نه روز تا افزایش بهترین راه شما درمان زردی نوزاد

اگر بخواهیم دیگر دلایل بروز تشنج را بررسی کنیم میتوانیم به مواردی مثل کاهش برخی مواد مغذی و معدنی مثل کلسیم، منیزیم یا افت قند خون بدن، عفونتهای مغزی، ضربههای وارده بر سر، مسمومیت دارویی و… از دیگر درمان های خانگی موثر شستن بدن نوزاد با عرق کاسنی، خیساندن پیشانی و پشت گوش نوزاد با مخلوط ترنجبین و آب و حجامت نوزادن( یک خراش کوچک پشت گوش نوزاد) هستند که اگر به صورت بهداشتی انجام شوند می توانند تا حدودی در درمان موثر باشند. تشنج حالتی همراه با بیهوشی است که نتیجه یک حمله عصبی ناشی از اختلال در فعالیت الكتریكی مغز است. عمر مفید لامپهای LED بیشتر از لامپهای فلورسنت است . زاهدپاشا با اشاره به اینکه زردی کم بهعنوان آنتیاکسیدان برای بدن مفید بوده و مانند اکسیژن ۲۱ درصد عمل میکند، عنوان کرد: زردی شدید باعث سم در بدن تلقی شده و بهویژه سم برای سیستم عصبی مرکزی، آنسفالوپاتی، کری، اختلال ذهنی و حرکتی و در نهایت ممکن است منجر به مرگ شود. ᠎This  po st was creat ed  by GSA Conte​nt Ge ne​ra to r DEMO.

اگرچه ممکن است عوارض جانبی خطرناک ناشی از مصرف این دارو ، فقط یکبار در طول مدت مصرف دارو در بیمار ایجاد شود . معمولا این دارو یکبار در روز مصرف میشود. معمولا تشنج ناشی از تب صدمات پایدار و ماندنی را در بیمار ایجاد نمی کند ، بنابراین نباید به اکثر کودکان این دارو جهت جلوگیری از تشنج داده شود. همچنین مادرانی که در ماههای آخر بارداری آمپول فنوباربیتال مصرف می نمایند، احتمال ایجاد علائم ناشی از قطع مصرف دارو در نوزاد وجود دارد . ۲٫مناسب .یعنی زردی تا حد قابل اطمینانی کاهش یابد تا احتمال بالا رفتن مجدد تا رسیدن به حد شروع درمان کمتر شود۳٫ایده آل .یعنی باز هم کاهش بیشتر در میزان زردی و حداقل احتمال عود ( گرچه باید بخاطر داشته باشید که هرگز احتمال نیاز به درمان مجدد صفر نمیشود ) اینکه کدام گزینه را انتخاب میکنید تا حدی به ملاحظات اقتصادی بستگی خواهد داشت ، ولی در هر حال لازم است بعد از پایان مدت اعلام شده مجددا میزان زردی چک شود و پس از آن هم همچنان به ظاهر کودک از نظر احتمال عود زردی دقت شود. پس برای مصرف و قطع مصرف به توصیه های پزشک خود توجه و دقت کافی داشته باشید.

علائم مسمومیت با فنوباربیتال عبارت است از خواب آلودگی، گیجی، عدم حرکت هماهنگ عضلات که می تواند موجب کاهش توانایی فرد برای رفتارهای نیاز به دقت مانند رانندگی شود. از آنجایی که دامنه درمانی این دارو بسیار کوچک است، حفظ سطح درمانی فنوباربیتال در خون بسیار مهم است زیرا اگر که سطح این دارو در خون کمتر از مقدار مورد نیاز باشد، فرد ممکن است فرد دوباره تشنج کند و یا اینکه اضطراب را تجربه کند. برخی پزشکان معتقدند آمپول فنوباربیتال نباید با داروهای حاوی الکل ، داروهای مخدر ، مسکن ها یا آنتی هیستامین مصرف شود؛ زیرا ممکن است در این صورت بیمار وارد مرحله کما شود و یا بمیرد. زردی که بیش از 3 هفته ادامه یابد ممکن است علامت یک بیماری زمینه ای باشد. مجله زندگی ایده آل:خوب یا بد باید قبول کرد زندگی در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری حساب و کتاب دارد؛ قدم از قدم که بر میدارید باید حسابش را داشته و هر حرکتتان بهتر است توجیه عقلی و منطقی و لااقل اقتصادی داشته باشد! مصرف بیش از اندازه و غیر طبیعی این دارو میتواند به اوردوز منجر شده و حتی به مرگ فرد بیانجامد. عضو هیأت مدیره انجمن نوزادان کشور تصریح کرد: برای نوزادان تغذیه مکرر شیر مادر توصیه میشود و هیچ درمان دارویی روتین سرپایی برای درمان زردی نوزادان وجود ندارد ولی متأسفانه برخی از پزشکان داروی فنوباربیتال را تجویز کرده و این دارو ضد تشنج و باعث خوابآلودگی در نوزادان میشود.

شیر دادن به نوزاد حداقل ۸ تا ۱۲ بار در روز، تغذیه کافی کمک میکند تا حرکات روده نوزاد منظم شود و بیلی روبین از بدن او خارج شود. با این کار مقادیر زیادی بیلی روبین آزاد میشوند. چرا که با این کار تأثیرات مخرب تابشها دو چندان خواهد شد. آمپول فنوباربیتال به گروهی از داروها تعلق دارد که در بیمار اعتیاد و یا وابستگی روانی ایجاد می نماید. زردی ممکن است هنگام تولد وجود داشته یا طی چند روز پس از تولد ایجاد شود. پس زردی ۱۷ نوزاد به معنای نیاز او به مداخلات پزشکی کاهنده یرقان است. آمادگی خاصی برای انجام آزمایش فنوباربیتال نیاز نمی باشد. برخی از بیمارستان ها اقدامات بیشتری برای کنترل سطوح بیلی روبین در خون نوزادان از طریق آزمایش خون و ویزیت ها انجام می دهند. آزمایش فنوباربیتال Phenobarbital :فنوباربیتال یک دارو طولانی اثر باربیتوراتی می باشد که اثرات ضد تشنجی و آرام بخشی را به دلیل تضعیف سیستم عصبی دارد. در طی یک تا دو هفته پس از تولد کودک به راحتی خود به خود درمان می شود. در پایان نرم افزار به شما اعلام میکند که آیا کودک اصلا نیاز به شروع درمان دارد اگر بله آیا امکان درمان در منزل وجود دارد یا حتما باید به بیمارستان مراجعه کنید و اگر امکان درمان در منزل هست مدت زمان درمان چقدر باید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *