معمولترین اشتباهات افراد با درمان زردی نوزاد میکنند

زاهدپاشا با اشاره به اینکه زردی کم بهعنوان آنتیاکسیدان برای بدن مفید بوده و مانند اکسیژن ۲۱ درصد عمل میکند، عنوان کرد: زردی شدید باعث سم در بدن تلقی شده و بهویژه سم برای سیستم عصبی مرکزی، آنسفالوپاتی، کری، اختلال ذهنی و حرکتی و در نهایت ممکن است منجر به مرگ شود. مصرف بیش از اندازه و غیر طبیعی این دارو میتواند به اوردوز منجر شده و حتی به مرگ فرد بیانجامد. این علائم شامل نگرانی و یا اضطراب ، افزایش ضربان قلب ، عرق کردن ، پریشانی ، تشنج و در موارد خیلی نادر مرگ است. در برخی از موارد ممکن است با تغییر ساعات مصرف داروها بتوان از برخی از این تداخلات جلوگیری کرد . کسانیکه خودشان دستگاه را به مطب تحویل میدهند از امتیاز یک ویزیت رایگان به همراه چک زردی با دستگاه بیلی چک (بدون خونگیری) برخوردار میگردند.در صورت تمایل به استفاده از این امتیاز این موضوع را به منشی اطلاع داده ، در روز تحویل دستگاه ، بهمراه نوزادتان به مطب مراجعه نمایید. بیمارانی افسردگی را تجربه می کنند که بطور صحیح از این دارو استفاده نمی کنند؛ و یا تاریخچه ای از تمایل به خودکشی در گذشته آنها وجود دارد.

بعضی از والدین سعی می کنند، تا کودک خود را با استفاده از روش های سنتی و در منزل درمان کنند. فنوباربیتال یک داروی آرامبخش و ضد تشنج است که برای درمان فوری بعضی از حملات تشنجی حاد مورد استفاده قرار میگیرد. این داور معمولا به منظور پیشگیری از تشنج تجویز می شود. بدیهی است که در صورت ابتلا به هر یک از عارضههای یاد شده، انجام اقدمات پزشکی و درمانی به موقع ضرورت دارد تا وضعیت کودک وخیم نشود. به یاد داشته باشید که زردی نوزاد تازه متولد شده یک بیماری قابل درمان است و به طور کلی بدون عارضه است. این مسؤول در همین راستا بابیان اینکه نوزادی که خوابآلوده شود میل به خوردن شیر ندارد و این کم شیر خوردن باعث تشدید زردی میشود، بیان کرد: برای والدینی که این دارو را برای نوزاد استفاده میکند اطمینان کاذب ایجاد میشود و تصور میکنند نوزاد خوب شده ولی متأسفانه بعد از چند روز نوزاد بهبود نیافته و دچار خوابآلودگی و عارضه زردی شده و والدین مجبورند برای بستری نوزاد اقدام کنند. در پایان ثبت سفارش ، دستگاه برای شما ارسال میشود (هزینه ارسال و دریافت رایگان است)، زمان فعالیت کلینیک بین ۱۰ صبح تا ۸ شب است لذا سفارشات ثبت شده پس از ساعت ۸ شب ،فردا ساعت ۱۰ صبح ارسال میشوند. This has be en created  by GSA Conte᠎nt G᠎ener​ator D em ov᠎ersion.

ویژگی های انواع دستگاه های فوتوتراپی تپکو موجود در فروشگاه بازارطب، در ادامه مطلب ذکر شده اند. اثرات آن بین چهار ساعت تا دو روز ادامه دارد. آمپول فنوباربیتال به گروهی از داروها تعلق دارد که در بیمار اعتیاد و یا وابستگی روانی ایجاد می نماید. بیمارانی که این دارو را جهت درمان صرع مصرف می نمایند، همیشه و به طور شدید به این دارو وابستگی روانی پیدا می کنند و احتمالا این بیماران وابستگی جسمی به دارو را نیز تجربه می کنند . حتی اگر RH خون مادر منفی و RH خون نوزاد مثبت باشد،احتمال ایجاد زردی متوسط تا شدید وجود دارد. هدف این تحقیق تعیین تاثیر مصرف شیر خشت (قطره بیلی ناستر) توسط نوزاد یا مادر در بهبودی زردی نوزادان تحت فتوتراپی بود. آمپول فنوباربیتال جهت درمان انواع تشنج در کودکان موثر است و اغلب به عنوان اولین داروی انتخابی ، جهت درمان انواع خاصی از تشنج نوزادان بکار می رود . از آنجایی که دامنه درمانی این دارو بسیار کوچک است، حفظ سطح درمانی فنوباربیتال در خون بسیار مهم است زیرا اگر که سطح این دارو در خون کمتر از مقدار مورد نیاز باشد، فرد ممکن است فرد دوباره تشنج کند و یا اینکه اضطراب را تجربه کند.

معمولا پزشک مقدار داروی مصرفی را جهت کودک بر حسب وزن بدن تعیین می کند. کنترل تشنج میزان دقیق مصرف این دارو به شرایط پزشکی بیمار بستگی داشته و حتما باید توسط پزشک تعیین شود. درجه تب بالا، یکی از عوامل مهمی است که باعث بروز تشنج میشود. عضو هیأت مدیره انجمن نوزادان کشور تصریح کرد: برای نوزادان تغذیه مکرر شیر مادر توصیه میشود و هیچ درمان دارویی روتین سرپایی برای درمان زردی نوزادان وجود ندارد ولی متأسفانه برخی از پزشکان داروی فنوباربیتال را تجویز کرده و این دارو ضد تشنج و باعث خوابآلودگی در نوزادان میشود. گاهی اوقات کودکان مبتلا به زردی شدید، ممکن است خیلی خسته باشند و تغذیه ضعیفی داشته باشند. فوقتخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که قرنطینه در بحث کرونانباید عامل مراجعه دیرهنگام برای درمان زردی نوزادان باشد، اضافه کرد: همه نوزادان بهتر است برای بررسی زردی در روز سوم تولد توسط پزشک معالج یا سیستم بهداشتی مورد معاینه قرار بگیرند. در ادامه به توضیح بیشتر زردی در نوزادان می پردازیم تا در بالابردن این آگاهی سهیم باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *