نحوه نشان دادن درمان زردی نوزاد Higher Than Anybody Others

نوزادانی که به اندازه کافی شیر مادر یا شیر خشک دریافت نمیکنند، یا در تغذیه مشکل دارند، یا به دلیل اینکه مادرشان به اندازه کافی شیر تولید نمیکند. بسیاری از پدر و مادرها نگران خوردن یا نخوردن بچه هایشان هستند.به هرحال،بیشتر بچه ها در طول هفته،مقدار زیادی غذا و چیزهای جور و واجور در رژیم غذایی خود دریافت می کنند. بسیاری از افراد معتقدند که قرار دادن نوزاد مبتلا به زردی، زیر نور مهتابی، بسیار مفید است و باعث کاهش زردی در او میشود، اما آیا این تفکر و باور ریشه علمی هم دارد؟ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: نوزادان در بسیاری از موارد برای درمان باید در مراکز درمانی بستری شوند و این امر استرس و صرف هزینه را برای خانوادهها به همراه دارد، همچنین نبود امکانات از جمله بخشهای NICU و پزشکان متخصص در برخی از مناطق یکی دیگر از مشکلات در درمان این دسته از بیماران به شمار میرود. دکتر محمد آفریده یکشنبه ۱۴ فروردین در جمع خبرنگاران از انجام ۱۵۰۰ نمونه آزمایش زردی از کف پای نوزادان به صورت متوسط در ماه، در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیزاز خبر داد و گفت: خانوادههای نوزادان بستری و سرپایی میتوانند با مراجعه به بیمارستان، پس از دستور پزشک، تست بیلی روبین یا همان زردی را برای کودک خود، انجام دهند. This artic le was w ritten  by G᠎SA  C​on tent Gen​erator DEMO!

فتوتراپی می تواند در خانه انجام شود اما اگر زردی در نوزاد تازه متولد شده شدید باشد، در این صورت نیاز به فتوتراپی در بیمارستان است. آیا می توان در خانه فتوتراپی را انجام داد؟ او با اشاره به درمان هایی نظیر فتوتراپی(نوردرمانی) برای این بیماری به خانوادهها توصیه کرد: باید نوزاد از لحاظ سایر موارد مانند ابتلا به عفونت، کم کاری تیروئید و برخی بیماریهای مادرزادی ارثی و همچنین گرفتگی مجاری صفراوی نیز بررسی شود، به ویژه اینکه این موراد باید در زردیهای طولانی مدت، بیشتر مدنظر قرار گیرد. خوردن این میوه ها در کودکان باعث می شود رنگدانه های شان روی پوست باقی بماند و پوست را به رنگ زرد دربیاورد. اشعه های نور توسط پوست و خون کودک جذب می شوند. نژاد: مطالعات نشان می دهد که نوزادان از، اصل و نسب آسیای شرقی بیشتر در معرض خطر ابتلا به يرقان يا زردی هستند. رسوب بیلی روبین در مغز نوزاد موجب آسیب مغزی در کودک می شود که این عارضه در ماههای بعد با عقب ماندگی ذهنی , معلولیت های حرکتی و ناشنوایی کودک خود را نشان می دهد. پزشک فوق تخصص نوزادان این مرکز درمانی نیز با تاکید خانوادهها برای جدی گرفتن زردی نوزدان و مراجعه به پزشک متخصص به محض بروز نشانهها، گفت: زردی نوزادان به علت تجمع مادهای به نام «بیلی روبین» در خون نوزاد و تخریب گلبول های قرمز به وجود میآید؛ گلبول های قرمز در نوزادان، طول عمر کمتری نسبت به بزرگسالان داشته و سریع تر تخریب میشوند، بنابراین در نوزادان شاهد تولید بیلی روبین بیشتری نسبت به بزرگسالان هستیم.

شما می توانید این نوع لامپ را از فروشگاه کالای برق ساوه الکتریک به راحتی و به اسودگی در کمترین زمان ممکن خریداری کنید. لامپ مادون قرمز با گرمای و نور خود میتواند منبع نوری بسیار خوبی را برای درمان های فیزیوتراپی شما تامین کند.برای مطمئن شدن از این قضیه میتوانید از دکتر خود در این باره سوال بفرمایید. این امر همچنین باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز خون و کاهش بیلی روبین می شود. البته این یک قانون کلی نیست اما در صورت بروز،زردی در اغلب موارد شدید است و نیاز به بستری در بیمارستان دارد. برای زردی متوسط یا شدید، لازم است کودک در بیمارستان بستری شود. علائم و درمان زردی نوزادانعلائم و درمان زردی نوزادان زردی نوزادان از بیماریهایی است كه گاهی به طور جدی برای نوزاد و والدین دردسرساز میگردد. اغلب موارد زردی طبیعی است، اما گاهی اوقات زردی می تونه یک وضعیت اورژانسی اولیه رو نشون بده. از همین جهت گاهی با زردی نوزاد یک ماهه ای روبه رو میشویم که هنوز بهبود کامل پیدا نکرده است و نیازمند پایش است. زردی شدیدتر ممکن است به سایر درمان ها نیاز داشته باشد.

در طول درمان فتوتراپی، نوزاد ممکن است زمان و میزان تغذیه اش تغییر کند. زردی ممکن است در عرض 2 تا 4 روز پس از تولد شروع شود. پزشکان توصیه میکنند که نوزادان باید زمانی که در بیمارستان هستند، در طول بررسیهای پزشکی معمول، حداقل هر هشت تا دوازده ساعت از جهت زردی نوزاد نیز مورد آزمایش قرار گیرند. اگر کودک شما زودتر از 72 ساعت پس از تولد از بیمارستان مرخص شد، یک مراجعه پیگیری در کیلینک تخصصی کودکان کلینیک تخصصی کودکان من و کودکم داشته باشید تا در دو روز پس از ترخیص، کودک از جهت زردی بررسی شود تا از عوارض جدی جلوگیری به عمل آید. تولد زودرس: نوزادی که قبل از هفته 38 بارداری به دنیا می آید احتمالا نتواند به سرعت نوزادان دیگر بیلی روبین را پردازش کند. 4. ممکن است بیشتر از قبل خسته و تحریک پذیر (بد خلق) شود. او با بیان اهمیت درمان به موقع این بیماری در نوزادان تاکید کرد: اقدام دیرهنگام درمان زردی نوزادان یا استفاده از روشهای سنتی، ممکن است به قیمت بروز عوارض بسیار خطرناکی بر مغز، شنوایی، یادگیری و سایر معلولیتها در نوزاد تمام شود. زردی نوزاد به این دلیل رخ می دهد که خون نوزاد حاوی مقدار زیادی بیلی روبین (رنگدانه زرد گلبول های قرمز خون) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *