مهم قطعات درمان زردی نوزاد

۲٫ با واحد فتوتراپی تماس بگیرید. داشتن یک رادیومتر با پهنای باند مناسب برای اندازه گیری سطوح نور تابش شده توسط واحد فتوتراپی از اهمیت بالایی برخوردار است. سطوح تابش ممکن است بسته به ترکیب منابع نور در هر واحد متفاوت باشد. و یا در این عدد حتماً صدمهای ایجادمیشود.چون برای هر نوزادی ممکن است این عدد فرق داشته باشد. این احتمال وجود دارد که کودکان در نتیجه NAFLD یا استئوهپاتیت غیرالکلی (NASH) به بیماری بزرگ شدن کبد مبتلا شوند. تأثیر نور آبی بر بیلی روبین، تجزیه آن به اجزای غیر سمی محلول در آب است که به سرعت توسط کبد دفع می شود تا بعداً از طریق ادرار دفع شوند. باید توجه داشته باشیم که، دستگاه را با فشار داخل وسیله نقلیه قرار ندهیم و باید محیطی که به وسیله آن دستگاه فتوتراپی حمل و نقل می شود، متناسب با اندازه دستگاه باشدو هم چنین در زمان حمل و نقل به دستگاه فتوتراپی، هیچ گونه ضربه ای وارد نشود و یا بر روی دستگاه در زمان حمل و نقل وسایل دیگری قرار ندهیم. ᠎Th᠎is data has be​en gen er᠎ated with G SA C​onte᠎nt Gen erat or ​DE MO᠎.

همانطور که در بالا گفته شد، فتوتراپی درمانی است که معمولاً برای هیپربیلی روبینمی نوزادان استفاده می شود و بر اساس تخریب نوری است که بیلی روبین در داخل بدن و در شرایط آزمایشگاهی تحت آن قرار می گیرد و باعث تولید محصولات نوری پلاریزه تر می شود که در نتیجه محلول در آب هستند و به راحتی دفع می شوند. نوزاد شما ممکن است بین روز های سوم تا هفتم بعد از تولد زمانی که معمولا مقدار بیلی روبین به اوج خود می رسد، برای بیماری زردی در نوزادان معاینه شود. یک جلسه فتوتراپی کم تراکم معمولی تقریباً ۳ روز مداوم برای درمان بیماران نارس و یک تا دو روز برای نوزادان ترم طول می کشد. افزایش میزان بیلی روبین (معمولا بیلی روبین غیر مستقیم) و یرقان در نوزادان بسیار خطرناک است و در اثر عوامل مختلف رخ میدهد. با این حال، تشخیص هیپربیلی روبینمی فیزیولوژیکی و پاتولوژیک دشوار است و این بستگی به نتایج یک مطالعه تشخیصی کامل، از جمله سایر آزمایشات خون (به عنوان مثال، گروه خونی مادر و کودک، یا با آزمایش مستقیم کومبز) دارد.

سطوح بالای بیلی روبین می تواند نتیجه عوامل پاتولوژیک یا فیزیولوژیکی باشد. زردی گسترش یافته یا شدیدتر شده باشد. زردی نوزاد به چه عواملی بستگی دارد؟ اما زردی نوزاد به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر ادرار او به نظرتان تیره تر به نظر می رسد، نگران نباشید زیرا این بیلی روبین است که از بدن او خارج می شود. ولی به هیچ وجه نباید نسبت به درمان زردی نوزاد بی تفاوت باشید و هر چه سریع تر باید اقدامات لازم را برای درمان نوزاد خود انجام دهید . این مخلوط را دوباره از صافی عبور دهید و از آن هر 2 ساعت یک بار، به میزان یک قاشق چای خوری به نوزادتان بدهید. ۲- جهت درمان زردی نوزاد: هر روز مقدارى عناب نیمکوب شده و گل بنفشه را به نسبت مساوى بجوشانید و آب آن را صاف کرده، بعد مقدارى ترنجبین و شیرخشت در آن حل کنید. یک جلسه معمولی فتوتراپی با شدت کم شامل سه روز درمان مداوم برای نوزادان نارس و یک تا دو روز برای نوزادان ترم است. دستگاه زردی نوزاد یا دستگاه فتوتراپی نوعی روش درمان زردی نوزادان با بهره گیری از فوتون ها و نورها است. دستگاه فتوتراپی نوزاد دستگاه هایی هستند که نور را با طول موج بین ۴۲۰ تا ۵۰۰ نانومتر برای درمان هیپربیلی روبینمی ساطع می کنند، وضعیت بالینی موجود در نوزادان که با زردی پوست و چشم ها (یرقان) به دلیل غلظت بالای بیلی روبین در بدن مشخص می شود.

استفاده از نور خورشید هم به دلیل سوزاندن پوست لطیف نوزاد توصیه نمی شود. همچنین آزمایش هایی که پزشک تجویز می کند هم مهم است و می تواند تا درصد زیادی زردی نوزاد را کاهش دهد. زمانیکه بیلی روبین ها در سطح طبیعی باشند نیاز به بستری شدن در بیمارستان نیست و می توانید نوزادتان را با روش های خانگی هم درمان کنید. در برخی شرایط که دستگاه جوابگوی درمان نمی شود و سطح بیلی روبین خون پایین نمی آید باید مراقبت های ویژه تری را اعمال کرد و کودک را در بیمارستان بستری کرد. این یک عامل مهم در تعیین اثربخشی درمان است. در نهایت به پاسخ این سوال میرسیم. برای مقایسه کارایی و اثربخشی سیستم های مختلف فتوتراپی می توان از میانگین توان طیفی استفاده کرد که به عنوان حاصلضرب سطح پوستی که تحت تابش قرار می گیرد و متوسط تابش طیفی از آن ناحیه تعریف می شود. منبع نور در فاصله معینی در بالای بیمار قرار می گیرد که اثر درمانی را به دلیل شدت نور دریافتی تضمین می کند. این منبع نور انرژی کمتری مصرف می کند و طول عمر آن فوق العاده طولانی است.  This c​onte nt was  done by GSA Con te nt G᠎en​er ator Demover sion !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *