نحوه خرید (الف) زردی نوزاد چقدر طول میکشد On A Tight وجوه

چه زمانی نوزادان مبتلا به زردی در NICU بستری میشوند؟ NICU مخفف جمله انگلیسی «بخش مراقبتهای ویژه نوزادان» است. نوزادان نارس به مراقبتهای ویژهای نیاز دارند، از این رو در دستگاههای مخصوص انکوباتور نگهداری میشوند. حال اگر اختلالی در این فرآیند روی دهد، بیلی روبین اضافی به بافت های اطراف نشت می کند و بیماری یرقان حاصل می شود. چنانچه نوزادی به دلیل ابتلا به بیماری مزمن ریوی نیاز به استفاده از اکسیژن داشته باشد، میتواند با تجویز اکسیژن از طریق لوله بینی مرخص شود. همچنین نوزادانی که به دلیل ضایعهای نیاز به جراحی عمده داشته باشند باید قبل از عمل و بعد از آن حداقل به مدت ۴۸ساعت در NICU بستری شوند. نوزادانی که سن کمتر از ۲۷ هفته بارداری داشته باشند یا وزن هنگام تولد آنها کمتر از ۱۰۰۰ گرم باشد برای مراقبت بیشتر بالینی، نوزادان با مشکل تنفسی شدید که نیاز به استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی یا مقدار زیادی اکسیژن دارند، نوزادانی که دیالیز صفاقی میشوند یا به دلیل زردی بالا نیاز به تعویض خون دارند، نوزادانی که مشکلهای قلبی شدید، تشنج و وقفههای تنفسی مکرر داشته باشند و نوزادانی که حال عمومی خوبی ندارند، باید در NICU بستری شوند.  Th᠎is art icle was gener at ed  by G SA  Co᠎nt ent Ge ne᠎ra​to r DEMO.

نوزادان نارس و کموزن تا چه زمانی در NICU میمانند؟ این بخش مسوول پذیرش و مراقبت ویژه از نوزادان نارس یا نوزادان پرخطر و بیمار است. NICU مخفف جمله انگلیسی «بخش مراقبت های ویژه نوزادان» است این بخش مسوول پذیرش و مراقبت ویژه از نوزادان نارس یا نوزادان پرخطر و بیمار است. برای آشنایی بیشتر با این بخش گفتوگوی ما را با دکتر نگار سجادیان، فوقتخصص نوزادان و رییس بخش NICU بیمارستان شریعتی بخوانید. همچنین تامین نیازهای نوزاد، پیشگیری از عفونت، تغذیه مناسب، امکان دسترسی آسان و سریع به ابزار و تجهیزات تخصصی در این بخش فراهم است. درمان این بیماری شامل تجویز داروهای جایگزین هورمون تیروئید است که به شکل قرص عرضه شده و به صورت روزانه مصرف میشود. علاوه بر آن اگر شما سابقه ابتلا به بیماریهای غده تیروئید در بین افراد خانواده و فامیل را دارید، اکیداً به شما توصیه میشود که علائم و نشانههای کم کاری تیروئید در کودکان با سن بالا را فرا بگیرید و کودکان خود را در فواصل زمانی منظم مورد آزمایش غربالگری برای این بیماری قرار دهید. Th​is post w᠎as generat ed ​by GSA Content  Genera to r  DE MO !

غالباً بعد از تشخیص کم کاری تیروئید، یک اسکن از غده تیروئید نوزاد گرفته میشود تا وجود ناهنجاری در شکل غده یا موقعیت نادرست آن و یا حتی عدم وجود غده مورد بررسی قرار گیرد. اگر غربالگری اولیه نشان داد که مقدار هورمون T4 و یا هورمون TSH در نوزاد بالاتر از حد طبیعی است، احتمالاً آزمایشهای دیگری هم بر روی نوزاد شما انجام میگیرد تا بیماری کم کاری تیروئید در نوزاد تأیید شود. بیلی روبین ماده ایست که وجود بیش از آن در خون نوزاد عامل بیماری زردی است لذا شناخت دقیق مکانیسم آن و همچنین باعث می شود تا روش های بهتری برای درمان نوزادانی که سطح بیلی روبین آنها بالاست اتخاذ گردد ضمنا آگاهی از میزان نرمال بیلی روبین توتال و دایرکت در نوزادان نیز میتواند راهکار بسیار موثری در درمان ایجاد نماید. کمبود هورمون تیروئید در کودک باعث جلوگیری از رشد درست و کامل مغز میشود و میتواند رشد فیزیکی کودک را نیز مختل سازد. بنابراین اگر این احتمالات در مورد کودک شما صدق کند، آشنایی شما با علائم کم کاری تیروئید میتواند مزیت بسیار بزرگی برای سلامتی کودک شما باشد. تشخیص کم کاری تیروئید اکتسابی که در کودکان با سن بالاتر دیده میشود، میتواند بسیار پیچیدهتر و گمراه کننده باشد.

زیرا معمولاً علائم کم کاری تیروئید به طور قابل توجه دیده نمیشود و علائمی از قبیل خستگی، بی حالی، کندی افزایش وزن و سایر مشکلاتی که از نظر سلامتی کودک به وجود میآید، غالباً به عوامل دیگری غیر از کم کاری تیروئید نسبت داده میشود. اقدامهایی که برای نوزادان دو قلو یا چند قلو انجام میشود مانند سایر نوزادان بستری در بخش است؟ اگر علامت زردی ناشی از بیماریهای وخیمی مانند عفونت و ناسازگاری RH مادر و نوزاد باشد یا وضعیت سلامت نوزاد زرد مناسب نباشد و نیاز به مراقبت ویژه برای پایدارشدن وضعیت جسمانی داشته باشد باید در بخش مراقبت ویژه نوزادان تحتنظر بماند. بهطور کلی تمام نوزادانی که برای تثبیت وضعیت بالینیشان نیاز به مراقبت دقیق داشته باشند باید در بخش مراقبت ویژه نوزادان بستری شوند. زیرا در موارد بسیار نادر ممکن است یک آزمایش بیمارستانی قادر به تشخیص کم کاری تیروئید مادرزادی نباشد و یا اين آزمایش دقت لازم را نداشته باشد و یا حتی انجام این آزمایش به کلی فراموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *