نه سوال |ضروری است|خوب است|ارزش دارد|که باید|می‌توانی|باید|شاید بخواهید|باید|باید|می‌خواهید|می‌خواهید} درباره علت زردی نوزاد بپرسید

به نظر میرسد نوزادانی که مایعات اضافی گرفته بودند، مدت زمان فوتوتراپی کوتاهتر (به طور میانگین 10.70 ساعت کمتر؛ 218 شرکتکننده؛ سه مطالعه) و خطر نیاز به تبادل ترانسفیوژن کمتری داشتند (به طور میانگین 1% کمتر؛ 462 شرکتکننده؛ شش مطالعه)؛ اما نتایج ناهماهنگ میان مطالعات وارد شده در هر دو تجزیهوتحلیل، اطمینان ما را نسبت به تخمینهای کلی تضعیف کرده بود. باید درمان با نور برای کودک را ادامه دهید و هر دو تا سه ساعت، به کودک غذا دهید (10 تا 12 مرتبه در روز). همچنین در کتب طب سنتی بر مصرف شیرخشت برای کودکان تاکید شده، به طور کلی اگر می خواهید اطفال شما رشد کامل نمایند تا میتوانید شیرخشت و ترنجبین به آنها بدهید. زردی نوزاد یک بیماری بسیار شایع در نوزادان تازه متولد شده است که درمان های مختلفی دارد و در صورتی که به موقع درمان نشود می تواند صدمات جبران ناپذیری را به بار آورد در این مقاله زردی نوزاد وعلت زردی نوزاد را با هم بررسی می کنیم . مادری 27 ساله هستم که دارای یک نوزاد چهار روزه میباشم ولی نوزاد من از روز دوم تولد دچار زردی شده است .این زردی بیشتر در صورت نوزادم دیده میشود ولی احساس میکنم امروز شکم نوزادم هم کمی زرد شده است این موضوع باعث نگرانی من است لطفا مرا راهنمایی کنید؟ Th is  data h​as been done by GSA Con tent Gen erat or DE​MO᠎!

اگر طبع گرم تری دارید می توانید از عرقیجات خنک تر دیگر مانند عرق گشنیز، بید، خارشتر و همیشه بهار یا جوشانده گیاهانی مثل عناب، بنفشه، همیشه بهار، پنیرک، تخم گشنیز، تخم کاسنی، تخم کاهو، تخم خرفه، پوست بید و مانند آنها را هم به برنامه درمانی اضافه کنید. بدون مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی می باشد. با استفاده از دستگاه های فتوتراپی در منزل برای درمان زردی نوزادان دیگر نیازی به بستری شدن نوزاد در بیمارستان نیست. بسیاری از بیمارستان ها سطح بیلی روبین در کودکان را در حدود 24 ساعت اول تولد او بررسی می کنند. برای نوزادان دیگر میزان بیلی روبین برای تعویض خون را می توان معادل ۱۰ درصد وزن تولد به گرم در نظر گرفت، پس یک نوزاد ۱۵۰۰ گرمی با ۱۵mg/dl بیلی روبین Exchange می شود. تمام زنان باردار باید از نظر گروه خونی و آنتی بادی های غیر معمول آزمایش شوند. مطالب مجله سلامتی پذیرش۲۴ تحت نظارت پزشکان تایید شده ویراستاری میشوند لیکن در نظر داشته باشید جایگزین پیشنهاد تخصصی پزشک معالج نمیباشد. Po​st was gener at ed by GSA Conte​nt  G enerator D emoversion !

پزشکان برای تشخیص زردی ابتدا به معاینه فیزیکی و بررسی علائم می پردازند. به طور کلی از جمله بیماری هایی که توسط روش فتوتراپی می توان درمان نمود عبارتند از درمان انواع سرطان، درمان پوست و مو و درمان زردی نوزاد. علل و درمان زردی نوزاد سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ممتاز نیوز : زردی نوزاد زمانی است که بیلی روبین در خون بسیار است. بالاترین شدت زردی ۲۵ است البته احتمال اینکه زردی نوزاد بالای عدد 20 شود بسیار کم است. اینکه اقدامات درمانی در مورد زردی نوزاد انجام شود یا نشود، بستگی به عدد زردی و روند کاهشی یا افزایشی آن دارد. به طور معمول کبد وظیفه فیلتر کردن خون از این رنگدانه و فرستادن آن به دستگاه گوارش را جهت دفع بر عهده دارد. این بیماری معمولاً در سیروز کبدی، هپاتیت ویروسی، سیروز صفراوی اولیه، هپاتیت الکلی، لپتوسپیروز و سرطان کبد دیده میشود. کاهش اشتها، خونریزی بینی، خار ، کاهش وزن، تورم شکم، تیرگی پوست و استفراغ از علائم رایج این نوع بیماری است. باوجود اینکه شیر مادر سطح بیلیروبین را افزایش نمیدهد؛ اما ممکن است بر شدت زردی و طول مدت بهبود بیماری اثر بگذارد. شیر دادن به نوزاد در این شرایط خطری ندارد و مادر میتواند طبق روال عادی به نوزاد خود شیر بدهد.

در حالی که اثرات مثبت عصاره شیر خشت که جزء اصلی تشکیل دهنده قطره بیلی ناستر (قطره کاهنده زردی نوزاد) است توسط دکترهای گیاهی ثابت شده است. تشخیص زردی با کمک دستگاهی به نام بیلیروبینمتر پوستی که با اندازهگیری بازتاب نور خاصی از پوست قادر به تشخیص زردی نوزاد است. به علاوه ممکن است در موارد حاد نیاز به تعویض خون نوزاد باشد. در مواردی که شدید باشد، ممکن است که انتقال خون برای نوزاد نیاز باشد. آنچه که از این آزمایش ها و بررسی ها برای مطالعه تاثیر زردی بر شنوایی نوزادان به دست آمد این بود که انجام آزمایش های شنوایی حساس به منطقه آسیب زردی نوزادی برای آگاهی از تاثیر زردی بر شنوایی نوزادان و اطلاع از عملکرد صحیح شنوایی و شدت اختلال ایجاد شده ناشی از زردی روی شنوایی نوزاد کاملا ضروری است. مادران شیرده هنگام زردی نوزادشان عرق کاسنی و شاهتره به نسبت مساوی مخلوط کرده؛ روزی 3 استکان مصرف کنید. در مورد نمونهگیری ادرار نوزاد، بهتر است حتما از این خدمات آچاره استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *