معمول‌ترین علت زردی نوزاد بحث {آیا نیست}

رنگ مدفوع او نیز ممکن است از زرد به سبز تغییر کند. نور شکل و ساختار مولکول های بیلی روبین را به گونه ای تغییر می دهد که می تواند هم از طریق ادرار و هم از طریق مدفوع دفع شود. آیا می توان در خانه فتوتراپی را انجام داد؟ بالارفتن مقدار ماده ای به نام ” بیلی روبین” که از تجزیه گلبول های قرمز خون حاصل می شود موجب زرد شدن رنگ ملتحمه چشم و پوست در انسان است که این ماده در نوزادان به آسانی می تواند از سد مغزی خونی عبور و در مغز نوزاد رسوب کند. محلول شدن این ترکیب در آب موجب می شود کبد راحت بتواند آن را متابولیزه و دفع کند. 1- درصورت كفایت شیر، نوزاد در 24 ساعت 6-4 بار پوشك خود را خیس می كند و حداقل 4-3 بار مدفوع می نماید. در برخی موارد، فتوتراپی برای ۵-۷ روز مورد نیاز خواهد بود در حالی که در بعضی موارد، ممکن است فقط برای حدود ۲۴ ساعت یا کمتر مورد نیاز باشد. فتوتراپی، یک روش درمانی رایج و بسیار موثر است که از نور برای تجزیه بیلیروبین در بدن کودک استفاده میکند. Artic le was g en erat ed wi th GSA C᠎on tent Gener᠎ator᠎ D emov​ersion .

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه میکند که همه نوزادان تازه متولد شده، یک بار قبل از ترخیص از بیمارستان و بعد زمانی که نوزاد 3 تا 5 روزه است، از نظر زردی معاینه شوند. او افزود: مراجعان میتوانند همه روزه با مراجعه به متخصص اطفال حاضر در درمانگاه صبح این مرکز درمانی، نوزادان خود را مورد معاینه قرار داده و دستور موردنیاز برای آزمایش دریافت و در نهایت جواب آزمایش را تا یک ساعت پس از انجام تست دریافت کنند. زردی نوزادی طول کشیده باید از نظر متخصص اطفال بررسی شده و عدد دقیق زردی در خون مشخص شود. پس با مشاهده اولین علائم،حتما برای درمان زردی نوزاد به پزشک مراجعه کنید.در ادامه انواع زردی نوزاد را با هم بررسی می کنیم. ممکن است برای بررسی اینکه آیا زردی نوزاد به دلیل یک بیماری زمینهای است، آزمایشهای بیشتری لازم باشد که شامل آزمایش نوزاد برای شمارش کامل خون (CBC)، گروه خونی و ناسازگاری فاکتور رزوس (Rh) است. فتوتراپی سبب شده است که تعویض خون در نوزادان کمتر انجام گیرد. درمان زردی نوزادان با استفاده از دستگاه زردی نوزاد در منزل هزینه ی کمتری دارد، چون هزینه اجاره ی دستگاه و درمان در منزل بسیار کمتر از درمان در بیمارستان است.

پزشک فوق تخصص نوزادان این مرکز درمانی نیز با تاکید خانوادهها برای جدی گرفتن زردی نوزدان و مراجعه به پزشک متخصص به محض بروز نشانهها، گفت: زردی نوزادان به علت تجمع مادهای به نام «بیلی روبین» در خون نوزاد و تخریب گلبول های قرمز به وجود میآید؛ گلبول های قرمز در نوزادان، طول عمر کمتری نسبت به بزرگسالان داشته و سریع تر تخریب میشوند، بنابراین در نوزادان شاهد تولید بیلی روبین بیشتری نسبت به بزرگسالان هستیم. اما علت زردی نوزاد چیست و آیا تغذیه مادر در دوران شیر دهی و بارداری در زردی کودک نقش دارد؟ این پروسه در یک مرکز مراقبتهای ویژه نوزادان انجام میشود. در نتیجه بیلی روبین بیشتری تولید میشود. هرگونه علائم یا نشانه دیگری در کودک که شما را نگران میسازد. اگر چراغها روشن نشوند احتمالا مرحله قبل را درست انجام نداده اید پس مجددا زمان را توسط دکمه Up/Down تنظیم نمایید. معمولاً قبل از خاموش شدن چراغ های فتوتراپی کاهش قابل توجهی در سطح بیلی روبین سرم مشاهده می شود. در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، ممکن است، دو نوع زردی دیده شود. برای هفته اول زندگی نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، باید 8-12 بار در روز تغذیه شوند، ولی نوزادان شیر خشکی باید هر 2-3 ساعت با 1-2 اونس شیر خشک تغذیه شوند.

در این میان برخی از افراد، لامپهای LED را برتر از لامپ فلورسنت میدانند. ۴. کودک را آرام کنید. هنگام خرید لامپ زردی نوزاد باید به مارک و مشخصات آن توجه و مدل های ال ای دی و فلورسنت را تهیه کنید. زردی یا یرقان یک بیماری موقتی، شایع و معمولاً بی خطر است که بیشتر نوزادان تازه متولد شده را درگیر می کند. نوزاد شما کم شیر می خورد، ظاهر بی حالب دارد و گریه های بلندی می کند. در این موارد، زردی اغلب خیلی زودتر یا دیرتر از شکل رایجتر زردی نوزاد ظاهر میشود. پزشک ممکن است زردی نوزادی را با توجه به ظاهر کودک تشخیص دهد. با این حال، به دلیل فواید شیردهی، کارشناسان همچنان آن را توصیه می کنند. بیلی روبین ماده زردی است که هنگام تجزیه سلول های قرمز خون که اکسیژن را به بدن منتقل می کنند ، تولید می شود. پزشک معالج دستورالعمل های واضحی را در مورد نحوه آماده سازی کودک ارائه می دهد. وضعیتی که به خاطر تجمع بیلی روبین در مغز ایجاد می شود. Content was c᠎reated by G᠎SA C᠎on te nt  G enerat or Demoversion!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *