مقاله شماره یک در اجاره دستگاه زردی نوزاد

اگر کودک شما یکی از این اختلالات را داشته باشد، تشخیص به موقع مهم است. به این نکته مهم توجه داشته باشید که مثبت بودن نتیجه آزمایش به این معنی نیست که نوزاد به طور قطع به بیماری مبتلا خواهد شد، بلکه ریسک ابتلا به بیماری در او بیش از سایرین است. نتیجه آزمایش منفی غربالگری به این معنی است که احتمال اینکه کودک شما یکی از ۲۴ اختلال را داشته باشد بسیار کم است. در صورتیکه این هورمون به اندازه کافی در بدن تولید نشود، یعنی فرد از کم کاری غده تیروئید رنج میبرد. خوب است بدانید کودکان در بدو تولد دارای حس شنوایی طبیعی بوده و تنها تعداد کمی از آنها دچار اختلالاتی نظیر کم شنوایی ملایم، متوسط، شدید و عمیق خواهند بود. اما بعضی از نوزادان دچار نوعی یرقان هستند و میزان بیلی روبین ظرف چند روز اول بعد از تولد به بیشتر از ۵ (mg/dL) میرسد. اما آیا این باور واقعا ریشه علمی دارد؟ This artic​le was g​enerated with GSA Content Generator DE MO.

یکی از درمان خانگی زردی نوزاد استفاده از چند قطره آب لیموشیرین است که در برخی فرهنگ ها خصوصا بین مادربزرگ های ما رواج دارد، اما از نظر علمی نباید هیج آبمیوه ای به نوزاد زیر شش ماه بدهید، به همین سبب توصیه می کنیم که قبل از دادن آب لیموشیرین به نوزاد، ابتدا با متخصص اطفال مشورت کنید. به طور کلی انجام این نوع از آزمایشهای نوزاد در ماه اول تولد توسط کارشناسان توصیه میشود. این ماده همان عامل ابتلای نوزادان به بیماری زردی نوزاد می باشد. برای اینکه تقریبا یه قیمتی دستتون بیاد و بدونید نرخ کلی اجاره دستگاه زردی نوزاد به چه صورته ما براتونیه جدول قیمت فراهم کردیم تا راحت بتونیدیه دید کلی نسبت به قیمتها داشته باشید و بتونید هزینه اجاره دستگاه فتوتراپی در تهران رو با بستری کردن نوزاد در بیمارستان مقایسه کنید. با کارشناسان ما در هومکا تماس بگیرید تا تجربهایی مطمئن از خدمات درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی در منزل را داشته باشید. ما ادعا می کنیم که در حرفه ی خود متخصص و بی نظیر هستیم. یکی از راههای آسان برای بررسی زردی این است که انگشت خود را روی پوست کودک فشار دهید و خون را موقتاً از آن خارج کنید.

برای مثال حتما باید از چشم بند و شورت ضد زردی استفاده نمود. اگر علت زردی مشخص نشود ، با داروهایی مانند اورسودوکسی کولیک اسید(UDCA) سبب دفع بیلی روبین از بدن و کاهش زردی و خارش بدن می شوند. اگر میزان بیلی روبین در خون بالا باشد، پزشک آزمایش های بیشتر یا سونوگرافی تجویز میکند. این هورمون سوخت و ساز ( متابولیسم) بدن را کنترل کرده و به رشد و تکامل مغز کمک میکند. این بیماریها میتوانند زمینه را برای عقبماندگی ذهنی و حرکتی نوزاد فراهم کرده و رشد طبیعی او را مختل نمایند. بیلیروبین آزاد شده در خون به کبد میرسد و از آنجا برای دفع به دستگاه گوارش میرود و توسط مدفوع دفع میشود. از تست تیروئید نیز به عنوان یکی از آزمایشهای نوزادان یاد میشود. آزمایش تیروئید نوزادان چگونه انجام می شود؟ اما دسته ای از نوزادان هستند که معمولا پس از هفته دوم دچار زردی می شود. اما تشخیص چشمی قابل اعتماد نیست و بهترین راه تشخیص زردی آزمایش خون و اندازهگیری میزان بیلیروبین نوزاد است. دو نوع از زردی ممکن است در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، رخ می دهد. آزمایش غربالگری نوزاد شامل غربالگری شنوایی و تست خون است. یک نوزاد تازه متولد شده ممکن است سالم به نظر برسد اما میتواند یک اختلال نادر و جدی دارد که ممکن است شما و پزشک یا ماما از آن اطلاع نداشته باشید.

به طور کلی میزان زردی در نوزادان تازه متولد شده در اولین روز اگر بالاتر از ۵ درجه باشد نگران کننده است و احتمال می رود تا دچار زردی پاتولوژیک باشند که باید سریعا تحت نظر و تحت درمان در بیمارستان قرار بگیرد اما این میزان از زردی در روزهای بعد عادی می باشد و نیاز به اقدامات سریع و بستری شدن ندارد آن اقدام شود اما در این روزها نیز درجه زردی ۷ تا ۸ غیرعادی و زردی خفیف و اعداد ۱۳ تا ۱۴ و ۱۵ تا ۱۷ زردی خطرناک محسوب می شود و نیاز به درمان دارد و آخرین و شدیدترین درجه زردی نیز در نوزادان عدد ۲۵ می باشد. نگه داشتن کودک در نورخورشید، بسیار تاثیرگذار است فقط مراقب باشید طولانی مدت در معرض نورخورشید قرار نگیرد زیرا ممکن است باعث آفتاب سوختگی وی شود. به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، بر اساس ماده يك قانون ترويج تغذيه با شير مادر و حمايت از مادران در دوران شيردهي مصوب مجلس شوراي اسلامي ورود هر نوع شير خشك و غذاهاي كمكي شيرخوار، بايد با رعايت قانون مقررات صادرات و واردات كشور صورت گيرد و شير خشك فقط از طريق داروخانهها توزيع شود. درشرایطی که با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، حضور نوزادان و کودکان در مراکز درمانی بان گرانی همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *