نحوه انتخاب درمان زردی نوزاد

بیلی روبین مادهای مایل به زرد است که در طی روند طبیعی تجزیه سلولهای قرمز خون ایجاد میشود. 4. کبودی هنگام تولد ایجاد می شود. زردی نوزادان اتفاق نسبتا رایجی است که در چند روز ابتدایی تولد ظاهر شده و پس از گذشت یک هفته از بین میرود. نوزاد شما ممکن است بین روز های سوم تا هفتم بعد از تولد زمانی که معمولا مقدار بیلی روبین به اوج خود می رسد، برای بیماری زردی در نوزادان معاینه شود. مقدار بیلیروبین در همهی نوزادان طی چند روز اول پس از تولد کمی بالاتر از حالت عادی است؛ اما اگر بیلیروبین خون بیشاز 5 میلیگرم بر دسیلیتر باشد و طی روزهای بعد افزایش پیدا کند، ممکن است نوزاد به یرقان مبتلا باشد. در طی چند روز اول، کودک شیر آغوز می خورد، ماده ای که دارای مواد مغذی بسیار غلیظ و بسیار زیاد (فقط چند قاشق غذاخوری از آن را سیر می کند!).

زردی در نوزاد هنگامی اتفاق می افتد که کودک بیلی روبین زیادی در خون خود دارد. علائم زردی همراه با زرد شدن نوزاد همراه است و برای متوجه شدن دقیق درصد زردی باید به پزشک مراجعه کنید تا کودک تحت درمان قرار بگیرد. چون واکنش بدن افراد نسبت به درمان متفاوت است همانطور که دو تا افراد ممکنه با هم دچار سرماخوردگی بشن یکی ممکنه دو روز درمان بشه و درمان فرد دیگه دو هفته هم طول بکشه و به همین صورت بدن هر نوزاد به درمان واکنش منحصر به فرد خودشو نشون میده یک نوزاد یک روزه خوب میشه و یک نوزاد دو روزه اما به صورت کلی باید بهتون بگم که حداقل تایم اجاره دستگاه زردی نوزاد ۴۸ ساعت یا همون دو روزه و تجربه ثابت کرده که ۹۰ درصد نوزادان توی همون ۴۸ ساعت زردیشون کامل میشکنه و از بین میره و شما دیگه نیازی به استفاده از دستگاه زردی ندارید اما مواردی هم پیش میاد که ممکنه درمان زردی نوزاد بیشتر طول بکشه و شما میتونید به ازای هر شبانه روزی که دستگاه را نیاز داشتید تمدید کنید هزینه رو واریز کنیم و به کارشناسی ما اطلاع بدید تا داخل سیستم مجموعه تمدید دستگاه شما ثبت شود. Th is conte​nt was ​done with the ᠎help  of GSA C on tent Ge ne rator ​DEMO.

بههمیندلیل هم معمولا زردی نهایتا تا دو یا سه هفته ازبین میرود و جای نگرانی خاصی هم نیست. این زردی معمولاً در سفیدی چشم و پوست نوزاد قابل مشاهده است. از آنجا که در معرض لامپ های فتوتراپی قرار دارند، این نوزادان ممکن است دچار تغییر رنگ ادرار، پوست و خون (به رنگ خاکستری- قهوه ای) شوند. ممکن است یک غذا در بهبود زردی تاثیر بیشتری از غذای دیگر داشته باشد. فتوتراپی ممکن است اثرات نامطلوبی روی چشم ها و اندام تناسلی نوزاد به جا بگذارد در صورتی که به درستی از دستگاه فتوتراپی استفاده نشود. در صورتی که چشمبند روی چشمهای کودک بسته نشود ممکن است چشمهای او آسیب ببیند. بنابراین در حین درمان زردی بهتر است مقدار زیادی از مایعات را به نوزاد خود بدهید، در این صورت دفع بیلی روبین از طریق مدفوع به راحتی انجام خواهد شد. فتوتراپی می تواند در خانه انجام شود اما اگر زردی در نوزاد تازه متولد شده شدید باشد، در این صورت نیاز به فتوتراپی در بیمارستان است. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کمک سیستم ایمنی در مقابله با ویروس به منظور درمان سرماخوردگی کودکان انجام دهید.

گام به گام قران نهم ۱۴۰۰. در صورتی که نتایج آزمایش Bilirubin Total در محدوده طبیعی نباشد، لزوما به این معنی نیست که یک مشکل جدی وجود دارد که نیاز به درمان دارد. 3- نگاهتان به ساعت باشد: آب میوه و تنقلات حداقل یک ساعت قبل از غذا.اگر کودک شما گرسنه به سر میز بیاید،اشتهای بیشتری برای خوردن خواهد داشت. در فتوتراپی از نور مخصوصی برای تغییر شکل بیلی روبین استفاده میشود و در نتیجه کودک بهتر میتواند بیلی روبین را تنظیم کند. آزمایش پوستی: آزمایش پوستی با دستگاهی به نام بیلی روبینو متر از طریق پوست اندازه گیری می کند. للتحويل من متر الى مليمتر. سعر متر البازلت. مملكة عربية قديمة من 6 حروف. سعر مرسيدس gle 2022 في مصر. لوحة شرف جامعة ال البيت 2022 الفصل الثاني. تنزيل واتساب الاخضر الحديث 2022. زنگ ریاضی. تنزيل العاب اطفال جديدة. نيويورك ٨٠. قصص اطفال بالصور والكتابة ppt. پس از مشاهده روند بهبود و کاهش بیلی روبین، آزمایش خون هر 6 الی 12 ساعت انجام می گیرد. نور درمانی یا فتوتراپی را باید با دستگاههای مخصوص انجام داد. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، می توان این اختلالات را در بدو تولد تشخیص داد و نوزادان را از مشکلاتی مانند مرگ زودرس و ناگهانی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات شنوایی و ناتوانی های جسمی نجات داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *