نه نکته برای درمان زردی نوزاد موفقیت

این وضعیت باعث می شود که کودک آنتی بادی هایی را از مادر حمل کند که به تجزیه سریع گلبول های قرمز نوزاد کمک می کند. مهتابی معمولی تاثیر خاصی روی زردی نوزاد ندارد اما دستگاه زردی نوزاد مهتابی هایی خاص دارد. آیا مهتابی معمولی در درمان زردی موثر است؟ از مهم ترین عوارض استفاده از لامپ های مهتابی می توان به احتمال شکستن این لامپ ها در حین استفاده اشاره نمود. مهم ترین عارضه بالقوه مرتبط با زردی در نوزادان ، یک نوع آسیب جدی در مغز است که در صورت عدم درمان به موقع ، خطرناک خواهد بود. برای درمان از روش فتوتراپی استفاده می شود به این صورت که ، نوزاد را زیر نوع نور(ماورای بنفش) قرار میدهند . وی افزود: بعد از ارجاع این کودکان به مراکز درمانی اگر زردی در حد پائین باشد برای آنها فتوتراپی انجام میشود اما اگر میزان زردی بسیار بالا باشد تعویض خون تجویز میشود. وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر زردی به موقع مورد درمان قرار نگیرد خطرات جبران ناپذیری را برای نوزاد به همراه دارد و ممکن است موجب کند ذهنی، عقب افتادگی ذهنی و یا فلج مغزی در آنها شود بنابراین تاکید میشود والدین به نوزادان خود توجه بسیاری داشته باشند و در صورت مشاهده علائم زردی در اسرع وقت آنها را به متخصص اطفال ارجاع دهند و اگر پس از تکمیل دوره درمان زردی مجدد عود کرد برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند. This  po st w​as c re᠎ated  by G SA C​on᠎tent G​enerat​or D em​over sion!

وی خاطرنشان کرد: والدین در مورد درمان های خانگی و فوتوتراپی به هیچ وجه به صورت شخصی تصمیم نگیرند. وی تصریح کرد: والدین زردی نوزاد را جدی بگیرند، عوارض بسیار شدیدی دارد، ممکن است باعث عوارض مغزی همچون عقب افتادگی ذهنی، ناشنوایی، تشنج های غیر قابل کنترل و… زردی معمولا مشکلی شایع و البته نهچندان جدی است، اما گاهی هم میتواند باعث بروز بیماریها و مشکلات شدیدی شود. البته این فاصله نباید از حد استاندارد آن بیشتر شود زیرا باعث گرمای بیش از حد نوزاد و یا سوختگی وی می شود. اما نوزاد نارسی که با وزن دو کیلوگرم به دنیا آمده اگر میزان بیلی روبین او 12، 13و 14 باشد این میزان برای او خطرناک است و باید تحت درمان قرار بگیرد. وی در ادامه این مطلب افزود: اگر از زردی خیلی شدید جلوگیری شود از بسیاری از عوارض ناشی از این بیماری پیشگیری میشود برای این منظور اندازهگیری بیلیروبین در صورت وجود عوامل خطرزا باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و پزشكان باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند. برای از بین بردن ماده ی سمی بیلی روبین ، روش دیگری نیز وجود دارد که آن را فتوتراپی می نامند. جهت فتوتراپی بهتر است از لامپ های سبز یا آبی استفاده شود.

This  data has  be en created  by G SA C​on tent Generator Dem᠎ov᠎ersion!

علاوه بر این، ممکن است تست کومبس برای بررسی افزایش تجزیه سلول های قرمز خون انجام شود. زردی ممکن است ظرف 2 تا 4 روز پس از تولد شروع شود و ممکن است قبل از پخش شدن به قسمت های تحتانی بدن ، در چهره کودک شروع شود. تابش نور در دستگاه زردی نوزاد ، بدن نوزاد را گرم می نماید و این گرم شدن به دفع بیلی روبین به میزان بسیار بالایی کمک می نماید. زردی نوزاد به معنای زردی پوست و چشم نوزاد است. اگر نوزاد به مدت 1 تا 3 روز تحت درمان فتوتراپی قرار گیرد ، مقدار بیلی روبین به نصف کاهش می یابد. اگر نوزاد نارس یا بیمار باشد مقدار بیلی روبین کم نیز ممکن است کِرنیکتروس ایجاد نماید ، در حالی که زردی ناشی از زردی فیزیولوژی و زردی ناشی از شیر مادر در نوزاد سالم با مقدار 25 میلی گرم بیلی روبین در صد میلی لیتر نیز کرنیکتروس ایجاد نمی کند. در هنگام فتوتراپی میزان بیلی روبین ها در مدت سه روز تقریبا به نصف مقدار اولیه کاهش پیدا می کند. از دیگر عواملی که می تواند بر میزان درجه خطر زردی نوزادان تاثیرگذار باشد تعداد روزهای تولد نوزاد است .در نوزادی که به طور سالم و رسیده به دنیا آمده است عدد زردی بالاتر از ۱۶ میلی گرم در دسی لیتر برای ۳ روز بعد از تولد در نوزاد می تواند درجه خطرناکی از زردی را داشته باشد و نیاز به بستری شدن نوزاد در بیمارستان باشداما همین مقدار برای نوزادانی که روز اول و یا دوم تولدشان است شاید طبیعی تر و نرمال تر باشد و نیاز به بستری نباشد و شاید این مقدار با شیر دهی در روزهای آتی کمتر شود.

عدم تطابق بین خون مادر و خون نوزاد. حتی اگر RH خون مادر منفی و RH خون نوزاد مثبت باشد،احتمال ایجاد زردی متوسط تا شدید وجود دارد. زردی که بیش از 3 هفته ادامه یابد ممکن است علامت یک بیماری زمینه ای باشد و نیاز به درمان زردی نوزاد به صورت تخصصی دارد. امروزه لامپ های ال ای دی گزینه مناسبی برای استفاده در دستگاه های فتوتراپی هستند زیرا می توانند به سادگی در کمترین فاصله از نوزاد قرار بگیرند و اثربخشی بیشتری داشته باشند بدون اینکه باعث گرمازدگی نوزاد یا سوختگی پوست وی شوند. ما در شرکت زردی شکن رسام اجاره دستگاه فتوتراپی LED را به شما پیشنهاد میکنیم که طول درمان را چندین برابر پایین تر می آورد. شرکت تابان پرتو کوش با ارائه دستگاه های فتوتراپی خانگی به شما کمک میکند تا به راحتی زردی نوزاد خود را در خانه درمان کنید. در فتوتراپی یا نور درمانی از لامپ های مخصوصی استفاده می شود که بر اساس استانداردهای مشخص و معینی تولید می شوند. این نوع دستگاه ها در دو مدل فلورسنت و LED وجود دارند، و بیماری را در حداقل زمان ممکن کاهش می دهد. در این موارد، درمان بسیار حیاتی است زیرا یرقان در نوزادان میتواند منجر به کرنیکتروس (یرقان مغزی)، یک نوع بسیار نادر از آسیب دائمی مغز شود.  Th is c onte​nt has be en w ri᠎tten by G SA Con tent Gen᠎er at or ᠎DE᠎MO!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *