معمول‌ترین درمان زردی نوزاد بحث {آیا نیست}

نوزاد باید بین روز سوم تا هفتم پس از تولد، زمانی که سطح بیلی روبین به اوج خود میرسد، از نظر زردی معاینه شود. اکثر نوزادانی که بین هفته 35 بارداری و ترم متولد میشوند، نیازی به درمان زردی ندارند. با این حال، در مورد زردی که میتواند مادر را در حین و بعد از بارداری تحت تأثیر قرار دهد، چیز کمی گفته میشود. مصرف میوههای به رنگ زرد در دوران بارداری و شیردهی باعث زردی نوزادان نمیشود. عوارض این قرص در بسیاری از نوزادان که آن را مصرف کرده اند گزارش شده است که وضعیت وخیمی پیدا کرده و در بیمارستان بستری شده اند. ممکن است نوزاد شما یا حتی خود شما مجبور شوید قبل از انجام آزمایش داروهای خاصی مصرف کنید اما فقط اگر پزشک تان به شما این کار را توصیه نماید می توانید این کار را انجام دهید. نور درمانی ممکن است با استفاده از پد یا تشک ساطع کننده نور انجام شود. زردی در نوزاد ممکن است بسیار جدی و تهدید کننده حیات باشد اگر درمان زردی نوزادی به موقع انجام نشود. سطح بیلی روبین پایینتر از حد طبیعی معمولاً نگران کننده نیست با این حال باید در مورد سطوح بالا نگران باشید. Th is data was done  by G SA Con tent G​en᠎erat​or᠎ D emover​sion.

اما سطوح غیرطبیعی بیلی روبین در خون نشانههای ظاهری دارد که بهتان کمک میکند بفهمید کودکتان به آزمایش دستگاه زردی یا تست زردی نوزاد در منزل نیاز دارد. زردی خفیف در نوزادان می تواند به علت تغییرات طبیعی در متابولیسم بیلی روبین باشد یا این می تواند اولین نشانه ای از یک مشکل پزشکی باشد. این روش غیرتهاجمی بوده و استرس و اضطراب در نوزادان و والدین کاهش می دهد. بسیاری از والدین ترجیح میدهند نسبت به درمان زردی نوزادان و انجام تست زردی نوزاد در منزل اقدام کنند. با اجاره دستگاه فتوتراپی و یا دستگاه زردی نوزاد از زردی کلینیک می توانید نسبت به درمان زردی نوزاد دلبندتان اقدام نمایید. برای این آزمون جهت تشخیص و درمان زردی نوزادی ، قبل از انجام آزمون، نیازی به خوردن یا نوشیدن چیزی غیر از آب و شیر برای نوزاد برای چهار ساعت نخواهد داشت. نوزادان در اکثر موارد در بدو تولد به زردی نوزادی مبتلا می شوند و گاهی اصلا نیازی به درمان خاصی نیز ندارند اما در برخی موارد نیاز است که زردی نوزاد و علت آن تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدام گردد. هنگامی که بدن شما بیش از حد دارای بیلی روبین است، پوست و سفیدی چشمان شما زرد خواهد شد.

اگر سطح بیلی روبین در هنگام تولد بیش از حد بالا باشد، ممکن است خون نوزاد در چند روز اول زندگی خود چندین بار برای نظارت بر عملکرد کبد مورد آزمایش قرار گیرد. در نوزادان تازه متولد شده زمانی که بیش از 5 میلیگرم در دسیلیتر باشد، زردی در نظر گرفته میشود. علائم زردی نوزاد تازه متولد شده چیست؟ وی با بیان اینکه طبق تحقیقات معمولا در نوزادان کشورهای شرقی بیشتر از کشورهای غربی، یرقان دیده میشود، افزود: در یرقان فیزیولوژیک، نوزاد تازه متولد شده، در روز اول تا سوم بیشتر از 12 میلی گرم بیلی روبین در خون دارد که ممکن است کم کم این شرایط بهبود یابد و برطرف شود و شدت آن در نوزاد شدید و خفیف شود. اساسا جنسیت در میزان ابتلا به این بیماری تاثیری ندارد، اما یکی از فاکتورهای موثر در ابتلا به زردی معمولا در پسران بیشتر بروز میکند و میتواند وابسته به جنسیت باشد. دلیل دیگری برای سطوح بالای بیلی روبین می تواند این باشد که گلبول های قرمز بیشتر از حد معمول تخریب شوند. که به صورت خودکار عملیات درمانی را جهت رسیدگی مادر به نوزاد قطع میکند. اگر متوجه شدید که رنگ پوست یا سفیدی چشم کودکتان زرد میشود، باید آزمایش تشخیص زردی چه به صورت خانگی و چه به صورت بیمارستانی انجام دهید.

فوتوتراپی نوعی روش درمانی است که شامل قرار گرفتن در معرض نور فلورسنت و یا دیگر منابع نور مانند نور هالوژن، نور خورشید و نور الئیدی به منظور درمان بیماری های خاص است. رسوب بیلی روبین در مغز نوزاد موجب آسیب مغزی در کودک می شود که این عارضه در ماههای بعد با عقب ماندگی ذهنی , معلولیت های حرکتی و ناشنوایی کودک خود را نشان می دهد. آزمایش خون برای بیلی روبین، راه خوبی برای آزمایش و تشخیص آسیب کبدی است. تشخیص و درمان زردی نوزاد بسیار مهم است زیرا سطوح بالای بیلی روبین میتواند باعث آسیب دائمی به مغز نوزاد شود. در این میان یکی از اصول معالجه، استفاده از لامپهای مخصوص به نام لامپ فتوتراپی است که با تشخیص و تجویز پزشک قابل استفاده است. فتوتراپی یک روش معمول و بسیار موثر در درمان است که با استفاده از نور، بیلی روبین را در بدن کودک تجزیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *