش درمانی دارد اکثر والدین ترجیح می دهند نوزاد خود را به جای بیمارستان در منزل درمان کنند ، معایبی از جمله هزینه های بالا همچنین آلوده بودن محیط بیمارستانی باعث می شود که روش درمان زردی نوزاد در بیمارستان مورد استقبال والدین قرار نگیرد. زردی نوزاد در صورتی که برای درمان پیگیری صورت نگیرد می تواند یک بیماری خطرناک برای نوزاد باشد شما باید به عنوان والدین نوزاد نسبت به درمان سریع زردی اقدام کنید در صورتی که درمان زردی به تاخیر بیفتد ممکن است آسیب ها جبران ناپذیری را به جای بگذارد و باعث یک عمر پشیمانی برای والدین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *