هشت راه‌ها برای حفظ درمان زردی نوزاد در خانه شما بالا رفتن بدون سوزاندن روغن نیمه شب

درمان یرقان نوزادان با بیلیروبین زیر 18 میلی گرم در لیتر براحتی با این دستگاه انجام پذیر می­باشد. این رنگدانه از تجزیه گلبولهای قرمز تولید میشود. بر اساس شدت افزایش بیلی روبین از روشهای زیر استفاده میشود: فتوتراپی، تعویض خون و تجویز دارو. در صورت حساس شدن بدن مادر و تولید آنتی بادی، احتمال عبور این آنتی بادی ها از طریق جفت و شکسته شدن سریع تر گلبول های خون نوزاد وجود دارد که احتمال زردی را افزایش می دهد. طبع صفرا گرم و خشک است و نوزاد نمیتواند این طبع را تحمل کند، حال اگر مادر ادویه مصرف کند، این ماده درشیرش ترشح میشود و پوست نوزاد رو به زردی میگراید. به گزارش مشرق، اگر پزشک تان تشخیص دهد که زردی نوزادتان به دلیل شیر شماست، با این شرایط ممکن است مجبور شوید شیر دادن به نوزاد را متوقف کنید. بنابراین اگر نوزاد به زردی شدید مبتلا باشد، احتمال عبور این ماده به سطح مغز وجود دارد. اگر گلبول های قرمز سریع تر از روند تکامل عملکرد کبد نوزاد، تشکیل شود بیلی روبین انباشته می شود. اکثر بیمارستان ها قبل از ترخیص، سیاست بررسی نوزادان از زردی را دارند.

میتوان یک گرم از این ماده را در یک استکان آب داغ حل کرد و به مدت سه روز با قاشق چایخوری به نوزاد خوراند. اما در مواردی که بهندرت پیش میآید، بهتر است شیر مادر به مدت ۲۴ ساعت قطع شود و پس از این مدت دوباره نوزاد را با شیر مادر تغذیه کرد، یعنی اگر بچهای مبتلا به زردی شده و بیلی روبینش هم در حد ۱۶ است و مدام زیر دستگاه میرود و خارج میشود، وضعیتش چه بهتر شود و چه نشود، بهتر است تغذیه او را با شیر مادر به مدت ۲۴ ساعت قطع و با شیرخشک او را تغذیه کرد. بیلی روبین محلول در چربی برای دستگاه اعصاب مرکزی در حال رشد، سمی است و در سلولهای مغز رسوب میکند و اگر مقدار بیلی روبین بیشتر از ۲۵ میلیگرم در دسیلیتر شود باعث بروز بیماری کرن ایکتروس میگردد. این بیماری در نوزادانی که قبل از هفت ماهگی به دنیا میآیند، بیشتر دیده میشود.

حالا اگر از مواد دیرهضم در این دوران کمتر استفاده کند، طبعا میزان بروز زردی نیز کمتر خواهد بود. در صورتیکه پیاز و سیر به شکل خام استفاده شود، سبب بروز زردی میشود اما اگر پخته شود، مشکلی ایجاد نمیکند. اگر مقدار بیلی روبین سرم خون نوزاد کم باشد، مشکلی نیست و ضایعهای ایجاد نخواهد کرد؛ ولی چنانچه تخریب گلبولهای قرمز وجود داشته باشد و مقدار بیلی روبین هم زیاد باشد (بیشتر از ۲۰ میلی گرم در صد میلی لیتر خون)، این ماده روی سلولهای مغز اثر گذاشته و موجب ایجاد ضایعات جبران ناپذیری میشود که به آن کرنیکتروس میگویند. اگر کودک شما نارس به دنیا آمده باشد یا فقط از شیر مادر تغذیه کند، زردی نوزاد تازه متولد شده می تواند بیش از 2 هفته طول بکشد و معمولاً بدون درمان خاصی بهبود می یابد. مادران شیرده بهتر است مصرف شیرینیها، غذاهای پرچرب، سرخ کرده، پرادویه، انواع بستنی، فالوده و مواد نشاستهای را در ماههای آخر بارداری کم و حتی اگر میتوانند قطع کنند.توجه داشته باشید در شرایط خاص جسمی نوزاد و بالا بودن میزان زردی، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید و از روشهای پیشنهادی برای درمان زردی نوزاد در خانه بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید. این بیماری در حالت خفیف هیچ خطری ندارد و حتی در منزل قابل درمان است. Article w᠎as c reated wi th t he help of GSA C᠎ontent Gener᠎ator᠎ Dem oversion᠎.

متخصصان معتقدند زردی که بهراحتی قابل درمان شدن است در صورتی که به موقع درمان نشود میتواند مشکلات مغزی جدیای را برای نوزادان ایجاد کند. کبد نوزاد در روزهای ابتدایی تولد ممکن است هنوز عملکرد مطلوب را نداشته باشد و نتواند بهخوبی بیلیروبین موجود در خون را دفع کند. در نوزادان بزرگتر و بزرگسالان، کبد بیلیروبین را از طریق روده دفع میکند. بیشتر موارد زردی طبیعی است ، اما گاهی اوقات زردی می تواند یک بیماری پزشکی زمینه ای را نشان دهد. در جنین میزان گلبول های قرمز برای اکسیژن رسانی بیشتر است اما پس از به دنیا آمدن ریه به کار می افتد و بدن نوزاد نیازی به این حجم از گلبول های قرمز برای اکسیژن رسانی ندارد.بیلی روبین به شکل محلول در چربی یا به شکل دیگر از طریق روده یا کلیه دفع می شود. ایرنا هم چندی پیش گزارش داد که مطالعه بالینی پژوهشگران ایرانی روی ‪ ۲۰۰‬نوزاد مبتلا به زردی در یکی از بیمارستانهای شهر تهران نشان داد استفاده از قطره خوراکی عصاره گیاه دارویی شیر خشت همراه نوردرمانی تا حد زیادی در درمان این نوزادان موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *