هشت بسیار مفید مفید اجاره دستگاه زردی نوزاد در مشهد پیشنهادات برای شرکت های کوچک

اگر سطح بیلی روبین کودک پایین باشد، می توانید با قرار دادن وی در معرض نور آفتاب(البته در سایه و نه در زیر نور مستقیم) در اوائل روز یا اواخر عصر به درمان او کمک کنید که البته با توجّه به اثربخشی درمانهای ذکر شده عملا نیازی به این کار نیست. همچنین از نوزاد برای اطمینان از کاهش سطح بیلی روبین خون آزمایش خون گرفته میشود. اگرچه میوه ها برای شما و کودک شما مفید هستند ، اما اکثر آب میوه ها حاوی مواد افزودنی و جایگزین های زیادی برای شکر هستند که در واقع می توانند عملکرد کبد را مختل کنند. در اغلب مواقع گلبولهای قرمز تجزیه شده، بیلیروبین را در کبد ایجاد کرده و سپس از مدفوع خارج میشود. زردی ابتدا از سر شروع میشود و سپس به سینه، معده، دست و پا گسترش پیدا میکند. اگر زردی نوزاد بیش از دو هفته ادامه داشته باشد، پزشکان ممکن است آزمایشاتی بیشتری انجام دهند. زردی در نوزادان نارس، بسیار شایعتر از نوزادان دیگر است و همچنین در پسران بیش از دختران مشاهده شده است. در این مواقع کبد بهطور کامل، تکامل نیافته است و نمیتواند به همان سرعتی که بیلیروبین تولید میشود، از بین برود، در نهایت منجر به هیپربیلیروبینمی (بیلیروبین بیش از حد) میشود.

بیلیروبین بهدلیل تجزیه گلبولهای قرمز در بدن تولید میشود. هنگامی که نوزاد و مادر گروه خونی متفاوتی دارند، آنتی بادی مادر از جفت عبور میکند و به گلبول قرمز جنین حمله خواهد کرد که باعث تجزیه سریع گلبولهای قرمز و در نهایت زردی خواهد شد. اگر شیر مادر مواد مغذی و مورد نیاز کودک را نداشته باشد و کالری مورد نیاز را دریافت نکند، بدن او دچار کمبود آب و در نهایت منجر به زردی در نوزاد خواهد شد. کرنیکتروس سندرومی است که اگر انسفالوپاتی بیلی روبین حاد باعث صدمه دائمی به مغز شود، بروز می کند. اگر بیماری خفیف باشد نیازی به درمان های پیشرفته نخواهد داشت و معمولا با شیردهی مکرر و دفع مرتب نوزاد درمان می شود اما اگر سطح بیلی روبین به قدری بالا برود که علاوه بر زرد شدن پوست صورت و چشم ها به تدریج بدن نوزاد هم زرد شود باید اقدامات درمانی فورا انجام شود و احتمالا نیاز خواهد بود که کودک در بیمارستان بستری شود و زیر دستگاه فوتوتراپی قرار بگیرد.

از روش های درمانی مدرن برای کاهش سطح بیلی روبین در خون نوزادان می تواند به تغذیه تقویتی، نور درمانی (فتوتراپی)، ایمونوگلوبولین داخل وریدی (IVIg) یا انتقال خون اشاره نمود. در مواردی ممکن است انتقال ایمونوگلوبین وجود داشته باشد، در واقع این پروتئین کمک میکند که سطح آنتی بادی مادر در خون نوزاد کاهش یابد. در مورد نوزادانی که به مرحله انتقال خون نزدیک می شوند ، نوزاد نباید برای تغذیه از زیر دستگاه فتوتراپی خارج شود ، تغذیه نوزاد باید از طریق بطری یا NGT داده شود. حداکثر ۴۸ ساعت شیر مادر را قطع کرده از شیر خشک یا شیر دوشیده شده برای تغذیه کودک استفاده شود. یک مطالعه در سال 2003 با استفاده از سونوگرافی توانست میانگین قطر کبد بزرگسالان را تخمین بزند. زردی ملایم نوزاد گاهی پس از کامل شدن کبد نوزاد خود به خود برطرف شود. بیشتر نوزادان مادرانی هستند که به طریق سزارین وضع حمل کرده اند و زردی به دلیل کم بودن شیر مادر و در روزهای اول تولد ایجاد می شود. پس از تولد هموگلوبین قدیمی بهسرعت تجزیه میشود، سرعت این فرایند بیشتر از حد طبیعیست که باید توسط کبد از طریق جریان خون برای دفع به روده فرستاده شود. در ادامه مقاله هر آن چیز که لازم است در خصوص زردی بدانید برای شما آوردهایم.

معمولا زردی نوزادان طی دو هفته، بدون درمان خاصی بهبود مییابد. عوارض دیگر نادر آن میتواند منجر به ناشنوایی و فلج مغزی در نوزادان شود. زردی در نوزادان یکی از مشکلات شایعی است که اغلب جای نگرانی در مورد آن وجود ندارد. عوامل موثر در ایجاد زردی نوزادان چیست؟ همچنین در صورتی که مادر دارای RH منفی و پدر دارای RH مثبت باشد نوزادان در معرض ابتلا به زردی پاتولوژیک است. ضمنا باید دمای زیر دستگاه زردی نوزاد کنترل شود . دستگاه فتوتراپی زردی نوزاد با تولید و تابش اشعه فرابنفش یا التراویولت با طول موج درمانی باعث می شود زردی نوزاد کنترل شده و کاهش یابد . به طور کلی استفاده کمتر و محدودتر از گرمیجات و متعادل نگه داشتن طبع بدن مادر، خصوصا مادری که از شیر خودش کودک را تغذیه میکند، میتواند در کنترل زردی و رفع زردی نوزاد موثر باشد. روزانه 3 عدد خرما براي یک زن حامله خوب است و سعی شود این سه عدد خرما بهمراه شیر استفاده شود. البته احتمال اینکه زردی نوزاد بالای عدد ۲۰ شود بسیار کم است و از هر ۱۰۰ بچهای که بهدنیا میآید، تنها ممکن است چهار یا پنج کودک با بیلی روبین بالای ۲۰ درگیر شوند. کم شدن اشتهای او و مواردی از این دست.  Article was gen erated by G​SA C​ontent Generat᠎or Demover si​on᠎.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *