مکان درمان زردی نوزاد 6 ماه دیگر خواهد بود؟

نور درمانی (فوتوتراپی): کودک در زیر لامپ مخصوصی که طیف آبی-سبز تابش می کند، قرار می گیرد. زیرا زردی فیزیولوژیک نوزادان، با قرار دادن نوزاد برای مدت خاصی زیر نور لامپ های مخصوص فتوتراپی به راحتی قابل درمان است. وقتی که پوست بیشتر در معرض نور باشد ، این روش درمانی بهترین نتیجه را می دهد. در نتیجه ، بیلی روبین در خون نوزاد جمع شده و به صورت زردی در پوست ظاهر می شود. در نتیجه طی مدت زمان ۲ الی ۳ هفته زردی نوزادان درمان میشود. این سیستم با ساز و کاری علمی و مدبرانه سبب می شود زردی نوزاد بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف شود. به علاوه، ما می توانیم به سلامت اشکال دارویی موادی مانند شیر خشت (که به صورت قطره در داروخانه ها موجود است) اطمینان کنیم اما واقعا نمی توان به سلامت و ایمنی اشکال سنتی این ترکیب ها که در عطاری ها وجود دارند و قرار است به یک نوزاد با سیستم ایمنی بسیار ضعیف داده شود، اطمینان کرد. نوزادی که به دنیا می آید با توجه به جثه ریز و کوچکش از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار است، و در اکثر نوزادان کبد به مرحله تکامل نرسیده است.

Po​st w᠎as generated ᠎with t he he lp of GSA C ontent Ge nerato᠎r DE MO.

تست بیلی روبین همچنین برای درمان زردی نوزادی با استفاده از دستگاه بیلی روبین متر نیز انجام می شود. چگونه در تهرانپارس شهر تهران از هوم سرویز برای آزمایش زردی نوزاد استفاده کنیم؟ ما در هر ۲ صورت، توصیه به ادامه شیردادن برای بهبود سریع تر زردی می کنیم و به هیچ عنوان تغذیه با شیر مادر را متوقف نخواهیم کرد. بیش از 50% کودکان تازه متولد شده به این نوع زردی مبتلا می شوند.زردی فیزیولوژیکی از روز دوم یا سوم بعد از تولد شروع شده و معمولا تا یک یا دو هفتگی نوزاد ادامه می یابد.هنگامی که کبد کودک به اندازه کافی برای حذف بیلی روبین از جریان خون موثر عمل نکند زردی گسترش پیدا می کند ولی با رشد نوزاد و بالغ شدن کبد او،درمان زردی نوزاد خودبه خود صورت گرفته و رفع می شود.درمان زردی نوزاد در این نوع با پیگیری والدین در هفته های اول و دوم انجام شده و جای نگرانی نیست . نه، درمان های سنتی و دارویی، می توانند موازی درمان اصلی و به صورت کمک انجام شوند اما جای درمان اصلی را نخواهند گرفت. این کارها، فقط شروع درمان اصلی را به تعویق می اندازد و تاثیری در درمان بیماری نوزاد نخواهد داشت.

زردی نوزادان، جزو بیماری هایی است که اگر جدی گرفته نشود، می تواند عوارض مغزی بسیار خطرناک و جبران ناپذیری (مانند عقب ماندگی ذهنی) برای فرزند ما دنبال داشته باشد. این نوع درمان هنگامی انجام میشود که نور درمانی در نوزاد موثر واقع نشود، در این درمان خون نوزاد جایگزین میشود. فتوتراپی با تغییر بیلی روبین در پوست به شکلی که باعث ناشنوایی یا آسیب مغزی نشود، عمل می کند. کبد نارس یک نوزاد تازه متولد شده اغلب نمی تواند به سرعت بیلی روبین را دفع کند و بیلی روبین زیاد منجر به زردی می شود که به آن زردی فیزیولوژیکی می گویند و معمولا در روز دوم و سوم بعد از تولد ظاهر می شود برخی پیش زمینه ها در کودک ممکن است احتمال این بیماری را افزایش دهد . PKU یک بیماری ارثی است که در آن بدن نمی تواند پروتئینی بنام فنیل آلانین را متابولیزه کند. همچنین هر یک از متهمان از جنبه عمومی جرم نیز به پرداخت 9 میلیون تومان جریمه نقدی بهعنوان مجازات جایگزین یک سال حبس محکوم شدند. با استفاده از این لامپ ، نوزاد با خطرات بالای عمل تعویض خون مواجه نشده و همچنین در اثر خاصیت فتو اکسیداتیو نور لامپ، میزان بالای بیلیروبین خون در نوزادانی که به علت کم کاری کبد قادر به دفع آن نیستند، به صورت ترکیب محلول در آب در آمده و توسط کبد و کلیه دفع میشود.

از این رو، خانواده ها باید برای درمان این بیماری به پزشک متخصص مراجعه کنند و دوز درمان های غیرعقلانی مانند استفاده از غذاهایی با طبع سرد در مادران یا خواباندن بچه ها در گونی برنج را خط بکشند. نوع دوم هم که زردی دیررس شیر مادر است، از آخر هفته اول پس از تولد شروع می شود و گاهی طول درمان و بیماری به ۱ تا ۲ ماه هم می رسد. گاهی نوزادان را برای فظ دمای بدن یا رفع کبودی در دستگاه انکباتور برای چند ساعت نگه داری می شوند. برای این منظور باید از دستگاه فتوتراپی خانگی استفاده کرد. در زمان استفاده از دستگاه فتوتراپی باید نوزاد خود را تاق باز خوابانیده مگر اینکه نوزاد دارای وضعیت بالینی خاصی باشد. در نوع دوم، زردی نوزاد معمولا از هفته دوم تولد آغاز مي شود و علت آن مي تواند موادي باشد كه در شير وجود داشته و باعث غيرفعال كردن آنزيم هاي كبدي و روده اي نوزاد مي شود كه اين موضوع مواد صفراوي را باز جذب مي كند. معمولا بیشتر مادران در روزهای اول پس از زایمان، شیر کافی و مناسبی ندارند اما نباید نگران باشند زیرا میزان ترشح شیر با ادامه روند مکیدن نوزاد در روزهای پیش رو، بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *